اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

گردشگری مذهبی و زیرساخت‌هایی که مهیا نیست!

گردشگری مذهبی در استان سمنان این روزها دربند نبود زیرساخت‌های مطلوب گرفتار آمده و باید تمهیداتی اندیشید تا خدمات‌رسانی بهتری به گردشگران مذهبی انجام شود.

گردشگری مذهبی و زیرساخت‌هایی که مهیا نیست!

خبرگزاری فارس سمنان- معصومه رشیدی: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همواره در مناسبت‌های مختلف در آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان برگزار می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های جدید و متنوعی، می‌توان با حضور انبوه مردم متدین و ولایتمدار، شاهد اجرای برنامه‌های بهتر و خدمات‌رسانی مطلوب‌تری در این مراکز مهم دینی بود.

بسیاری از آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان در روزهای تعطیل و غیرتعطیل آماده پذیرایی زائران و برگزاری برنامه‌های متعدد آموزشی، فرهنگی و تبلیغی هستند و این امر بر تأثیرگذاری آن‌ها افزوده است.

مراسم شب‌های قدر از مهم‌ترین برنامه‌های سال است و در طول روزهای سال، ویژه‌برنامه‌های متعددی برای نوجوان و جوانان تحت عنوان‌های مختلف ترتیب داده می‌شود و مراکز مختلف آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان از کتابخانه تا مراکز افق پذیرای زائران هستند.

حمایت دولت و مجلس یکی از مطالبات جدی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان است؛ اگر این مراکز مهم دینی در ردیف بودجه قرار گیرند، قطعاً خدمات‌رسانی به زائران را تقویت خواهند کرد.

با توجه به اینکه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان از مراکز مهم تجمع مردم در این استان به شمار می‌آیند، باید بودجه دریافت کنند ولی تا امروز عمدتاً در ردیف بودجه قرار نگرفته‌اند.

گسترش، توسعه و بهسازی آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان حمایت دولت و مجلس را می‌خواهد و این، یکی از مطالبات جدی است.

رایزنی‌هایی باید با مقامات مختلف انجام شود و در این رابطه تعریف یکسان و عادلانه صورت گیرد؛ آستان‌ها و بقاع متبرکه استان سمنان از امکان مقدسه به شمار آمده و مختص به شخص نیستند و همه در این مراکز تکالیف دینی خود را به جای می‌آورند، ولی باید توجه داشت که چرا در مراکز موازی دیگر با اثرگذاری کمتر بودجه‌هایی نیز تعیین می‌شود و برای آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان خیر؟

از طرفی، مسؤولان امر قطعاً می‌خواهند خدماتشان به زائران افزایش یابد؛ ولی پاسخ قانع‌کننده‌ای وجود ندارد که چرا زائران و مسافران از راه دور و نزدیک وقتی به آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه استان سمنان می‌آیند، باید در اقامتشان سرگردان باشند.

باید بتوان میهمان‌پذیرها، زائرسراها، مسافرخانه‌ها یا حتی یک مرکز اقامتی را در حاشیه آستان‌های مقدس و بقاع متبرکه مهم استان سمنان ایجاد کرد تا گردشگران مذهبی پذیرش و اسکان داده شوند و این از وظایف متولیان آستان‌ها نیست و دولت باید این خدمات را برای مردم مهیا سازد.

در رابطه با سیاست‌های جذب درآمد، دائماً گفته می‌شود که باید صنعت گردشگری را گسترش داد؛ در صورتی که توجه نداریم همین زوار، گردشگران مذهبی هستند.

اگر بودجه‌ای وجود داشته باشد، با تعیین وظایف و دریافت کارنامه کاری از متولیان امر، قطعاً در راه خدمات‌رسانی بهتر به گردشگران مذهبی استقبال خواهد شد.

انتهای پیام/74004/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول