اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

آغاز ثبت نام از کارفرمایان و خویش فرمایان برای دریافت تسهیلات کرونا

کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند از روز ۲۴ اردیبهشت‌ برای دریافت تسهیلات خود به سامانه کارا مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

آغاز ثبت نام از کارفرمایان و خویش فرمایان برای دریافت تسهیلات کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال این وزراتخانه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: کارفرمایان و خویش‌فرمایان دریافت کننده پیامک در صورت تمایل به دریافت تسهیلات می‌توانند از روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به "سامانه کارا"  به نشانی kara.mcls.gov.ir مراجعه کرده و در قسمت "تسهیلات کرونا" فرایند ثبت‌نام را با ثبت کد ملی آغاز کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پنج‌شنبه (18 اردیبهشت)، ارسال پیامک برای یک میلیون واحد اقتصادی به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا را آغاز کرده است. 

- برآوردها نشان می‌دهد حدود سه میلیون شاغل بیمه شده در یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده مشغول به کار بوده‌اند.

- بنگاه‌های مشمول دریافت تسهیلات کرونا، ذیل ۱۳رسته شغلی هستند که اسامی آنها به‌تازگی از سوی کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا به ‌روزرسانی شده است.

- بنگاه هایی که با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند حمایت‌های بیشتری نسبت به بنگاه‌هایی که تعطیل نبوده‌اند، خواهند گرفت. 

- بنگاه حتماً باید "فعال" باشد، نیروی کار را حفظ کند و "شاغل بیمه شده" داشته باشد. 

- یکی از مبناهای اصلی برای ارائه تسهیلات کرونا "شاغل بیمه شده" در این بنگاه‌ها است که اخراج نشده و یا به صندوق بیمه بیکاری معرفی نشده باشد. 

- مبلغ تسهیلات کرونا در بنگاه‌های فعال به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده ۱۲ میلیون تومان وام است. 

- همچنین برای بنگاه هایی که به دستور ستاد ملی تعطیل شده باشند این رقم ۱۶ میلیون تومان به ازای هر یک نفر شاغل بیمه شده خواهد بود.

- بر اساس پیش بینی های انجام شده پرداخت تسهیلات این دسته از واحد ها از اوایل خرداد آغاز خواهد شد.

- اگر یک بنگاه نیروی کار خود را تعدیل  و نیروی کار برای دریافت بیمه بیکاری به صندوق بیمه بیکاری مراجعه کرده باشد، مشمول این طرح نخواهد بود.

- برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰ درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است.

- برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده است.

- کارفرمایانی که مشمول این رسته ها بوده و برای آنها پیامک ارسال نشده است، در مراحل بعدی منتظر ارسال پیامک از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول