اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

پرداخت 1 میلیارد دلار توسط بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا

بانک توسعه بریکس برای مقابله با ویروس کرونا یک میلیارد دلار به کشور هند پرداخت کرد.

پرداخت 1 میلیارد دلار توسط بانک بریکس به هند برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، شیان ژو، قائم مقام بانک توسعه بریکس وام حمایتی اضطراری یک میلیارد دلاری به هند پرداخت کرد تا این کشور بتواند با بیماری کووید 19 مقابله کرده و از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند. 

بر اساس اعلام این بانک، وام حمایتی اضطراری توسط بانک توسعه بریکس در 30 آوریل به تصویب رسید. 

بر اساس این گزارش این بانک کاملا متعهد است از کشورهای عضو خود در شرایط بحران حمایت کند. وام حمایتی اضطراری به هند برای واکنش سریع و مقابله فوری این کشور با بیماری کووید 19 تصویب شده است. 

روز سه شنبه ناندرا مودی، نخست وزیر هند هم یک بسته محرک جدید 266 میلیارد دلاری که حدود 10 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی در این کشور اختصاص داد.

وزارت بهداشت هند اعلام کرد: مجموع کشته‌های کووید 19 در این کشور به 2415 نفر رسید و کل مبتلایان هم از 74 هزار و 281 نفر فراتر رفته است.

بانک توسعه بریکس که در شانگهای مستقر است، در سال 2014 تأسیس شده و حمایت‌های مالی و توسعه‌ای در شرایط بحران اقتصادی برای اعضای خود فراهم می‌کند. این بانک 100 میلیارد دلار سرمایه دارد.

به گزارش فارس، درخواست ایران از نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق بین المللی پول برای کمک به جلوگیری از شیوع بیماری کووید 19 بی نتیجه مانده است، در حالی که این صندوق حمایت‌هایی را از دیگر اعضای عضو خود انجام می‌دهد. اساساً تشکیل نهادهای بین‌ المللی همچون صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و بانک بریکس برای حمایت آنها از اعضای خود در شرایط بحران مالی، اقتصادی است که متأسفانه در مورد ایران اقدام خاصی صورت نمی‌گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول