اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش سرمایه‌ گذاری در بورس چین پس از فروکش کرونا

فروکش کرونا در چین و نیز افزایش بحران در اروپا و آمریکا باعث شده سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را به بورس چین، ببرند که به گفته تحلیلگران ادامه دار خواهد بود.

افزایش سرمایه‌ گذاری در بورس چین پس از فروکش کرونا

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، پس از فروکش کرونا در چین سرمایه‌های خارجی به بازار بورس این کشور سرازیر می‌شود.

البته تشدید بحران در کشورهای اروپایی و آمریکایی هم که باعث افت شدید بورس‌های این کشور شده نیز به این مسئله کمک کرده است. 

به گفته تحلیلگران گرایش برای سرمایه‌گذاری در بورس چین یک اتفاق طولانی مدت خواهد بود. 

بر اساس آمارهای EPFR اختصاص سرمایه به بورس چین در بین بیش از 800 سرمایه‌گذار جهانی به حدود یک چهارم سرمایه دو تریلیون دلاری بورس این کشور رسیده است که این رقم 20درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است. 

EPFR شرکتی که اطلاعات اختصاص سرمایه و مسیر جریان آن را به مؤسسات مالی جهان گزارش می‌دهد گفته است ما دریافتیم که مدیران خارجی زیادی در این شرایط پرآشوب، سرمایه‌های خود را به سمت چین می‌برند و اختصاص سرمایه‌ها در این مسیر در بین مردم افزایش می‌یابد.

آمارهای EPFR نشان می‌دهد سرمایه‌ها در هفته اخیر از چین هم خارج شده است که البته به تعبیر این مؤسسه این خروج موقتی است.

بر اساس این گزارش، وضعیت بازار بورس چین نشان می‌دهد که فرصت‌های جدیدی در آینده به ویژه با نوآوری‌هایی که در حوزه بهداشت و تکنولوژی پس از کرونا در این منطقه رخ  می‌دهد، وجود خواهد داشت. به ویژه بهبود وضعیت کرونا در این کشور یک برگ برنده برای پیروزی در رقابت اقتصادی با دیگر کشورها است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول