اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لیست قوانین و مقررات مخل کسب و کار در اراک جمع‌آوری شد

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی اراک گفت: لیست قوانین و مقررات مخل کسب و کار در اراک جمع آوری شد.

لیست قوانین و مقررات مخل کسب و کار در اراک جمع‌آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، بهنام آزادی ظهر امروز در نشست مشترک رئیس و اعضای هئیت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک با منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم با بیان اینکه در دو سال گذشته توانستیم گنجینه ارزشمندی از قوانین و مقررات مخل کسب و کار را جمع آوری کنیم، گفت: این موضوع با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و فعالین بخش خصوصی به صورت دقیق کارشناسی شده و ابعاد مختلف آن بررسی و با ارائه راهکار و پیشنهاد در اتاق بازرگانی آماده ارائه است، این اقدام ارزشمند می تواند به نمایندگان ‌مجلس کمک کند و نیاز به اصلاح دارد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی اراک آمارهای از مرکز پژوهش‌های مجلس درخصوص فضای کسب و کار به صورت مرتب و فصلی منتشر می‌کند، افزود: اتاق‌های اصناف و تعاون هم در تکمیل این آمارها نقش دارند.
آزادی با بیان اینکه به علت رفتارها و برداشت‌های سلیقه‌ای قوانین و مقررات استان مرکزی جز استان‌های بدتر و سختگیرانه قرار دارد، یادآورشد: برای شهرستان خمین معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است تا هر شخصی به عنوان سرمایه گذار در شهرستانی کمتر برخوردار اقدام به سرمایه گذاری و از معافیت‌های مالیاتی استفاده کند اما متاسفانه یک مورد هم توسط اداره مالیاتی مورد پذیرش قرار نگرفته و اجرایی نشده است.
وی با اشاره به نامگذاری سال به نام جهش تولید گفت: برای تحقق شعار سال باید هرچه سریعتر قوانین مخل کسب و کار را به سرعت رفع کنیم و در بحث مجوزهای کسب و کار هم باید تسریع شود و مجوزها به عنوان یک امتیاز و رانت دیده نشود.

لزوم رفع موانع صادراتی
ابوالفضل بابایی خزانه‌دار اتاق بازرگانی نیز گفت: با توجه به تحریم‌های نفتی حداقل ارزی که می‌توانیم برای کشور وارد کنیم از محل صادرات کالاهای غیرنفتی است که در استان در این زمینه افراد به صورت فراوان در حال فعالیت هستند.
وی افزود: از منتخبین مجلس یازدهم درخواست داریم که رفع موانع صادراتی را با برقراری جلسات با صادرکنندگان به صورت مداوم پیگیری کنند.
ابوالفضل بابایی درخصوص مهمترین راهکار برای خروج از شرایط تحریم کشور بیان داشت: با توجه به تحریم های نفتی حداقل ارزی که می توانیم برای کشور وارد کنیم از محل صادرات کالاهای غیرنفتی است که در استان در این زمینه افراد به صورت فراوان درحال فعالیت هستند.
وی افزود: از منتخبین مجلس یازدهم درخواست داریم که رفع موانع صادراتی را با برقراری جلسات با صادرکنندگان به صورت مداوم پیگیری کنند.

 فساد در مسائل اقتصادی صدمات جبران ناپذیری را به تولید وارد می کند 

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های مجلس برای کاهش مشکلات و موانع بخش تولید و اقتصاد استان گفت: اولین انتظار ما این است که به دور از هرگونه جناح بندی سیاسی مصالح و منافع ملی مد نظر نمایندگان مجلس قرار گیرد. 
منوچهر توسطی با بیان اینکه هر کدام از نمایندگان مجلس از هر استانی نماینده آحاد مردم در مجلس است یادآورشد: نمایندگان مجلس باید از صف بندی های سیاسی پرهیز کنند ومشکلات و موانع قانونی که به حوزه اقتصادی کشور لطمه زده است را برطرف کنند.
توسطی با اشاره به ضمانت اجرایی در حوزه قانون و قانونگذاری گفت: در اجرای قانون ضعف داریم، مجلس دهم در راس امور نبود و در بحث اجرا و نظارت بر قانون به خوبی عمل نمی‌کرد.
وی با اشاره به وجود صنایع مختلف در شهرهای استان مانند اراک، ساوه، خمین و دلیجان گفت: استان مرکزی به نام صنعت شناخته شده و بر پیشانی آن این نام حک شده است بنابراین کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند، جهادگران حوزه اقتصادی هستند و از منظر دینی هم فعالیت آنها نوعی عبادت بشمار می رود.
توسطی با بیان اینکه کسانیکه در حوزه صنعت فعالیت می کنند ارزش بالاتری دارند نسبت به کسانی که در مساجد در حال عبادت هستند افزود: این صنعت دچار گرفتاری است و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند وبه نوعی می‌توان گفت با سیلی صورت خود را سرخ می‌کند زیرا گرفتار تامین مواد اولیه منابع مالی با سود بالا است.
وی با بیان اینکه درکشور ما تامین اعتبار برای فعالیت‌های تولیدی ۱۲ و فعالیت‌های خدماتی ۱۴ درصد است یادآورشد: زمانی که این مسائل در کنار هم قرار می‌گیرند و مبالغ سود بالای ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود بنابراین با این رقم ها هرگز صنعت رشد نخواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول