اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

نماینده سهامداران عدالت استان گلستان در هیأت مدیره مپنا

نماینده شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان گلستان در جلسه امروز هیأت مدیره شرکت مپنا به عنوان عضو جدید هیأت مدیره گروه مپنا انتخاب شد.

نماینده سهامداران عدالت استان گلستان در هیأت مدیره مپنا

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سهام عدالت که از سال 84 به حدود 49 میلیون و 121 هزار و 471 واگذار شد، این سهام مربوط به 49 شرکت بود که از این تعداد 36 شرکت در بورس حضور دارند.

همچنین تمامی سهامداران عدالت به صورت قهری عضو شرکت‌های تعاونی سهامی عدالت شهرستانی هستند که اعضای این تعاونی‌ها به نوبه خود، نمایندگان خود در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت را انتخاب می‌کنند و اعضای سرمایه‌گذاری استانی می‌توانند به نمایندگی از سهامداران آن استان در هیأت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت به خاطر داشتن سهام بلوک مدیریتی حضور داشته باشند.

اکنون با آزادسازی سهام عدالت ،‌ مشمولان دارنده سهام عدالت دو روش مدیریت مستقیم و غیر مستقیم (از طریق شرکتهای استانی استانی) را انتخاب می‌کنند و به زودی با تصویب شورای عالی بورس، این سهام قابل خرید و فروش می‌شود. 

بر این اساس با توجه به اینکه پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان (سهامی عام) منتشر شده و در این پرتفوی، شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) به چشم می‌خورد که تعداد سهامداران عدالت در این شرکت 190 میلیون و 356 هزار و 704 سهم بوده که ارزش روز کل این سهام به قیمت پایه هر سهم 27 هزار و 399 ریال به مقدار 5 هزار و 215 میلیارد ریال برآورد می‌شود که تعداد سهم هر مشمول سهام عدالت استان گلستان در مپنا 137 سهم خواهد بود. 


پرتفوی سهام عدالت سرمایه‌گذاری استان گلستان

همچنین در گزارش دیگری که هیأت مدیره گروه مپنا امروز در سامانه جامع اطلاعات ناشران بورسی، کدال منتشر کرده، آمده است: امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت 99 جلسه هیأت مدیره شرکت گروه مپنا در محل دفتر مرکزی شرکت برگزار شده و هیأت مدیره پس از بحث و تبادل‌نظر، با توجه به مصوبه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده مورخ 30 آذر 98 شرکت گروه مپنا در مورد انتخاب اعضای هیأت مدیره و با عنایت به حکم صادره در مورد معرفی آقای همایون حائری خیاوی به عنوان نماینده تام‌الاختیار شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان جهت تصدی عضویت در هیأت مدیره شرکت گروه مپنا در خصوص تعیین سمت جدید عضو هیأت مدیره تصمیم بر این شد که آقای همایون حائری خیاوی به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شود. 

همچنین عضو جدید هیأت مدیره، تعهد و اقرار کرد که دارای سوءپیشینه کیفری نبوده و ممنوعیت مندرج در اصل 141 قانون اساسی و ماده 111 لایحه اصلاحی قانون تجارت مشمول وی نیست. این جلسه به ریاست عباس علی‌آبادی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل مپنا و حضور محمدعلی وحدتی نایب رئیس هیأت مدیره، همایون حائری خیاوی عضو هیأت مدیره، علیرضا خجسته، وهاب‌زاده عضو هیأت مدیره، جعفر جولا عضو هیأت مدیره برگزار شد.

متن کامل مصوبه هیات مدیره مپنا در مورد انتصاب همایون همایون حائری  به عضویت هیات مدیره مپنا را در کدال بخوانید. 

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول