اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش حدود 54 درصدی بارش در گلستان/ شرق استان گلستان بیشتر بارندگی‌های 4 روز گذشته

مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به افزایش حدود 54 درصدی بارش در اردیبهشت ماه گفت: بیشتر بارندگی‌های 21 تا 24 اردیبهشت ماه 99 در شرق استان بوده است.

افزایش حدود 54 درصدی بارش در گلستان/ شرق استان گلستان بیشتر بارندگی‌های 4 روز گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، حسن فرازجو اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح زرد شماره هفت اداره کل هواشناسی گلستان، آمار و اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی و آب‌سنجی آب منطقه‌ای گلستان، مورد پایش و بررسی قرار گرفت که نشان می‌دهند از شروع این سامانه بارشی در عصر یکشنبه 21 اردیبهشت تا صبح 24 اردیبهشت 1399، بیشترین مقادیر بارندگی در شرق استان به وقوع پیوسته است.

وی با بیان اینکه به طوری که در حوضه آبریز گرگانرود در ایستگاه  باران‌سنجی «گلیداغ» حدود 60 میلیمتر بارندگی ثبت شده است، تصریح کرد: ایستگاه‌های فاضل آباد، رامیان، نوده‌خاندوز،  مینودشت، تمر، گالیکش، تنگراه و پارک ملی گلستان نیز بیش از 30 میلیمتر بارندگی داشته‌اند.

 مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: در حوضه آبریز «قره‌سو» در ایستگاه باران‌سنجی «شصت‌کلاته» نیز حدود 23 میلیمتر و در حوضه خلیج گرگان در ایستگاه باران‌سنجی «وطنا» حدود 40 میلیمتر بارندگی ثبت شده است. 
وی افزود: بارندگی‌های اخیر باعث افزایش نسبی سطح آب رودخانه‌ها شد به طوری که حوضه آبریز قره‌سو – ایستگاه آب‌سنجی «سیاه‌آب» در صبح 24 اردیبهشت 1399 دارای آبدهی حدود چهار متر مکعب بر ثانیه است و در حوضه آبریز گرگانرود – ایستگاه هیدرومتری «قزاقلی» در بالادست «سد وشمگیر» نیز  آبدهی حدود 19 متر مکعب بر ثانیه اعلام شده است .  
مدیر دفتر مطالعات پایه شرکت آب منطقه‌ای گلستان تصریح کرد: بارش متوسط استان از ابتدای اردیبهشت تا 24 اردیبهشت سال جاری حدود 53 میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 54 درصد افزایش داشته است .

وی ادامه داد: بارش متوسط استان از ابتدای سال آبی تا 24 اردیبهشت سال 1399 حدود 431 میلیمتر بوده است که نسبت به دوره مشابه درازمدت حدود 14 درصد افزایش داشته است.
گفتنی است شرکت آب منطقه‌ای گلستان از هم‌استانی‌های عزیز و گردشگران محترم خواهشمند است در حاشیه رودخانه های دایمی و فصلی استان توقف نکنند و همچنان از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها، مخازن سدها و مناطق مستعد وقوع سیل، خودداری کنند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول