اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

آخرین مهلت زائران برای پرداخت قسط اول هزینه حج ۹۹

تمام زائران قطعی سفر به حج تمتع که فروردین و اردیبهشت اقدام به نام‌نویسی کرده‌ و از مهلت پرداخت قسط اول هزینه حج آن‌ها ۱۰ روز می‌گذرد، حداکثر تا امروز فرصت دارند با پرداخت این هزینه، زائر حج تمتع شوند.

آخرین مهلت زائران برای پرداخت قسط اول هزینه حج ۹۹

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هزینه حج تمتع سال جاری حدود ۳۳ تا ۴۱ میلیون تومان اعلام شده است و مقرر شد این هزینه در دو قسط از زائران اخذ شود.

بر همین اساس، در مرحله نخست زائران برای تکمیل ثبت‌نام باید ۲۵ میلیون تومان با احتساب سود ودیعه‌گذاری پرداخت کرده و قسط دوم نیز متناسب با کاروان انتخابی پس از انجام معاینات پزشکی زائران اخذ خواهد شد.

با توجه به اینکه نام‌نویسی از مشمولان حج تمتع سال جاری از نهم اسفندماه آغاز شده است و با توجه به شیوع کرونا و کاهش حداکثری حضور در دفاتر زیارتی، سازمان حج و زیارت زمان تحویل مدارک را بر عهده مدیران کاروان‌ها گذاشت تا در زمان مقرر زائران مدارک خود را تحویل دهند.

این سازمان، همچنین زمان پرداخت هزینه حج تمتع را نیز افزایش داد اما با این وجود برخی از زائران علیرغم بیش از دو ماه از آغاز ثبت‌نام، همچنان قسط اول را پرداخت نکرده‌اند. به همین دلیل مسؤولان سازمان حج و زیارت پس از اعلام به مدیران کاروان‌ها، از زائران خواستند تا حداکثر پس از ۱۰ روز تا پایان مهلت زمان واریز هزینه حج، این مبلغ را پرداخت کنند که البته بیشتر زائران قسط اول هزینه حج را در آن دوره واریز کردند و برخی نیز که برای پرداخت این مبلغ آمادگی نداشتند، از کاروان حذف شدند.

اکنون نیز با توجه خالی بودن ظرفیت کاروان‌ها و اعلام اولویت‌های جدید در فروردین و اردیبهشت، تمام زائران قطعی سفر به حج تمتع که در این دوره اقدام به نام‌نویسی کرده‌ و از زمان پرداخت قسط اول هزینه حج آن‌ها ۱۰ روز می‌گذرد، حداکثر تا امروز فرصت دارند با پرداخت این هزینه، زائر حج تمتع شوند. در غیر این صورت، این زائران از کاروان‌ها حذف شده و فرصت برای سایر مشمولان حج تمتع ایجاد خواهد شد تا با ثبت‌نام در کاروان خود را برای سفر حج تمتع آماده کنند.

البته به گفته علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت هنوز تکلیف حج تمتع امسال با توجه به شیوع کرونا از سوی سعودی‌ها اعلام نشده است، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ایران برای اعزام زائران آمادگی لازم را دارد. 

به گزارش فارس، امسال هزینه حج تمتع بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است چرا که هزینه حج تمتع سال گذشته ۲۱ تا ۲۸ میلیون تومان بود و متوسط هزینه حج تمتع نیز ۲۵ میلیون تومان اعلام شد اما امسال متوسط هزینه حج تمتع حدود ۳۷ میلیون تومان است و بسیاری از زائران که بیش از ۱۵ سال در انتظار سفر به حج تمتع بودند، انتظار چنین افزایش قیمتی در سفر به حج تمتع را نداشتند و همین امر موجب شده که بیشتر مشمولان یا ثبت‌نام در کاروان‌ها را به تعویق بیندازند یا اقدام به واگذاری فیش حج خود کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول