اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

لاوروف اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد

وزیر امور خارجه روسیه استفاده آمریکا و متحدانش از شیوع ویروس کرونا برای افزایش تقابل علیه مسکو و پکن را محکوم کرد.

لاوروف اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزرای امور خارجه کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای، اتهام‌زنی‌های اخیر آمریکا علیه روسیه و چین را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف روز چهارشنبه گفت: «لازم به ذکر است که شرکای آمریکایی ما و متحدانشان حتی با وجود همه‌گیری جهانی ویروس کرونا نیز به تلاش جهت تشدید تقابلات ادامه می‌دهند و از وضعیت کنونی جهت اعمال دیدگاه خود و نسخه مورد نظرشان برای نظم  [جهانی] آینده که آن را نظم قانون محور می‌نامند، بهره می‌جویند. همان‌طور که می‌دانید آن‌ها این قوانین را خودشان اختراع کرده‌اند».

وزیر امور خارجه روسیه افزود: «ادعاهای بی‌اساسی علیه جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه مطرح شده است. آن‌ها درخواست‌های صورت گرفته برای پایان بخشیدن به تحریم‌های یک‌جانبه در زمان مبارزه با ویروس کرونا را نادیده می‌گیرند، تحریم‌هایی که از تأمین کمک‌های بشردوستانه نظیر دارو، تجهیزات و مواد غذایی جلوگیری می‌کنند».

همچنین لاوروف تشدید فشار واشنگتن بر کشورهایی که سیاست‌های خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند و انتقادات آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت را محکوم کرد.

اخیراً شماری از سناتورهای آمریکایی لایحه‌ای را به کنگره ارائه کرده‌اند که به کاخ سفید اجازه می‌دهد درصورت عدم ارائه گزارش کامل رخداد‌های پیرامون شیوع ویروس کرونا از سوی چین، تحریم‌هایی این کشور اعمال شوند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول