اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

10 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان نیاز است

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: امسال ۱۷۰ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان داریم که برای آزادسازی این افراد بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان نیاز است.

10 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کرمان نیاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رمضان امیری مدیرکل امور زندان‌های استان کرمان امروز در نشست خبری به‌مناسبت جشن‌های  گلریزان اظهار داشت: در کرمان ۱۰ زندان و یک بازداشتگاه موقت در مرکز استان و یک کانون اصلاح تربیت در کرمان داریم که به طور متمرکز در کانون افراد زیر ۱۸ سال نگهداری می‌شوند.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمان بیان کرد: از زمان تصدی آیت‌الله رئیسی به عنوان ریاست قوه قضائیه نگاهی که ایشان در یک سال گذشته به جمعیت کیفری در بخش‌های مختلف داشتند اتفاقات خوبی رخ داده است.

وی تصریح کرد: استان کرمان به عنوان پایلوت در سطح کشور ۵ اقامتگاه موقت در شهرستان‌های کرمان، بم جیرفت، کهنوج و سیرجان را راه‌اندازی کردند.

امیری در تشریح اقامتگاه موقت گفت: طی سه ماه عملکردی این اقامتگاه‌ها، حدود ۳۵۰ نفر در این اقامتگاه‌های سطح استان نگهداری شدند و از رفت این افراد به زندان و حتی ثبت نامشان در لیست زندان  جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه زندانیانی که به زندان معرفی می‌شوند دو بخش هستند، افزود: یک بخش جرائم عمومی و عمد مانند مواد مخدر، سرقت، قتل و نوع دوم  جرائم غیر عمد مانند تصادفات، مهریه، خسارت‌های کارگاهی، جرائم مالی، نفقه و ... است.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمان ابراز داشت: استان کرمان جزء استان‌های ردیف اول در سطح کشور در زمینه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و هم در بخش کمک خیرین است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر زندانی در زندان‌های استان کرمان داریم، گفت: از مجموع کل زندانیان استان ۱.۵ درصد آنها مربوط به جرائم غیرعمد مانند بدهکاران مالی، نفقه، مهریه، خسارت‌های کارگاهی و قتل‌های شبه عمد است که برای آزادسازی آنها نیاز به ۱۰ میلیارد و ۸۳۰  میلیون تومان نیاز داریم.

امیری افزود: از خیرین درخواست داریم همچون سال‌های گذشته کمک خود را به ستاد دیه داشته باشند هر چند امسال به دلیل ویروس کرونا همه چیز متفاوت از سال‌های قبل است، در این ماه مبارک رمضان زندانیان و خانواده آنها یک امیدی دارند که زندانی آنها در این ماه  آزاد شود.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته جشن گلریزان را در تمام شهرستان‌های استان و در خود شهر کرمان داشتیم و امسال به توجه به شرایطی که به وجود آمده این جشن‌ها به صورت مجازی، غیرحضوری و حضور فردی صورت می‌گیرد.

مدیرکل امور زندان‌های استان کرمان افزود: همکاران ما در حوزه قضائی و اجرای احکام زندان‌ها و مددکاری در طول سال در هر زندان هر هفته دو جلسه صلح و سازش را برای هم جرائم غیرعمد و هم جرائم عمد برگزار می‌کنیم  که در مجموع در سال در زمینه جرائم غیرعمد ۲۰۰ جلسه در این زمینه برگزار شده و ۸۶ میلیارد تومان از افراد طلبکار و شکات تخفیف گرفته شده است.

۱۱ نفر در شب‌های قدر آز زندان آزاد می‌شوند

سیدحجت‌الله موسوی‌قوام مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان اظهار داشت: متوالی اصلی جشن‌های گلریزان ستاد دیه در سراسر کشور است ما در زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان دو هدف را دنبال می‌کنیم، ابتدا حضور خیرین و جذب کمک‌های آنها و دوم هدف ما از برگزاری این جشن‌ها بهترین فرصت برای پیشگیری، فرهنگ‌سازی، آموزش خانواده‌ها است.

وی ابراز داشت: در سنوات گذشته ستادی در همه شهرستان‌های استان برای برگزاری جشن‌های گلریزان برگزار می‌شود و کمک‌های خوبی در شهرستان‌های مختلف داشتیم.

موسوی‌قوام بیان کرد: امسال به دلیل ویروس کرونا دیگر نمی‌توانیم اجتماعاتی را داشته باشیم به همین دلیل جشن‌های گلریزان را به‌صورت غیرحضوری و از طریق فضای مجازی، دیدار چهره به چهره با خیرین و تماس با خیران برگزار می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در سال جاری تماس با خیرین که سال گذشته در این زمینه با ما همکای داشتند.

موسوی‌قوام گفت: ستاد دیه استان کرمان طی ۱۹ سال گذشته تاکنون توانسته تعداد ۳ هزار و ۵۹۷ نفر مددجوی جرائم غیرعمد از سطح زندان‌های استان‌های آزاد کند که تاکنون برای آزاد سازی  این افراد مبلغ ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعا طی سال‌های گذشته تاکنون ۲۰۴ جشن گلریزان در سطح استان برگزار شده و بیش از ۳۳ میلیارد تومان تعهد خیرین را داشتیم که ۲۲ میلیارد تاکنون تعهد خیرین وصول شده و استان کرمان تاکنون حدود ۸۰  درصد تعهدات خیرین وصول شده‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان ادامه داد: استان کرمان جزء استان‌های است که بیشترین جذب و حضور خیران در کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین ۷۰۲ نفر از مددجویان زندان بدون پرداخت وجه از زندان‌های استان آزاد شدند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: سال گذشته ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعهد خیرین استان در قالب ۲۲  جشن گلریزان در سطح استان داشته‌ایم که ۷ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان آن وصول شده است.

وی بیان داشت: امسال ۱۷۰ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد داریم که برای آزادسازی این افراد  بیش از ۱۰ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان در کل استان نیاز داریم که از تمام ظرفیت‌های استان در این زمینه استفاده می‌شود.

موسوی‌قوام بیان داشت: ۱۱ نفر در شب‌های قدر آز زندان آزاد می‌شوند که ۶ نفر مربوط به شهرستان کرمان، سه نفر رفسنجان و دو نفر بم هستند و کل بدهی این افراد ۲ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد از شکایات و طلبکاران تخفیف گرفتیم.

وی افزود: افراد برای شرکت در جشن گلریزان می‌توانند از طریق کد دستوری *780*7777#  و همچنین از طریق شماره کارت 6037991899974202 بانک ملی و شماره کارت  5859837000132411 بانک تجارت به نام ستاد دیه استان برای کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود را به صورت حضوری با مراجعه به سناد دیه استان واقع در خیابان جهاد کوچه 21  طبقه فوقانی موسسه نور واریز کنند.

 انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول