اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

باران همدلی در مُلک سلیمانی/روایتی شیرین از خیرخواهی کرمانی‌ها

مردم دیار کریمان که همواره در صف مقدم کمک‌رسانی هستند، رزمایش کمک مؤمنانه را در مناطق محروم و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا به زیبایی متجلی کردند، خیران، نهادها، گروه‌های جهادی با استعانت از روح بلند شهید حاج‌قاسم سلیمانی پای در رکاب گذاشتند و قصه شیرینی از خیرخواهی‌شان خلق کردند.

باران همدلی در مُلک سلیمانی/روایتی شیرین از خیرخواهی کرمانی‌ها

خبرگزاری فارس - کرمان، زمستان 98 داشت نفس‌های آخرش را می‌کشید و رختش را از روی زمین جمع می‌کرد که مهمان ناخوانده ویروس کرونا از راه رسید، این موجود میکروسکوپی، زندگی نه تنها ایرانیان را بلکه کل کشورهای دنیا را تحت تأثیر قرار داد، اما قد و قواره‌اش به غیرت و حمیت مردان مرد ایرانی و زنان فداکار کشورمان نرسید.

غرب وحشی فروشگاه غارت کرد و ما به نیازمندان اجناس فروشگاه‌ها را هدیه دادیم، کافی بود مقام معظم رهبری ندای کمک مؤمنانه سر دهند، تا با لبیک به ایشان همه پای کار بیایند، خانم‌ها در مساجد و پایگاه‌های بسیج مشغول دوخت و دوز اقلام بهداشتی شدند. جوانان، بسیجیان و نیروهای نظامی همت ضدعفونی اماکن و سطح شهرها و روستاها را تقبل کردند و... هر کس به نحوی در این بسیج همگانی شرکت کرد تا کشور را از لوث وجود این موجود منحوس پاک کند.

 

ویروس کرونا داشت با کمک کادر درمانی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شد اما گذر این ویروس از سر مردم ایران به مقتضای شرایط، شاید آن‌ها را ملزم به رعایت فاصله اجتماعی می‌کرد اما دل‌های مردم و وحدت و یکپارچگی آن‌ها را نه تنها کم نکرد بلکه بیشتر هم کرد، گذر ویروس کرونا اثر خود را به‌روی مردم ایران به شکل مهربان‌تر شدن گذاشت.

در این بین همگان در تداوم این حرکت دست به دست هم دادن برای تطهیر اماکن و معابر از وجود این مزاحم ناچیز پیشقدم شدند به ویژه بسیجیان پایگاه‌های بسیج و جوانان مسجدی مصداق واقعی لقب شجره طیبه‌ای که امام راحل(ره) به این نهاد عنایت کردند را عینیت بخشیدند و بر تارک افتخارات خود برگ زرین دیگری به ثبت رساندند تا جایی که با تهیه مایع ضدعفونی کننده سطوح به گندزدایی و ضدعفونی کردن کلیه اماکن عمومی، منازل، اماکن و ساختمان‌های اداری و ... اقدام کردند.

حاشا که عزم و اراده بسیجی او را از خدمت به همنوع خود باز دارد. بسیج مصمم است به مقتضای نیاز و امکانات تا عادی شدن شرایط و إن‌شاءالله حذف و پاکسازی این ویروس ناخوانده از دیار کریمان این روند را ادامه دهد.

 

پایگاه‌های بسیج محلات و مساجد، ادارات و شرکت‌ها، دانشگاه و دانشجو و ...  همه پای کار آمدند و بعد مسافت مانع از آن نشد که سلامتی تک تک هموطنان از چشم دور افتد، حتی با اعلام فراخوان برای کمک به تولید ماسک در کارگاه‌های تولید ماسک و ضدعفونی که عطر همدلی را در تمام استان حتی دورافتاده‌ترین روستاها پخش کرد.

داستان شیرین خیرخواهی به اینجا ختم نشد آنان که همواره در صف مقدم کمک‌رسانی به مردم هستند، رزمایش کمک مؤمنانه را در مناطق محروم و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا متجلی کردند، مردم، خیران، نیکوکاران، نهادها، گروه‌های جهادی و جوانان برای کمک به مردم این خطه با استعانت از روح بلند شهید حاج‌قاسم سلیمانی پای در رکاب گذاشتند تا به کمک هموطنان بشتابند.

در قاموس تفکر بسیجی یاری‌رساندن به هموطنان آسیب دیده از کرونا و حتی سیل را نه تنها یک وظیفه بلکه یکی از وجوبات می‌دانند، باید در این ماه میهمانی خدا صفات رحمانیت و رحیمیت حضرت حق را متجلی کرد و عینیت بخشید. مهم نیست که هستند، اما چون متصف به صفت انسان بودن هستند و در قلمرو حکومت اسلامی شیعی زیست می‌کنند باید کرامت انسانی آنان حفظ شود.

مردم دیار حاج‌قاسم سنگ تمام گذاشتند، برخی شهرستان‌های استان واقعا گل کاشتند در این رزمایش کمک مومنانه تصویری از لشکر خوبان از خود به یادگار گذاشتند که تا سال‌ها در تاریخ خواهد ماند، از کمک‌های خیران به تجهیزات بیمارستانی و بخشش‌ اجاره مستأجران و ... که همچنان ادامه دارد.

طی حدود سه ماه گذشته اگر بخواهیم قصه خیرخواهی مردم استان کرمان را که در خبرگزاری فارس منتشر شده را مرور کنیم آنقدر به درازا می‌کشد که باید ساعت‌ها نشست و روایت کرد، از اقدامات گروهی از جوانان در حاشیه شهر کرمان که پرچم‌دار مهربانی و همدلی شدند در بستن قرارداد با سوپری‌ها و پا درمیانی برای بخشش اجاره منازل تا کمک‌های مومنانه در شهرستان‌های استان و ... اما آنچه که در این روزهای پربرکت و معنوی ماه مبارک رمضان می‌گذرد و شاهد هستیم را برای مخاطبان روایت می‌کنیم.

 

از توزیع 300 بسته حمایتی بین رانندگان‌ و آژانس‌ها تا خرید لاستیک برای تاکسی‌داران

محمدرضا سلمانی مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری رفسنجان ضمن اشاره به اقدامات بهداشتی انجام شده در سطح ناوگان عمومی این شهر به خبرنگار فارس گفت: تعداد 300 بسته حمایتی بین رانندگان بی‌بضاعت اعم از رانندگان تاکسی‌های شهری و بین شهری توزیع کردیم.

وی عنوان داشت:  یک هزار و 200 گالن روغن موتور صادراتی درجه یک بین رانندگان توزیع کردیم و اخیرا قرار شد به هر دستگاه تاکسی و آژانس یک جفت لاستیک با قیمت تمام شده کارخانه تهیه و در اختیار رانندگان تاکسی‌ها و آژانس‌ها قرار دهیم تا بتوانند هزینه کمتری نسبت به قیمت موجود در بازار بپردازند.

برنامه میهمانی بزرگ رفسنجانی‌ها در راستای لبیک به ندای رهبری برای کمک مومنانه به ملت آسیب‌دیده از کرونا و کمک به همنوعان‌ راه‌اندازی و قرار شد 10 هزار بسته معیشتی به نیازمندان و خانواده‌هایی که از کرونا آسیب دیده‌اند، اهدا شود و خیرانی به‌نام از کارآفرین و بازرگان و ...کمر همت بستند و نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردم و البته خودشان در این راستا پیشقدم بودند.

به گفته یکی از بانیان امر، در واریزی‌ مردم از 2 هزار تومان تا 200 میلیون تومان داشتند و شخصی هر روز صبح 10 هزار تومان به حساب این مجموعه واریز می‌کرد و خیرانی که تأکید داشتند نامی از آنها برده نشود.

 

توزیع سبد کالا بین خانواده‌های معلول و توزیع نان رایگان بین شهروندان

موسسه خیریه میلاد نور سیرجان به مناسبت شب‌های قدر 300 سبد غذایی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال را بین معلولان این شهرستان توزیع کرد.

علیرضا افشار مدیرعامل این موسسه گفت: این میزان هزینه که در قالب 300 سبد غذایی بین معلولان و نیازمندان به مناسبت لیالی قدر توزیع شده است توسط حمایت و کمک نیکوکاران سیرجانی تهیه و در اختیار موسسه قرار داده‌اند.

وی ضمن تاکید بر نشر فرهنگ کمک‌های نیکوکارانه در جامعه گفت: این مجمع 400 نفر معلول را نیز تحت پوشش دارد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 میلیارد ریال سبد کالا تهیه و به آنان اهدا کرده است.

در یکی از روز و شب‌های ماه مبارک رمضان نانوایان سیرجان نان رایگان بین مردم توزیع کردند در این اقدام پسندیده که امام جمعه و فرماندار سیرجان بازدید داشتند حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان گفت: این حرکت خداپسندانه، ترویج فرهنگ ایثار و همدلی در جامعه است که در اسلام هم بر چنین حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید شده است.

 

همچنین جوانان حوزه مقاومت مسجد قدس شهرستان سیرجان با همدلی و همراهی خود اقدام به تهیه 900  بسته معیشتی برای مستمندان کردند و این بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مومنانه شامل برنج، روغن مایع، ماکارونی، قند، حبوبات و گوشت تهیه وبین نیازمندان محله و حاشیه شهر توزیع شد.

جوانان عضو هیئت مکتب‌الرسول قتیل‌العبرات شهرستان سیرجان نیز با همدلی و همراهی خیرین و خانواده‌ها و جمع‌آوری ‌بیش از 150 میلیون تومان اقدام به تهیه 500 بسته معیشتی برای مستمندان کردند.

موکب سیدالشهداء سیرجان که در فصل‌های مختلف در کربلا، قم ، مشهد و جمکران به زائران عتبات و ائمه خدمت‌رسانی می‌کنند اما حالا در قرنطینه و ماه مبارک رمضان اقدام به پخت نان در کنار بسته‌های معیشتی برای مستمندان و جامعه هدف کرد و 150 نفر اعضای این موکب از ابتدای ماه مبارک رمضان کارگاه تولید پخت نان محلی را در فاطمیه روستای باسفهرجان آغاز کرده و روزانه 500 قرص نان را پخت و بین جامعه هدف توزیع می‌کنند.

 

پخت چندهزار پرس غذا در طرح اطعام مهدوی/ رزمایش همت جوانانه - کمک مومنانه

کمیته امداد استان کرمان نیز نهاد از نخستین روز ماه مبارک رمضان، به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای کمک مؤمنانه اقدام به راه‌اندازی بیش از ۴۰ آشپزخانه با عنوان «اطعام مهدوی» کرده است.

روزانه چندین هزار پرس غذا با استفاده از کمک‌های مردمی و نذورات آن‌ها در این آشپزخانه‌ها تهیه و در اختیار نیازمندان در سطح شهرستان‌های استان قرار می‌گیرد.

همچنین به همت مجمع جوانان و ورزشکاران استان کرمان رزمایش همدلی با عنوان همت جوانانه - کمک مومنانه در کرمان برگزار شد  که در قالب این طرح تاکنون یک‌هزار بسته‌ غذایی تهیه و در نخستین شب قدر بین نیازمندان شهرهای استان توزیع شد.

به گفته احمد احمدی‌نژاد رئیس مجمع جوانان استان کرمان، در گام نخست این رزمایش بانک اطلاعاتی افراد نیازمند و آسیب پذیر از کرونا جمع‌اوری شد. وی با تقدیر از خیرانی که جوانان استان را در این رزمایش همراهی کردند، اظهار کرد: اما با کمک افراد نیکوکار می‌توان طیف وسیعی از اجتماع را تحت پوشش قرار داد.

 

توزیع بسته‌های ارزاق توسط خادمیاران رضوی/ارائه 954 خدمت مهربانی

خادمیاران رضوی نیز در موج گسترده همدلی خود در جای جای کشور در استان کرمان به میدان آمده و به توزیع بسته‌های معیشتی و غذایی در شهرستان‌های مختلف پرداختند.

به گفته محمدرضا ایرانمنش مسئول کانون مسجد امام حسین (ع) کرمان، این مسجد تاکنون با کمک خادمیاران رضوی و اهالی منطقه، 954 خدمت مهربانی را به خانواده‌های محروم، حاشیه‌نشین و مناطق جنوبی شهر کرمان در بحران کرونا ارائه کرده است.

وی توزیع ماسک و ماده ضدعفونی، تهیه و اهدای بسته‌های غذایی با کمک خیران محل، قربانی 11 گوسفند و توزیع بین خانوادده‌های محروم را از جمله اقدامات دانست و افزود: در مرحله دوم طرح خدمت‌رسانی کریمانه، بیش از 29 میلیون تومان جمع‌آوری و 360 بسته مواد غذایی تهیه و میان خانواده‌های محروم توزیع شد.

قصه این رزمایش و همدلی که این روزها نه تنها کرمان بلکه ایران را در دنیا سربلند کرد هر چند به انتها خواهد رسید اما خوبی کردن پایان‌ناپذیر نیست و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/3388/ق/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول