اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اختصاصی/ زنجانی‌ها چاقوکش نیستند/ افزایش چشمگیر جرایم سایبری

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تصور غلطی در مورد جرم چاقوکشی در استان وجود دارد و تصور می‌شود با توجه به اینکه چاقو از صنایع دستی زنجان است، آمار وقوع این جرم در استان بالا است، گفت: در پرونده‌های ارجاعی به پزشکی قانونی در جرح با چاقو، زنجان جزو استان‌های آخر است.

اختصاصی/ زنجانی‌ها چاقوکش نیستند/ افزایش چشمگیر جرایم سایبری

محمد تقی فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه در حوزه جرائم با توجه به شرایط اقتصادی اوضاع خوبی نبوده و به هم گره خورده است، اظهار کرد: فشار اقتصادی موجب وارد شدن فشار به مردم و وقوع جرم می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه جرائم در همه عناوین مجرمانه آمارها کاهشی بوده است، گفت: کاهش چشمگیری در همه حوزه‌های جرائم مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع شاهد کاهش 40 درصدی جرائم بوده‌ایم، ادامه داد:  در سال گذشته در ضرب و شتم عمدی کاهش 28 درصدی وجود داشت و در نزاع کاهش 22 درصدی و در سرقت کاهش 8.63 درصدی گزارش شده است.

فتحی با بیان اینکه در آدم‌ربایی کاهش 57 درصدی و جرم تجاوز به عنف 58 درصد کاهش روی داده است، ادامه داد: جرم ضرب و شتم چاقوکشی نیز در استان زنجان کاهش 41 درصدی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با بیان اینکه تصور غلطی در مورد جرم چاقوکشی در استان وجود دارد و تصور می‌شود با توجه به اینکه چاقو از صنایع دستی زنجان است، آمار وقوع این جرم در استان بالا است، گفت: در پرونده‌های ارجاعی به پزشکی  قانونی در جرح با چاقو، زنجان جزو در بین استان‌های آخر قرار گرفته است.

وی پیشگیری کیفری را یکی از راه‌های کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا خواند و افزود: سرعت و حتمیت اجرای احکام نیز از دیگر راه‌های کاهش پرونده‌ها است.

فتحی ادامه داد: حضور به هنگام پلیس، مشارکت مردمی و آگاهی‌بخشی به مردم و توجه مردم به توصیه‌ها و همراهی و همکاری خود مردم تاثیر زیادی در کاهش پرونده‌های قضایی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان تنها در دو مورد از جرائم روند افزایش داشته است، گفت: در جرائم مربوط به فضای مجازی شاهد افزایش چشمگیر بوده و جرائم حوزه تصادفات هم در زنجان تثبیت شده و روند کاهشی ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بیشتر جرائم به جز تصادفات جزو استان‌های آخر است که در این جرم استان دهم قرار دارد، تصریح کرد: این شرایط برازنده استان نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان عنوان کرد: یکی از عوامل بالا بودن این آمار در این بخش قرار گرفتن استان زنجان در محور ترانزیت است و بسیاری از تصادفات روی داده برای خودروهای عبوری بوده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول