اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تخصیص وام 10 میلیون تومانی برای اصحاب رسانه استان زنجان

استاندار زنجان از تخصیص وام 10 میلیون تومانی با بهره کم و شرایط آسان برای اصحاب رسانه استان خبر داد و گفت: به زودی این تسهیلات پرداخت خواهد شد.

تخصیص وام 10 میلیون تومانی برای اصحاب رسانه استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان زنجان، استاندار زنجان در دیدار اعضای هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات استان زنجان اظهار کرد: رسانه‌های ما آسیب‌پذیر هستند و نباید در بحث کرونا آسیب ببینند.

فتح الله حقیقی از تخصیص وام 10 میلیون تومانی با بهره کم و شرایط آسان برای اصحاب رسانه استان خبر داد و گفت: به زودی این تسهیلات پرداخت خواهد شد. 

وی افزود: مدیری که رسانه در کنارش نباشد به درد نمی خورد. استاندار زنجان با بیان این که مدیر اگر خیس نشود مدیر نیست، اظهار داشت: مدیران ما نمی‌خواهند خیس بشوند و سرچشمه بی لیاقتی‌ها از همین جاست.

حقیقی گفت: در سال 97 در ارزیابی مدیرانی که در تکریم رسانه‌ها و ارباب رجوع خوب عمل کردند تنها دو مدیر توانستند از 200 نمره 100 نمره بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به این که کسی که تخریب می‌کند خبرنگار نیست، اظهار داشت: خبرنگار کسی است که هم انتقاد کند و هم راهکار ارایه کند.

 مدیر عالی استان زنجان در ادامه به برخی از اقدامات خود در استان اشاره کرد و گفت: در استان زنجان مسائلی از 20 – 30 سال پیش لاینحل مانده بود که با تلاش زیاد حل شده است.

وی حل پسماند روی، گاوازنگ، باغ شهرها و طرح سبزه‌میدان را از جمله این مسائل برشمرد.

استاندار زنجان به سپردن مسئولیت به 75 نفر از بانوان استان در دوره مدیریت خود اشاره کرد و گفت: ادارات موظف هستند دو نفر از جوانان شاغل در اداره خود را برای گذراندن دوره مدیریت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی معرفی کنند تا در آینده از این افراد در پستهای مدیریتی استفاده شود.

حقیقی به شیوع ویروس کرونا در استان و اقدامات انجام گرفته در این حوزه اشاره کرد و گفت: انجام تست‌های سرپایی در استان برای اولین بار در کشور و غربالگری صوت گرفته باعث تحسین این استان از سوی سازمان جهانی بهداشت شد که اگر این اتفاق نمی‌افتاد با فاجعه بزرگی روبرو می‌شدیم.

استاندار زنجان به راه‌اندازی واحدهای تولید مواد ضدعفونی، ماسک معمولی و 95 N، دستکش و الکل در استان اشاره کرد و گفت: ما تولید الکل را در استان زنجان به سه برابر افزایش دادیم.

حقیقی با بیان این که بحث کرونا باعث شد تا اقدامات خوب دولت در استان در سال 98 کمرنگ شود، به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: انتخابات برگزار شده بدون حاشیه بود و منتخبین و هیأت نظارت از برگزاری مطلوب این انتخابات قدردانی کردند و استان زنجان از لحاظ میزان مشارکت مردم، استان هشتم کشور بود. 

در ادامه این نشست، مدیر خانه مطبوعات استان زنجان به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که در حال حاضر 87 رسانه دارای مجوز در استان وجود دارد، گفت: استان زنجان از لحاظ تعداد رسانه، کمترین رسانه‌ها را در میان استان‌های همجوار دارد ولی با بیشترین مشکلات  مواجه است.

یوسف ناصری با بیان اینکه جنس مشکلات رسانه‌های استان با یکدیگر متفاوت است، مشکلات اقتصادی رسانه‌ها را بزرگترین مشکل حال حاضر برشمرد و خاطر نشان کرد: نشریات مکتوب بیشترین فشار اقتصادی را در این دوره تحمل می‌کنند که با ادامه این روند شاهد تعطیلی آنها خواهیم بود.

وی ضمن تشریح هزینه‌های سرسام آور نشریات چاپی، به عدم درآمد این نشریات اشاره کرد و گفت: عدم تخصیص آگهی های دولتی، حذف اشتراک نشریات توسط دستگاه‌های اجرایی، عدم سفارش گزارش عملکرد به نشریات توسط بخش دولتی و خصوصی، از جمله مشکلات رسانه‌های مکتوب استان می.باشد.

مدیر خانه مطبوعات استان عدم درک مشکلات رسانه‌های استان توسط برخی مدیران اجرایی و مدیران روابط عمومی، عدم پاسخگویی مدیران به مطالب منتشر شده در رسانه‌ها و عدم رعایت عدالت در توزیع آگهی‌ها دولتی، را از موانع پیش روی رسانه‌های استان برشمرد و اظهار داشت: این در حالی است که در دیگر استانها این مشکلات یا وجود ندارد یا در کمترین میزان خود است.

ناصری در ادامه خواسته‌های خود از استاندار را برشمرد.

وی انتخاب یکی از معاونین استاندار - ترجیحاً معاون سیاسی امنیتی به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی استان - به عنوان رابط استاندار با خانه مطبوعات برای پیگیری و حل مشکلات رسانه‌های استان در بازه زمانی کوتاه را مطرح کرد که مورد موافقت استاندار قرار گرفت، اختصاص درصدی از اعتبارات روابط عمومی‌های ادارات به رسانه‌های استان، دستور جلوگیری از انتشار نشریات داخلی برخی دستگاه‌ها و اختصاص هزینه آن به نشریات استان، دستور اشتراک گیری ادارات از نشریات، دستور همکاری و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به رسانه های استان، مکلف کردن مدیران دستگاه‌های اجرایی به انتشار گزارش عملکرد خود در رسانه‌ها در هفته دولت، از دیگر خواسته‌های مدیر خانه مطبوعات از استاندار زنجان بود.

وی در پایان به برگزاری 5 جشنواره و نمایشگاه مطبوعات طی سال‌های گذشته اشاره کرد و از برگزاری جشنواره مطبوعات شمالغرب کشور به میزبانی استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

وی برگزاری جشنواره «کرونا و رسانه»، طراحی و انتشار پوسترهای آگاه سازی و توزیع محلول ضد عفونی رایگان را از اقدامات اخیر خانه مطبوعات در بحث کرونا برشمرد.

در ادامه رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان زنجان با بیان این که با وجود کارهای خوب صورت گرفته در حوزه اقتصاد، صنعت و تولید، حوزه فرهنگ مغفول مانده است، گفت: امیدوارم مشکلات این حوزه نیز با همیاری مسئولان مرتفع شده و مشعل مطبوعات خاموش نشود.

حسین نجاری گفت: در شرایط کرونایی یکی از آسیب‌پذیرترین مشاغل، مطبوعات بوده است و امروز بیش از پیش نیازمند همراهی مسئولان است.رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان با بیان این که بخش مهمی از امر مدیریت متکی به ارتباطات است و مدیرانی که مدیوم‌های ارتباطی خود را با دنیای ارتباطات قطع می‌کنند متضرر می‌شوند، گفت: عدم ارتباط مدیران باعث شده تا مردم از عمکرد آن‌ها بی‌اطلاع باشند.

نجاری با اینکه اساساً مشکلات در گستره‌ی ارتباطات تجزیه می‌شوند و هر رابطه‌ دو سویه‌ دروازه‌ای رو به روشنایی است، از استاندار خواست تا مدیران را مکلف به ارتباط با مطبوعات کرده تا از مجاری رسانه‌ای گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

وی افزود: متأسفانه ترکش کم کاری مدیران به سینه‌ استانداری اصابت می‌کند و انتظار می‌رود رویکرد مدیریتی این قبیل افراد اصلاح شود.

 نجاری با بیان این که شبکه‌های اجتماعی رقیب جدی رسانه ملی هستند گفت: امروز مطبوعات به طور جدی در این شبکه‌ها حضور دارند در حالی که مدیران به سهو یا به عمد از این ظرفیت برای بیان عملکرد خود استفاده نمی‌کنند.

وی به وضعیت معیشتی اصحاب رسانه استان مخصوصاً در بحث کرونا اشاره کرد و از استاندار خواست در کنار حمایت‌های قانونی مطرح شده از سوی خانه مطبوعات، با تخصیص وام کم بهره و با شرایط آسان، دست خبرنگاران و رسانه‌های استان را بگیرد.

دیگر عضو خانه مطبوعات استان به برخی مشکلات رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد صفحه در فضای مجازی توسط برخی افراد به اطلاع‌رسانی آسیب می‌زند.

احمد اسدی گفت: این افراد با تولید محتوای احساسی، به فضای روانی جامعه لطمه می‌زنند در حالی که اگر حمایت دولت و حاکمیت از رسانه‌های دارای مجوز به نحو خوبی باشد این رسانه‌ها توانایی این را دارند که با تولید محتوای حرفه‌ای، مانع بروز بسیاری از مشکلات در جامعه شوند.

وی در ادامه عدم درک درست برخی مدیران روابط عمومی از مشکلات حوزه رسانه را عنوان کرد و گفت: این افراد درک درستی از تولید محتوای حرفه‌ای ندارند. اسدی با بیان اینکه اگر اقتصاد رسانه‌های استان پویا شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، عملکرد فعلی شورای اطلاع رسانی استان را بی فایده عنوان کرد.

در ادامه یکی دیگر از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان به بیان بخش دیگری از مشکلات حوزه رسانه پرداخت.

احمد حسنی با بیان این که مطبوعات روز به روز ضعیف تر می‌شوند و در حقشان اجحاف صورت می گیرد، گفت: نگاه شرکت‌ها و روابط عمومی‌ها به رسانه‌ها، نگاه درستی نیست و باید اصلاح شود.

وی به برخی کارهای نامتعارف برخی از رسانه های استان اشاره کرد و گفت: این افراد هم درآمد خوبی دارند و هم صدایشان بلند است. حسنی به برخی از اقدامات برخی از روابط عمومی ادارات استان اشاره کرد و گفت: پیمانکاری که در استان کار می‌گیرد ۲ میلیارد تومان از این پیمان سود می‌برد ولی متأسفانه برخی روابط عمومی‌ها از دادن آگهی این پیمان ها به رسانه‌ها امتناع می‌کنند و در صورت سفارش، خواستار پرداخت کمترین مبلغ به رسانه‌ها هستند!

وی با توضیح وضعیت رسانه‌های برخی استان‌های همجوار گفت: چرا بانکها در استان زنجان با رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند؟ در حالی که بیشترین حمایت از رسانه‌ها در استان‌های دیگر توسط بانک ها صورت می گیرد.

در پایان این نشست، استاندار زنجان به مرزبان مدیرکل حوزه استاندار، مواردی را برای پیگیری دستور داد که برخی از آنها عبارتند از:

1. عملیاتی شدن سریع پرداخت وام 10 میلیون تومانی به اصحاب رسانه استان.

2. دستور جلسه شورای اطلاع رسانی استان (یک جلسه در میان) برای حل مشکلات رسانه ها.

3. تشکیل جلسه در اولین فرصت با حضور مدیران، صنعتی، تولیدی، دولتی و بخش خصوصی برای شنیدن مشکلات رسانه ها و حل آنها.

4. سفارش انتشار گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی به نشریات در هفته دولت.

5. پیگیری رعایت عدالت در توزیع آگهی های دولتی بین همه رسانه‌های استان.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول