اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آغاز مرحله دوم رزمایش مومنانه در کهگیلویه/سجاده‌های مصلا کانون خدمت مؤمنانه شدند

شیوع کوید 19 اگرچه برپایی نماز جمعه و جماعت را تعطیل کرد اما چراغ‌های اماکن مذهبی این روزها برای ساماندهی کمک‌های مؤمنانه و همدلی روشن است.

آغاز مرحله دوم رزمایش مومنانه در کهگیلویه/سجاده‌های مصلا کانون خدمت مؤمنانه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، تعطیلی اماکن مذهبی اگر چه برگزاری نماز جماعت و جمعه را متوقف کرد اما زمزمه‌های خدمت مؤمنانه و مهربانی بر سجاده‌های مصلا و مساجد جاری شد.

در روزهای سخت کرونایی که بسیاری از مردم شغل خود را از دست دادند و عده‌ای نیز برای کمک به مهار ویروس منحوس کرونا داوطلبانه کسب و کار را تعطیل کردند دست‌های مهربان خیرین نور امید را در دل‌ها زنده کرد و بسته‌های معیشتی به جبران آسیب‌ها کمک کرد.

 

پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره کمک مؤمنانه به نیازمندان و حمایت از آسیب‌دیدگان در آستانه ماه رمضان رزمایش همدلی و مواسات با پرچمداری سپاه در دستور کار قرار گرفت.

کمک‌های مؤمنانه در قالب بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، خرما، گوشت و مرغ تهیه و طی چندین مرحله بین جامعه هدف توزیع شد.

کمک‌های اهدایی خیرین و نیکوکاران به شهرها و روستاها سرازیر شد و در هر مسجد و مصلا چینش منظمی از بسته‌های حمایتی روی فرش‌های سجاده‌ای به نمایش درامد تا نشان دهند مصلا و مسجد تعطیل شدنی نیست.

در شرایط سخت کرونایی که بنا به توصیه کارشناسان و متولیان بهداشت و درمان در خانه ماندن راهکار اصلی برای دوری از ویروس است اما همدلی قرنطینه نمی‌شود و سیل مهربانی و مواسات جاری شده است.

سردار حمید خرمدل در آیین آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در دهدشت اظهار داشت: در این مرحله بسته‌های معیشتی به ارزش یک میلیارد تومان به همت خیر هم استانی تأمین شده است.

 

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: این کمک‌ها بین پنج هزار خانوار از شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی توزیع خواهد شد.

سردار خرمدل افزود: علاوه بر کمک‌های خیرین 25 هزار بسته معیشتی اهدایی ستاد اجرایی فرمان امام تهیه شده و هفته‌های آینده در استان توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: 114 هزار خانوار آسیب دیده در زمینه کرونا در استان شناسایی شده که تا پایان ماه رمضان بسته‌های کمک معیشتی دریافت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر اجرای رزمایش مؤمنانه را از برکات کرونا خواند و گفت: کمک‌های مؤمنانه ایران اسلامی در تاریخ ماندگار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت) تصریح کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان یک توصیه رهبر انقلاب و نه دستور ایشان باعث جاری شدن سیل همدلی و مواسات شد و امروز می‌بینیم کشور میدانی برای کمک به نیازمندان و مستمندان شده است.

 

سید حمزه محقق‌زاده با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش گفت: سهمیه شهرستان کهگیلویه از این مرحله 2 هزار بسته معیشتی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه تصریح کرد: از زمان اجرای رزمایش قرارگاه‌هایی در شهرستان تشکیل شد و کمک‌ها را بین مردم توزیع می‌کنند.

علیرضا اتابک نیز با بیان اینکه امروز شاهد عرصه دیگری از دفاع مقدس هستیم گفت: مردم همه در کنار هم هستند و خیرین و نوع‌دوستان به یاری نیازمندان شتافته‌اند.

فرماندار کهگیلویه بیان داشت: آرامش ما امروز مرهون همین وحدت و همدلی است.

اتابک تصریح کرد: :شاید این بسته‌ها چندان ارزش مادی نداشته باشند ولی دارای ارزش معنوی هستند و مهم این است که مردم فراموش نشوند و همه هم در این مدت سنگ تمام گذاشتند.

انتهای پیام/82016

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول