اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرونا از طریق «آب» منتقل می شود؟/ مرکز بهداشت: خیر، خیالتان راحت!

تاکنون آزمایشی در خصوص وجود ویروس کرونا در آب کشور انجام نشده و شاید با فروکش کردن وضعیت بیماری بتوان این آزمایشات را انجام داد، اما نکته مهم این است که انتقال ویروس از طریق آب و فاضلاب در هیچ جای جهان به اثبات نرسیده است.

کرونا از طریق «آب» منتقل می شود؟/ مرکز بهداشت: خیر، خیالتان راحت!

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شیوع ویروس کرونا، موجب دلهره و نگرانی‌های متعددی شده است. رعایت بهداشت فردی و گروهی امروزه دیگر یک الویت نیست، بلکه کاملاً ضرورت است و به بخش لاینفکی از زندگی روزمره همه تبدیل شده است.

مردم سعی کرده‌اند حدلمقدور مسائل بهداشتی و ایمنی را در مواجهه با این ویروس مرگبار رعایت کنند، اما موارد هستند که مردم نقشی در کنترل و مدیریت بهداشتی آن‌ها ندارند. یکی از این موارد حیاتی، «آب» است. برخی از مردم سوال می پرسند که آیا این ویروس از طریق آب‌ قابل انتقال است؟ یا می توان بدون نگرانی از آب‌های لوله کشی شده استفاده کرد؟ و سوالات از این دست.

به همین منظور به سراغ آقای «کرمی» مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه رفتیم تا در این خصوص جزییاتی بیشتری به دست بیاوریم.

آقای کرمی در گفت‌وگو با فارس و در خصوص سوال شهروندان در خصوص آلودگی آب‌ها به ویروس کرونا، گفت: تاکنون در هیچ مطالعه علمی بحث انتقال ویروس کرونا از طریق آب تایید نشده است.

وی افزود: این ویروس از راه‌های مختلف تماس با مخاط فرد آلوده، تماس دست آلوده با چشم و دهان و بینی و... منتقل می‌شود، اما تاکنون در هیچ مطالعه علمی بحث انتقال ویروس کرونا از طریق آب تایید نشده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: تمامی منابع آب آشامیدنی کلرزنی می‌شود، این ویروس به محض برخود با کلر از بین می‌رود، در شهر مشکلی در بحث کلرزنی آب وجود ندارد و ۹۰ درصد روستا‌های استان هم کلرزنی به  آب آشامیدنی انجام  شده است.

کرمی ادامه داد: در ۱۰ درصد روستا‌های استان که روستا‌های با جمعیت پایین هستند دهیاران روستا یا بهورزان، کلر را بصورت دستی به منبع آب روستا اضافه می‌کنند و در برخی روستا‌ها نیز محلول آماده کلر درب خانه‌های روستاییان توزیع می‌شود و به برخی منازل در این روستا‌ها هم قرص کلر داده می‌شود تا به آب مصرفی اضافه کنند.

این مسئول با بیان اینکه هیچ موردی از آلودگی آب در کشور گزارش نشده است، بیان داشت: تاکنون آزمایشی در خصوص وجود ویروس کرونا در آب کشور انجام نشده و شاید با فروکش کردن وضعیت بیماری بتوان این آزمایشات را انجام داد، اما نکته مهم این است که انتقال ویروس از طریق آب و فاضلاب در هیچ جای جهان به اثبات نرسیده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول