اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سیاستمدار صهیونیست: به‌محض پایان کرونا، کابینه جدید را ساقط می‌کنیم

عضو پیشین حزب آبی‌وسفید می‌گوید به محض پایان یافتن بحران ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، احزاب اپوزیسیون کابینه جدید تل‌آویو را سرنگون خواهند کرد.

سیاستمدار صهیونیست: به‌محض پایان کرونا، کابینه جدید را ساقط می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» وزیر اسبق اقتصاد رژیم صهیونیستی و متحد پیشین «بنی گانتز» در حزب آبی‌وسفید، تهدید کرد اپوزیسیون کابینه جدید تل‌آویو، بعد از پایان بحران شیوع ویروس کرونا، فلسطین اشغالی را به انتخابات چهارم می‌کشاند.

روزنامه «جروزالم‌پست» در خبری فوری به نقل از لاپید نوشت: «زمانی که از برهه ویروس کرونا عبور کنیم، وظیفه اپوزیسیون ساقط کردن دولت خواهد بود. اگر ما نخست‌وزیری متهم [به جرائم کیفری] داشته باشیم و گزینه‌ای هم برای تغییر قانون در دست باشد، ما انتخابات را برگزار می‌کنیم».

وی شامگاه چهارشنبه در مصاحبه با شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، احتمال داد که گانتز هرگز به نخست‌وزیری این رژیم نرسد و اینکه هیچ کسی در سپهر سیاسی فلسطین اشغالی نیز احتمال نمی‌دهد چنین اتفاقی رخ دهد.

لاپید که قرار است طی روزهای آینده به ریاست اپوزیسیون کابینه در کنست برگزیده شود، در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا امکان ممانعت از برگزاری انتخابات چهارم به شکلی غیر از توافق گانتز و نتانیاهو بود، گفت: «ما در کنست قانون‌گذاری می‌کنیم، قرار بود قانونی وضع شود که مانع نامزدی نتانیاهو برای نخست‌وزیری در دور چهارم گردد... او کسی است که باعث شده نیمی از مردم از همدیگر متنفر باشند».

پایگاه خبری «معاریو» نیز به نقل از او نوشت: «اگر در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۱، نتانیاهو بخواهد قانون اساسی را نقض کرده و انتخابات برگزار کند، در صورتی که کرونا تمام شده باشد ما از این انتخاب او حمایت می‌کنیم تا بتوانیم دولت را تغییر دهیم. گمان نمی‌کنم کسی در نظام سیاسی [اسرائیل] باور داشته باشد که گانتز نخست‌وزیر خواهد شد، حتی خودش!»

در حالی که قرار است امروز (پنجشنبه) عصر به وقت فلسطین، کابینه جدید رژیم صهیونیستی تشکیل شود اما نتانیاهو نتانیاهو شامگاه چهارشنبه در نامه‌هایی به «رووین ریولین» رئیس رژیم صیهونیستی و گانتز رسماً اعلام کرد که کابینه جدید خود را تشکیل داده است (جزئیات بیشتر).

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول