اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد داشت.

برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد استان

حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در برخی از مساجد استان اظهار کرد: مردم خداجوی استان و دیار پایتخت شور وشعور حسینی، یک بار دیگر ثابت کردند که با حضور خود در مساجد می‌توانند پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و شب‌های احیا را با خداوند متعال ارتباط گرفته و با توسل به اهل‌بیت (ع) و بهره‌مندی از دعاها و مناجات‌ این شب‌ها، توانستند ذخیره‌ای برای زندگی و معنویت خود داشته باشند.

وی از تشکیل جلسه‌ای در همین راستا به میزبانی استانداری زنجان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه بعد از جلسه‌ای که در استانداری زنجان تشکیل شد، هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم‌پزشکی استان به عمل آمد و بنا شد در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مساجد شاخص شهر و استان شب‌های قدر را برگزار کنیم.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه حضور مردم در مساجد، در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شد تا برنامه‌های خوبی طی این شب‌ها رقم بخورد و امیدواریم در شب‌های آینده احیای ماه مبارک رمضان نیز مردم با حضور خود در مساجد، همراه با رعایت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی بتوانند از معنویت و برکات اجتماع مومنان در مساجد و ماه مبارک و شب‌های احیا و با تاسی بر امیرمومنان علی (ع) بهره‌مند شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: انتظار داریم در مساجدی که در محلات، روستاها و شهرهای استان برای این امر مشخص شده است، گروه‌های جهادی در بحث کنترل و نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی ورود جدی داشته و این موضوع را با دقت کافی مدیریت کنند تا مردم با حضور خود در مساجد از فیوضات این ماه بی‌بهره نباشند.

احمدی با بیان اینکه تاکید شده است که در این مراسم کودکان و کسانی که سابقه بیماری خاص داشته و یا پیش از این دچار بیماری کرونا شده و بهبود یافته‌اند، حضور پیدا نکنند، اظهار کرد: برای بهره‌مندی از فیوضات این شب‌های عزیز، افراد مذکور می‌توانند از طریق شبکه استانی پیگیر برنامه‌های شب‌های قدر و احیا باشند.

این مسؤول تاکید کرد: مومنان خداجوی حتما به هنگام حضور در مراسم شب‌های قدر با تجهیزات بهداشتی از قبیل ماسک و دستکش، جانماز، مهر، قرآن و مفاتیح مخصوص خود حضور یابند تا این مراسم در کمال رعایت مسائل بهداشتی برگزار شده و مشکلی در زمینه کنترل شیوع ویروس کرونا در استان به وجود نیاید که خوشبختانه این موضوع در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان به خوبی رعایت شد.

وی با یادآوری اینکه مساجدی که در استان برای برگزاری مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان بازگشایی شدند، برای شب بیست و یکم نیز برخی از مساجد که اعلام آمادگی کرده‌اند به مساجد قبلی اضافه می‌شوند، افزود: هیأت‌های شاخص نیز در این شب‌ها برنامه خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هم‌استانی‌ها تلاش کنند تا در نزدیک‌ترین مساجد برای انجام برنامه‌های شب‌های قدر حضور یابند تا شاهد ازدحام جمعیت در مراکز شهر نباشیم، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود مومنان خداجوی در همان مساجد محلات که با رعایت مسائل بهداشتی بازگشایی شده است، حضور پیدا کرده و از فیوضات این شب‌ها بهره ببرند.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول