اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: «اسرائیل» در تبادل اسرا جدی نیست؛ برای مقابله با معامله قرن، طرح سه‌‌بندی داریم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با ارائه طرحی برای مقابله با توطئه معامله قرن، تأکید کرد، رژیم صهیونیستی باید بداند که هر معامله‌ای هزینه‌ای دارد و زمانی این معامله صورت خواهد گرفت که ملت فلسطین را قانع کند.

حماس: «اسرائیل» در تبادل اسرا جدی نیست؛ برای مقابله با معامله قرن، طرح سه‌‌بندی داریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که در مسئله تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و در ابتدای کار قرار دارند.

هنیه با تأکید بر اینکه تا کنون، پیشرفت خاصی در تبادل اسرا صورت نگرفته است، تصریح کرد، علت این مسئله، جدی نبودن رژیم صهیونیستی و برخورد سطحی آن با مسئله تبادل اسراست.

خبرگزاری صفا  فلسطین به نقل از وی گزارش داد، رژیم صهیونیستی باید بداند که هر معامله‌ای هزینه‌ای دارد و زمانی این معامله صورت خواهد گرفت که ملت فلسطین را قانع کند.

این مسئول فلسطینی در بخش دیگری از اظهارات خود به مسئله طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» پرداخت و گفت: «ما در حماس و با توجه به هفتاد و دومین سالگرد فاجعه اشغال فلسطین و در برابر وزیر خارجه آمریکا که آمده تا این مرحله جنایتکارانه را آغاز کند... می‌گویم که طرح ما [برای مقابله با این طرح] دارای سه بند است».

وی درباره بخش نخست این طرح گفت: «اقدام نخست، متحد کردن ملت فلسطین برای مقابله با این راهبرد و طرح الحاق، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و از بین بردن حق بازگشت [آوارگان فلسطینی] است... اگر ما متحد شویم، می‌توانیم هر طرحی را شکست دهیم».

گام دوم از نظر هنیه این است که باید «دست مقاومت فراگیر و گسترده علیه این طرح جنایتکارانه را که آمریکا مدیریت آن را بر عهده دارد، باز گذاشت... ما باید دست مقاومت را در غزه و کرانه [باختری] باز بگذاریم تا با این خطر، مقابله کنیم».

به گفته این مسئول حماس، گام سوم هم تشکیل فراکسیون عربی-اسلامی است تا حامی موضع واحد فلسطین برای ناکام گذاشتن معامله قرن باشد؛ چرا که مسئله فلسطین، منحصر به این کشور نیست، بلکه یک مسئله عربی-اسلامی است.

اتهامات وارده به زندانیان فلسطینی در عربستان، تأسف‌آور است

وی پیرامون فلسطینی‌های زندانی در عربستان سعودی هم تأکید کرد، محاکمه‌ها و اتهامات وارده به بازداشتی‌های فلسطینی در سعودی، «تأسف‌آور، دردناک بوده و از هیچ دادگاه عربی انتظار نمی‌رود که علیه شهروند فلسطینی که برای مسئله امت [اسلام] فعالیت می‌کند، چنین حکمی صادر کند».

عضو دفتر سیاسی حماس، خاطر نشان کرد، تمام فعالیت شهروندان فلسطینی که در عربستان بازداشت شدند، خیریه بوده و اقدامی نکرده‌اند که به امنیت عربستان خدشه وارد کند.

هنیه ضمن درخواست از کشورهای مسلمان برای پایان دادن به جنگ و متحد شد در پایان تأکید کرد، معامله قرن، محدود به نابودی مسئله فلسطین نیست، بلکه یک مسیر منطقه‌ای است که به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد با کمک آمریکا، بر منطقه عربی، «سروری» کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول