اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  کتاب

اپلیکیشن های ویژه شب های قدر/ آموزش تصویری سوره قدر به کودکان

خیلی ها ممکن است در خانه شب قدر خود را سپری کنند و برخی هم مثل کادر درمانی در بیمارستان ها مراسم شب قدر را برگزار می کنند، عده ای از مشاغل همچون آتش نشان ها، نیروهای اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و ... در این شب مشغول خدمت رسانی هستند و شاید دسترسی به ادعیه و حضور در یک جای مشخص برایشان امکان پذیر نباشد، اما در دنیای دیجیتال برنامه های زیادی مختص ماه رمضان طراحی شده که می تواند به شما کمک کند تا به ادعیه و اعمال این شب عزیز دسترسی داشته باشید.

اپلیکیشن های ویژه شب های قدر/ آموزش تصویری سوره قدر به کودکان

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، استفاده از فرصت‌هایی که می‌تواند تجربه‌های معنوی خوبی را در اختیار اعضای خانواده قرار دهد، ضروری است و یکی از این فرصت‌ها، بهره بردن از فضای معنوی شب‌های قدر است.

امسال بر خلاف سال های گذشته و به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور شاید نتوانیم مثل سال های قبل مراسم شب قدر را در مساجد و امامزاده ها با همان کیفیت قبل برگزار کنیم، چرا که همچنان بحث فاصله گذاری اجتماعی مطرح است و تأکید بر این شده که مردم برای حضور در مراسم شب قدر حتماً ادعیه شخصی به همراه داشته باشند.

خیلی ها ممکن است در خانه شب قدر خود را سپری کنند و برخی هم مثل کادر درمانی در بیمارستان ها مراسم شب قدر را برگزار می کنند، عده ای از مشاغل همچون آتش نشان ها، نیروهای اورژانس، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی و ... در این شب مشغول خدمت رسانی هستند و شاید دسترسی به ادعیه و حضور در یک جای مشخص برایشان امکان پذیر نباشد.

اما در دنیای دیجیتال برنامه های زیادی مختص ماه رمضان طراحی شده که می تواند به شما کمک کند تا به ادعیه و اعمال این شب عزیز دسترسی داشته باشید.

 

شب های قدر

بیش تر از 95 درصد کاربران از دانلود این برنامه رضایت کامل داشته اند، برنامه «شب های قدر» قابلیت انتخاب فونت دارد و درصد پیمایش دعا زیر صفحه (مناسب برای پیدا کردن محل دعا، نشانه گذاری برای گم نکردن محل در آینده و ...) را نمایش می دهد.

شما از طریق این اپلیکیشن می توانید مناجات، اعمال و سوره ها و ادعیه شب های قدر و همچنین فضیلت های این شب ها  را با کم ترین حجم و به صورت رایگان دانلود کنید.

گرافیک خوب متناسب با موضوع، روان بودن نرم افزار، بهره گیری از حالت شب و روز برای مطالعه ادعیه (جلوگیری از خستگی چشم)، امکان تغییر اندازه متون در چهار اندازه و پشتیبانی از گوشی هایی که فارسی را پشتیبانی نمی کنند از ویژگی های مثبت این اپلیکیشن است.

در بخش ذکر شمار شما می توانید با دکمه های صدا (+ -) تعداد ذکر را افزایش دهید و برای بازخورد نیز یک لرزش کوچک دریافت کنید تا از خطا های احتمالی آگاه شوید.
این برنامه تاکنون 2 هزار نصب فعال داشته و با حجم 790 کیلوبایت به صورت رایگان از کافه بازار قابل دانلود است.

 

دعاهای شب های قدر(متن+صوت)

این برنامه مجموعه ای از دعاهای مشترک شب های قدر را به همراه ترجمه و صوت بدون نیاز به اینترنتدر اختیار شما قرار می دهد.

 دعای گشودن قرآن، دعای قرآن بر سر گرفتن، دعای اللهم انی امسیت لک عبدا و دعای جوشن کبیر با صدای استاد فرهمند از جمله دعاهای موجود در این اپلیکیشن است.

 

ادعیه شب قدر

در اپلیکیشن «ادعیه شب قدر» بیش از 10 دعا به صورت صوتی، همراه با متن و ترجمه، با قابلیت انتخاب فرازهای دعای جوشن کبیر وجود دارد.

همچنین در این برنامه امکان نگه‌داشتن صوت و اجرای دوباره و انتخاب خودکار متن همزمان با صوت و دکمه‌های مربوط به پخش صوت نیز برای شما فراهم شده است.

ادعیه موجود در این برنامه شامل دعای جوشن کبیر، دعای ابوحمزه ثمالی، زیارت عاشورا، دعای توسل، دعای افتتاح، دعای سحر، دعای مجیر، دعای معراج 1 و 2، دعای عهد و دعای ندبه می شود، این برنامه هم با حجم 23 مگابایت به صورت رایگان از کافه بازار قابل دانلود است اما برای برخی بخش ها پرداخت درون برنامه ای دارد.

 

آموزش تصویری قرآن کودکان سوره قدر

دوست دارید به کودک خودتان قرآن یاد بدهید؟ می خواهید فرزندتان قرآن حفظ کند؟ پس این برنامه ساده و کم حجم اما پر ارزش را از دست ندهید، بدون شک تمام ما کودکی در بین اطرافیان و نزدیکان خود داریم که از این برنامه لذت ببرد. 

شنیدن صدا همراه با دیدن تصویر، بهترین روش برای آموزش است. در این برنامه با تصاویری ساده مرتبط با هر آیه، کودکان صوت و تصویر را به حافظه خود می سپارند و درک ساده ای از معنای آیه نیز پیدا می کنند. استعداد و توانایی کودکان به قدری است که با چند با گوش کردن و دیدن تصاویر به راحتی می توانند سوره از حفظ هم بخوانند.

نمایش تصاویر مرتبط با متن آیات سوره، امکان پخش تا سه بار تکرار هر یک از آیات، امکان ضبط صدای کودک یا والدین و تطابق صدای ضبط شده با تصاویر، امکان تغییر آیات به آیات قبل و بعد، امکان شنیدن صوت با صدای سه قاری برجسته استاد حصری، استاد منشاوی و مشاری العفاسی با تکرار کودکان و امکان شنیدن صوت با صدای قاریان کودک و نوجوان حسن ظهوری، احمد سعود، یوسف کالو علی و مجید فقیه از امکانات این اپلیکیشن است.

شما می توانید برنامه «آموزش تصویری قرآن کودکان سوره قدر» را که تاکنون 5 هزار نصب فعال هم داشته به صورت رایگان از کافه بازار دانلود کنید.

 

جوشن کبیر

جوشن‌کبیر، دعایی منقول‌ از پیامبر اکرم‌ (ص) در یکصد بند، حاوی هزار و یک‌ نام‌ و صفت‌ خدای متعال‌ است، بنابر روایات، هرکس‌ این‌ دعا را هنگام‌ خروج‌ از خانه‌اش‌ بخواند خدا او را حفظ‌ می کند و ثواب‌ بسیار به‌ او می دهد، هرکس‌ آن‌ را بر کفنش‌ بنویسد از عذاب‌ ( قبر ) مصون‌ می ماند و هرکس‌ آن‌ را اول‌ ماه‌ مبارک‌ رمضان‌ بخواند خدا به‌ او درک‌ فضیلت‌ شب‌ قدر را روزی می دهد و نیز هرکس‌ آن‌ را سه‌ بار در این‌ ماه‌ بخواند، در طول‌ زندگی اش‌ در امان‌ خدا قرار می گیرد

در اپلیکیشن جوشن کبیر، ترجمه هر عبارت دقیقا در زیر متن عربی آن قرار دارد تا صرفا به خواندن متن عربی اکتفا نشود و آگاهی کامل از آنچه خوانده می شود وجود داشته باشد.

تنظیم سایز و نوع فونت برای متن عربی و ترجمه فارسی بصورت جداگانه، اسکرول جهت دستیابی سریع به فراز مورد نظر، پخش دعا با صوت زیبای استاد محسن فرهمند، قابلیت شروع پخش صوت دعا از فراز مورد نظر، پیمایش خودکار هنگام پخش صوت، قابلیت تنظیم نور آسمان جهت جلوگیری از تداخل نور ستاره ها با متن دعا و ممانعت از به خواب رفتن گوشی هنگام خواندن دعا از دیگر قابلیت های این برنامه است کهتاکنون 5 هزار نصب فعال داشته و به صورت رایگان قابل دانلود از کافه بازار است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول