اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

محبت به اهل بیت از اصول اعتقادی اهل سنت است

امام جمعه شهرستان دهگلان گفت: محبت ودوستی اهل بیت عصمت وطهارت از اصول اعتقادی اهل سنت است.

محبت به اهل بیت از اصول اعتقادی اهل سنت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا عبدالسلام محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم در مورد بهترین اعمال می‌فرماید "کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند و کارهای شایسته کرده‌اند پاداششان در پیشگاه آفریدگارشان محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: از مصادیق احسن العمل و به عنوان عبادت مالی رفع حاجات و مشکلات مردم و مشارکت در کارهای خیر و احسان است.

وی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم نقل شده است که هرکس مشکلی از مشکلات برادر مومن خود بگشاید و سبب خوشحالی برادر خود شود خداوند متعال در روز قیامت مشکلی از مشکلاتش را برآورده می‌کند.

امام جمعه شهرستان دهگلان عنوان کرد: از دیگر مصادیق احسن العمل و کارهای نیکو و بعنوان عبادت بدنی روزه ماه مبارک رمضان است که خداوند متعال در حدیث قدسی می‌فرماید" روزه برای خداوند است وخداوند جزای کسانیکه روزه را انجام میدهند بی‌شک عطا می‌فرماید.

وی گفت: خواندن نماز نافله شب تهجد از مصادیق احسن العمل بوده و نماز شب سکوی پرتاب خاصان خداوند ومعراج مومن است که در دل شب که اکثر مردم در حال خواب و استراحتند قائم اللیل با خشوع وفروتنی به عبادت و بندگی مشغول است.

ماموستا محمدی در بخش دیگری از خطبه‌ها به موضوع فضیلت لیالی پر خیر و برکت قدر اشاره کرد و بیان داشت: لیالی قدر مبارک قدر به خاطر سه امر مهم بسیار مورد توجه صلحا وخاصان الهی بوده‌اند.

امام جمعه دهگلان افزود: عبادت در این شب به اندازه هزار ماه ثواب دارد و این فرصتیست نفیس و با ارزش، نزول ملائکه و روح مقدس که تقدیرات یکسال انسان را رقم می‌زنند. 

وی اضافه کرد: همچنین سلام و تحیت الهی برای مؤمنان تا وقت صبحگاهی که بهتر است ۱۰ شب اخیر این ماه و برای درک شب قدر شب زنده داری همراه با دعا واستغفار باشد وبی شک شب قدر در  یکی از شب‌های ثلث اخیر رمضان مخفی است.

وی ضمن تسلیت شهادت امام علی علیه السلام در مورد فضایل اهل بیت نبی مکرم اسلام گفت: خداوند متعال در قرآن کریم در جهت تکریم واحترام به اهل بیت نبوت می‌فرماید" بگو: در برابر آن همه نعمت که در پرتو دعوت اسلام به شما خواهد رسید از شما پاداش و مزدی جز عشق و علاقه‌ ونزدیکی و محبت با اهل بیت پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام نمی‌خواهم".

امام جمعه دهگلان خاطرنشان کرد: شخصیت بارز امام علی به عنوان معیار بین ایمان و نفاق بسیار حائز اهمیت است همچنانکه پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام در نعت وبزرگواری ایشان فرمودند" ای علی کسی تورا دوست نمی‌دارد مگر مومن است وکسی بغض و کینه تورا ندارد مگر منافق است".

وی تصریح کرد: محبت و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت از اصول اعتقادی اهل سنت است و محبت و دوستی خاندان رسول خدا از طرف خداوند واجب شده و این فریضه‌ای است که در قرآن نازل فرموده است، همین افتخار بزرگ برای شما بس که هرکس برشما صلوات نفرستد نمازش باطل است.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان اهل سنت وائمه فقه وحدیث  محب اهل بیت پیامبر بوده اند وقلبا واعتقادا و عملا همگی علوی بوده و نسبت به خاندان عصمت وطهارت ارادت خاص داشته‌اند.

ماموستا محمدی در بخش آخر خطبه‌ها به مقدار فطریه امسال در فقه امام شافعی اشاره و گفت: مبلغ زکات فطریه برای هر نفر طبق فتوای شورای عالی افتاء استان کردستان ۷۵ هزار ریال و مقدار فدیه یک ماه  رمضان برای کسانی که توان روزه گرفتن را ندارند 60 هزار تومان معین شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول