اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

خدمت به مردم اولویت سپاه و بسیج/شکل‌گیری محله‌های مقاومت اسلامی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به وظیفه ذاتی سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، گفت: امروز اولویت حرکت‌های سپاه و بسیج در راستای خدمت به مردم و محرومین است.

خدمت به مردم اولویت سپاه و بسیج/شکل‌گیری محله‌های مقاومت اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، سرهنگ پاسدار سید اسدالله امامی در نشست خبری با اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی شهرستان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر با اشاره به اهداف تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، این نهاد باهدف دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن شکل‌گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان بابیان اینکه خدمت به مردم و محرومین وظیفه ذاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، افزود: مجموعه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در کنار بسیج مردمی و سایر نیروهای مسلح خوش درخشید و بعد از جنگ نیز در عرصه سازندگی کشور حضوری چشمگیر داشت چراکه در این دوران فقط جبهه مبارزه تغییر کرده است اما حرکت بسیج و سپاه تمام نشد و در عرصه‌های مختلف جهت عمران و آبادانی کشور حرکت‌های بسیار خوبی صورت گرفت چراکه سپاه و بسیج در کنار مردم و دولت است و تأکید می‌کنیم که سپاه و بسیج سیاسی نیست اما اهل تحلیل سیاسی است و امروز اولویت حرکت‌های سپاه در راستای خدمت به مردم است.

وی اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های سازندگی از بعد فرهنگی هم غفلت نکردیم و فعالیت‌های فرهنگی سپاه نیز از ابتدا تاکنون تابع امر ولایت بوده و هست و افتخار مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج آن است که تابع محض ولایت‌فقیه است و با الگوبرداری از قیام عاشورا توانسته است حرکت‌های بسیار زیبایی را رقم بزند.

امامی بابیان اینکه امروز افتخار می‌کنیم بسیج در هر صحنه‌ای که انقلاب و نظام نیاز دارد صاحب اندیشه، فکر، ایده و طرح است، گفت: آن زمان که کشور به بعد امنیتی و اطلاعاتی نیاز داشته باشد مجموعه اطلاعات سپاه، ریگی را از دل آسمان بر زمین می‌نشاند و آنجا که نیاز است جاسوسان و ضدانقلاب را از بیرون مرزها به داخل کشور بکشاند روح‌الله زم را از کشور دیگری به ایران منتقل می‌کند. در مباحث امنیتی برپایی پست‌های ایست و بازرسی و گشت‌های رضویون به‌صورت متناوب انجام می‌شود که لازم است تقویت شود.

وی گفت: امروز عشق به شهادت در بین نیروهای بسیجی و سپاهی کاری می‌کند که در دفاع از جبهه مقاومت مرز نمی‌شناسد و آنجا که نیاز باشد فرزندانی از نسل دوم و سوم انقلاب اسلامی که جنگ را ندیده‌اند کیلومترها خارج از مرزهای ایران برای دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و دفاع از مستضعفین و محرومین چه حرکت‌های جانانه‌ای را رقم می‌زنند که رهبر معظم انقلاب بر حرکت آن‌ها صحه می‌گذارند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان با اشاره به فعالیت‌های سپاه در عرصه جهاد علمی افزود: امروز بسیج علمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بحث فضایی را دنبال می‌کند و کاری انجام می‌دهند که در بحبوحه کرونا که دنیای استکبار، استعمار و اروپا درگیر مسائل داخلی خودش است سپاه از بعد علمی وارد می‌شود و آن حرکت جانانه را انجام می‌دهد.

وی گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی، بسیج و سپاه در کنار هم در جای‌جای کشور که به حرکت‌هایی درزمینهٔ اشتغال نیاز باشد به برکت بسیج سازندگی حرکت‌های زیبایی انجام می‌دهند امروز اردوهای بسیج سازندگی یادآور جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس است.

امامی در ادامه بابیان اینکه در این دوران کرونایی که حقیقت وحشیگری آمریکا و اروپای مدعی حقوق بشر آشکار شد، اظهار داشت: در کشور ما حرکت‌های بسیجی گروه‌های جهادی و مردمی موجب شد که دغدغه کمبود ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را برطرف کند و شیوع این بیماری باعث شد که نگاه به درون را در جامعه ما تقویت کرد و ما اگر به ظرفیت‌های درونی خود توجه کنیم می‌توانیم حرکت‌هایی را رقم بزنیم که دنیا از این حرکت‌ها متحیر بماند.

وی گفت: بسیج در شهرستان اردکان در موضوع مقابله با ویروس کرونا در کنار مردم و مسؤولین بود و در مباحث مختلفی مانند غربالگری، نقاهتگاه، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی پای‌کار بود و حرکت‌های زیبایی را رقم زد.

این مقام مسئول بابیان اینکه در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه تاکنون دو مرحله از این رزمایش با توزیع بیش از 1200 بسته معیشتی انجام‌شده است، افزود: مرحله سوم نیز با اهدا بیش از 1300 بسته معیشتی در روزهای آینده انجام می‌شود و مرحله چهارم نیز قبل از پایان ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 34 گروه جهادی در سطح شهرستان اردکان گفت: امروز به برکت بسیج سازندگی در سطح شهرستان اردکان 45 صندوق قرض‌الحسنه اشتغال محور ایجادشده است و این حرکت ادامه دارد و در اقدامی دیگر با ایجاد کارگاه‌هایی در پایگاه‌های مقاومت با همکاری ادارات مرتبط برای زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست اشتغال ایجاد خواهیم کرد همچنین در راستای حمایت از تولید داخلی و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه از سال 96 تاکنون بیش از 200 دست جهیزیه تهیه باقیمت مناسب و در بعضی از موارد به‌صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرارگرفته است.

امامی ضمن تبیین برنامه‌ها و چشم‌انداز آینده سپاه و بسیج اظهار داشت: ما امروز از دایره پایگاه‌های مقاومت به تفکر محله‌های مقاومت اسلامی حرکت می‌کنیم و در برنامه‌های آینده سپاه و بسیج ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها قرار دارد چراکه فضای مجازی و فعالین این عرصه می‌توانند جریان ساز و مطالبه گر باشند و در بدنه مردم و مسؤولین حرکت دهنده باشند لذا انتقاد و نقد منصفانه جای خود دارد اما نباید در این فضا تخریب وجود داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به تشکیل جبهه فرهنگی اجتماعی در شهرستان اردکان گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به‌عنوان یکی از مباحث اصلی در این جبهه در حال بحث و بررسی است تا بتوانیم گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج کنیم.

گفتنی است که در پایان این نشست از خبرنگاران، اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی شهرستان اردکان با اهدا هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول