اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا دستورالعملی برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرد

وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا دستورالعملی را برای اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌ها علیه ایران، سوریه و کره شمالی منتشر کردند.

آمریکا دستورالعملی برای اجرای سخت‌گیرانه تحریم‌ها علیه ایران منتشر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌ها وزارت خزانه‌داری و گارد ساحلی این کشور امروز پنجشنبه دستورالعملی را با هدف اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌ها علیه چند کشور از جمله ایران منتشر کردند. 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌‌ای گفته هدف از صدور این دستورالعمل، کمک به صنعت دریانوردی و فعالان بخش انرژی و فلزات برای مقابله با «اقدامات فریبکارانه‌ای در کشتی‌رانی» است که برای دور زدن تحریم‌های اعمال‌شده علیه کشورها به خصوص ایران، کره شمالی و سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

وزارت خارجه آمریکا همچنین هشدار داده «اقدامات فریبکارانه» تشریح‌شده در این گزارش ممکن است باعث ایجاد خطرات تحریم برای افراد و سازمان‌های دخیل در این صنایع شود. 

 در بخشی از متن بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «این دفترچه راهنما، دستورالعمل‌های قبلی صادرشده توسط دولت آمریکا را به‌روزرسانی کرده و توسعه می‌دهد. هدف از آن، ارائه اطلاعات و ابزارهای لازم به فعالانی است که از صنایع دریانوردی برای تجارت استفاده می‌کنند تا بتوانند با روش‌های فعلی و جدید مورد استفاده برای گریز از تحریم‌ها در کشتی‌رانی و خدمات مرتبط مقابله کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این دفترچه راهنما به تشریح روش‌های فریبکارانه‌ای است که کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و سوریه از آنها استفاده می‌کنند.»

«دیوید پیمن»، معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا گفته در این توصیه‌نامه به فعالان صنایع کشتی‌رانی هشدار داده از خاموش کردن ترانسپوندرها و ذخیره‌سازی نفت ایران اجتناب کنند.

یک فعال در صنایع دریانوردی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از مسائل مطرح‌شده در دستورالعمل جدید آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول