اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردن:هر گونه تصمیم برای الحاق کرانه باختری فاجعه بار خواهد بود

وزیران خارجه اردن و اسپانیا در گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر بر همکاری برای ایجاد موضع بین المللی جهت ممانعت از اجرای طرح رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند.

اردن:هر گونه تصمیم برای الحاق کرانه باختری فاجعه بار خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، اردن روز چهارشنبه درباره هر گونه تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین، منطقه «الاغوار» و شمال دریای «البحر المیت» به سرزمین‌های اشغالی هشدار داد و آن را اقدامی فاجعه بار خواند.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده که بحث‌ها و مذاکرات کابینه در خصوص الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی در ماه ژوئیه (اواخر تیرماه و اوایل مردادماه) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز چهارشنبه با «آنتا گونزالس لایا» همتای اسپانیایی خود درباره روابط دو کشور و تحولات منطقه و به خصوص طرح الحاق رژیم صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد:« الصفدی و گونزالس درباره راه‌های تقویت همکاری در مبارزه با کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی و تحولات مربوط به مسئله فلسطین گفت‌وگو کرد».

دو طرف همچنین بر تداوم اتخاذ تدابیری ی برای افزایش همکاری دوجانبه و تعمیق شراکت اردن و اروپا تاکید کردند.

وزیران اردن و اسپانیا به اتفاق آرا تاکید کردند که هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی اشغالی فلسطین نقض آشکار قانون بین المللی و نابود کننده اصول عملی و مسالمت آمیز حل مناقشه است.
الصفدی و همتای اسپانیایی او درباره راه‌های ممکن برای ایجاد یک موضع بین المللی با هدف ممانعت از تصمیم اسرائیل برای الحاق بخش‌های جدیدی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی رایزنی کردند. 

وزیر اردنی موضع اسپانیا و اتحادیه اروپا در پایبندی به قوانین و قطعنامه‌های بین المللی در حمایت از راه حل تشکیل دو کشور و مذاکرات مستقیم به منظور دستیابی به راه حل مناقشه را ستود.
دو طرف همچنین بر ادامه همکاری به منظور ایجاد تلاش‌های واقعی در دستیابی به راه حل تشکیل دو کشور تاکید کردند.

الصفدی گفت: «هرگونه تصمیم اسرائیل در الحاق شهرک‌ها، غور اردن و شمال البحر المیت در فلسطین اشغالی اقدامی فاجعه بار خواهد بود که فرصت‌های تحقق صلح عادلانه را از بین می‌برد و منطقه را به سمت کشمکش بیشتر خواهد کشاند».

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول