اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

افزایش سه پله‌ای اهدای عضو در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها در آستانه روز ملی پیوند عضو گفت: اهدای عضو در ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سه پله‌ای داشته است.

افزایش سه پله‌ای اهدای عضو در سال گذشته

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، مهدی شادنوش، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها در آستانه روز ملی پیوند عضو گفت: اهدای عضو در ۱۱ ماه سال گذشته افزایش سه پله ای داشته است.

وی گفت: اهدا عضو یک روش درمانی ضروری محسوب می شود و پیوند عضو قله رفیع علم پزشکی است. ایران رتبه اول پیوند را در خاورمیانه داراست و در این زمینه بهترین متخصصین در کشور در حال ارائه خدمات هستند.

به گفته شادنوش، در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند.فرهنگ سازی موضوع مهمی در فرایند اهدا است که نیازمند مشارکت رسانه هاست. مرگ مغزی با کما متفاوت و در آن امکان بازگشت فرد به زندگی وجود ندارد. در حال حاضر تیمی متشکل از متخصصین مربوطه با ابلاغ وزیر محترم بهداشت با پروتکلهای سختگیرانه مرگ مغزی افراد را تایید می کنند.

وی تصریح کرد: برای دریافت کارت اهدا عضو از دو طریق ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ و یا مراجعه به سایت اهدا عضو به نشانی ehdacenter.ir می توان اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول