اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

کشف ۱.۴ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده احتکار شده در آذربایجان‌شرقی

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی از کشف یک‌میلیون و ۴۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و هزاران عدد ماسک احتکار شده در استان خبر داد.

کشف ۱.۴ میلیون لیتر مواد ضدعفونی کننده  احتکار شده در آذربایجان‌شرقی

محبوب علیلو در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در مورد آخرین آمار کشفیات مواد بهداشتی در استان در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: تاکنون یک‌میلیون و 410 هزار و 66 لیتر مواد ضدعفونی کننده، 9 هزار و 655 لیتر و 7 هزار و 875 بطری الکل صنعتی از محتکران کشف و ضبط شده است.

وی افزود: علاوه‌بر مواد، اقلام کشف شده نیز شامل 236 هزار و 123 عدد ماسک ساده، 953 عدد ماسک فیلتردار و 934 هزار و 387 جفت دستکش در سطح استان می‌باشد که پرونده‌های تشکیل شده در این مورد در ادارات تعزیرات حکومتی و یا دادسراهای استان مطرح و در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا تاکید کرد: دستگاه قضایی از آغاز ورود کووید 19 به کشور و به تبع آن استان، نسبت به سودجویی افراد محتکر حساس شده و اقدام به رصد و شناسایی انبارها و محل دپوی اقلام موردنیاز برای مقابله با این ویروس از طریق ضابطین قضایی خود کرده است.

علیلو در عین حال همراهی و همکاری سیستم قضایی با دستگاه‌های اجرایی را نیز یادآور شد و افزود: دستگاه قضایی استان، از اقدامات نظارتی و پیشگیرانه دستگاه‌های اجرایی مرتبط، برای نظارت بر عرضه و توزیع اقلام بهداشتی همواره حمایت و پشتیبانی کرده و می‌کند.

این مقام قضایی ضمن یادآوری همکاری مردم و شهروندان برای حفاظت و ایمنی، در مقابله با این بیماری همه‌گیر تصریح کرد: در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که از سوی ستاد ملی و استانی مبارزه و مدیریت با کرونایی ابلاغ و اجرایی شده مجموعه قضایی آذربایجان‌شرقی بر رعایت و عملیاتی شدن آن تاکید داشته و  برای حمایت و اجرایی کردن این طرح، پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان مکلف بر پلمب و ممانعت از فعالیت واحدهای متخلف شده است.

وی کنترل، رصد و مدیریت فضایی مجازی را نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته برای مبارزه بر کرونا اعلام و متذکر شد: در راستای مدیریت افکار عمومی به پلیس فتا دستور داده شد تا این فضا به‌طور مستمر رصد شده و به‌دلیل به‌وجود آمدن جو حساس برای خانواده‌ها همچنین فعالان بخش بهداشت و درمان، از وارد آمدن ضربات روحی به این اقشار زحمت‌کش و سایر همشهریان جلوگیری شود.

علیلو،  همکاری فعالان فضای مجازی و رسانه را در مدیریت افکار عمومی و پیشگیری از تشویش اذعان عمومی قابل تقدیر دانست و  در عین حال برخورد با متخلفان و عدم توجه به تذکرات داده شده را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: سلامتی و حفظ جان هموطنان موضوع بی‌اهمیت و قابل مماشات برای سیستم قضایی نیست و همواره بر ضربه‌زنندگان بر آن مورد پیگرد خواهند بود.

انتهای پیام/ 60014/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول