اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آزادسازی سهام عدالت و ورود شتاب‌زده برخی افراد به بازار بورس

آزادسازی سهام عدالت طی چند روز گذشته موجب شده تا اکثر هموطنان ما از جمله گلستانی‎ها متقاضی سرمایه‌گذاری در تالار شیشه‎ای باشند در حالی که به گفته کارشناسان بازار سهام، ورود به این بازار بدون تخصص و آگاهی می‎تواند خسارت‎های مالی فراوانی به افراد وارد کند.

آزادسازی سهام عدالت و ورود شتاب‌زده برخی افراد به بازار بورس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از منتشر شدن خبر آزادسازی سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی و روند افزایشی قیمت این سهام بسیاری از افراد متقاضی سرمایه‌گذاری در بازار سهام شدند. این روزها در حالی افراد زیادی در تب و تاب سرمایه گذاری در بازار سهام هستند که کارشناسان بازار بورس به عدم ورود افراد بدون آگاهی و تخصص کافی به این بازار تأکید می‌کنند چرا که در غیر این صورت متحمل خسارات جبران‌ناپذیری خواهند شد.

* دارندگان سهام عدالت تا هشتم خرداد وضعیت سهام خود را مشخص کنند

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان با بیان اینکه تمام خرید و فروش‎ها در تالار بورس از طریق سرمایه‌گذاری‎ها صورت می‎گیرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: فرد با در اختیار داشتن کد بورسی می‎تواند نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کند.

داوود طبرسا در خصوص تعیین وضعیت سهام عدالت از سوی دارندگان آن گفت: دارندگان سهام عدالت می‎توانند تا هشتم خرداد ماه وضعیت سهام خود را مشخص و با مراجعه به آدرس الکترونیکی samanese.ir روش مستقیم را در آزادسازی سهام خود انتخاب کنند.

وی بیان کرد: افرادی که روش مستقیم را انتخاب می‎کنند دو ماه پس از ثبت درخواست با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» می‎توانند از تعداد سهام تخصیص‌یافته نزد شرکت‎های سهام عدالت مطلع شوند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی گلستان، امکان معامله‌پذیری سهام‎های تخصیص یافته در آینده را منوط به مراجعه به سامانه سجام، ثبت‌نام و احراز هویت در مراکز تعیین‌شده عنوان کرد و افزود: افرادی که سود سهام خود را در گذشته دریافت نکردند سود این سهام و با نام افراد نزد سازمان خصوصی‌سازی محفوظ است و در مراحلی که اعلام می‎شود سود سال ۱۳۹۸ و سنوات گذشته که دریافت نکردند یک جا پرداخت خواهد شد.

طبرسا در خصوص ارزش سهام عدالت نیز گفت: یک برگه سهام یک میلیون تومانی ابتدا از 8 میلیون تومان شروع و در حال حاضر صحبت از ۱۹ میلیون تومان است.

* مردم شتاب‌زده وارد بازار سهام نشوند

توصیه کارشناسان بورس در این روزها که مردم تب و تاب سرمایه‌گذاری در تالار شیشه‎ای را دارند این است که بعد از آموزش و کسب اطلاعات کافی وارد بازار سهام شوند و از سویی مبتدیان برای ورد به این بازار نباید تمام سرمایه خود را وارد بازار سهام کنند.

در همین رابطه یک شهروند گلستانی و فعال در بازار سهام اولین و مهمترین قدم برای ورود به بازار سرمایه را مطالعه، شناخت کافی و استفاده از مشاوره دانست و در گفتگو با خبرنگار فارس از گرگان اظهار کرد: یکی از مناسب‎ترین گزینه‎ها برای مشورت در سرمایه‎گذاری کارگزاران رسمی بورس هستند.

رضا لطیفی بیان کرد: بورس اوراق بهادار بازاری است که در آن انواع دارایی‎های مالی خرید و فروش می‎شود دارایی‎هایی مثل سهام شرکت‎های بزرگ و سودآور از صنایع بزرگ و مادر مثل خودروسازی، پتروشیمی، فولاد، سیمان، مخابرات، بانک و ...

وی اضافه کرد: برای سرمایه‌گذاری در بورس باید با در دست داشتن شناسنامه و کارت ملی به یکی از کارگزاران رسمی بورس در استان مراجعه و کد معاملاتی دریافت کنید.

فعال بازار سهام خاطرنشان کرد: بعد از آگاهی‎های لازم از سیستم بازار در صورت تمایل برای سرمایه‌گذاری بلندمدت مشاوران سبد سهام که شامل صنایع قوی می‎باشد را به شما معرفی می‎کنند.

لطیفی یکی از شروط موفقیت در بازار بورس را کسب علم، آگاهی و آشنایی کامل با تحلیل‎های خرید و فر‌وش بیان کرد و افزود: اگر چه یکی از جذابیت‎های بازار بورس این است که می‎توان با هر مبلغ در آن سرمایه‌گذاری کرد و برای هیچ قشر و با هر میزان پس‌انداز محدودیت وجود ندارد اما افراد باید بدانند در ابتدا نباید تمام سرمایه خود را وارد این بازار کنند و به صورت شتاب‌زده و هیجانی اقدام به خرید و فروش سهام کنند اگر با آگاهی کامل وارد بازار شوند قطعأ به موفقیت خواهند رسید.

وی گفت: اینکه بعضی افراد معتقدند بازار سرمایه نوسان زیادی دارد ناشی از ضعف اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‎ها و آگاهی اندک مردم است در حالی که بورس یک علم محسوب می‎شود و اگر خرید و فروش سهام با آگاهی و به موقع و قیمت مناسب باشد شاهد سوددهی در بلندمدت خواهیم بود.

فعال بازار سهام خاطرنشان کرد: افرادی که آموزش ندیده‎اند،کسانی که مشاوره از کارگزار رسمی بورس نگرفته‎اند،کسانی که از افرادی که مشاور رسمی نیستند راهنمایی گرفتند و کسانی که به صورت تصادفی اقدام به خرید کرده‎اند از سرمایه‎گذاری در بورس ضرر خواهند کرد.

*حفظ دارایی‎ها در مقابل تورم با سرمایه‎گذاری در بازار سهام/ کمک به رشد صنعت و اقتصاد کشور با خرید سهام

لطیفی گفت: علاوه بر مزایای بورس از جمله کسب درآمد، حفظ سرمایه در مقابل تورم و قابلیت نقدشوندگی اوراق بهادر بورس از این جهت حائز اهمیت است که واحدهای تجاری و تولیدی جامعه برای سرمایه‌گذاری مورد نظر به جای آنکه از بانک‎ها وام بگیرند از طریق انتشار سهام و فروش اوراق مشارکت سرمایه‎های پراکنده را جمع‌آوری و در پروژه‎های بزرگ سرمایه‌گذاری می‎کنند وقتی شرکای کارخانجات و واحدهای اقتصادی بیشتر باشد به راحتی می‎توانند افزایش سرمایه دهند و در نتیجه سود آن واحد نیز افزایش خواهد یافت و در سطح کلان اقتصاد و صنعت کشور رشد بیشتری را تجربه خواهد کرد.

وی گفت: با سرمایه‎گذاری مناسب و آگاهانه در بورس ارزش دارایی‎های افراد در مقابل تورم حفظ می‌شود زیرا فرد نسبت به سهام خود در دارایی شرکت سهیم است و با رشد دارایی‎های شرکت به مرور زمان ارزش سهام فرد نیز افزایش می‎یابد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول