اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کربلا در سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) غرق ماتم شد +فیلم

همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، کربلا غرق ماتم شد و زائران بسیاری با حضور در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در این روز به عزاداری پرداخته و نوای «حیدر حیدر» سر دادند.

کربلا در سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) غرق ماتم شد +فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز شهادت امام علی (ع)، کربلا غرق در ماتم شد و با وجود اعمال برخی محدودیت‌ها به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، زائران بسیاری به حرم سیدالشهدا (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شدند.

خادمان حرمین شریفین نیز برای جلوگیری از کرونا قبل از ورود دست‌های زائران را ضدعفونی می‌کردند و برخی نیز با دستکش و ماسک در حرم‌ها حضور یافتند.

 

جمعی از زائران هنگام غروب بیست‌‌ویکم ماه رمضان با نوای لبیک یا حسین (ع) و لبیک یا مولا به حرم حسینی مشرف شدند و به سمت ضریح حرم اباعبدالله (ع) حرکت کردند.

 

حرم امام حسین (ع) در سالروز شهادت امام علی (ع)

زائران در جوار ضریح امام حسین (ع) لبیک یا امیرالمؤمنین (ع) سر دادند و شهادت مظلومانه امام علی (ع) را به پسرشان تسلیت گفتند.

برخی نیز در گوشه و‌ کنار حرم، دعای توسل و زیارت عاشورا می‌خواندند و در فضای بین‌الحرمین نیز دعای فرج به گوش می‌رسید. 

 

حرم حضرت عباس (ع) در سالروز شهادت امام علی (ع)

پس از عزاداری زائران در حرم سیدالشهدا (ع)، زائران با چشمانی اشک‌آلود از حرم امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عباس (ع) مشرف شدند و بین‌الحرمین را بدون کفش طی کردند و طنین حیدرحیدر در بین‌الحرمین پیچید.

در حرم حضرت عباس (ع) نیز زائران در سالروز شهادت امیرالمؤمنین (ع) صلوات می‌فرستادند و با دست‌های نیاز را به سمت آسمان بلند کرده برای ظهور حضرت مهدی (عج) دعا کردند.

 

شب گذشته همزمان با دومین شب از لیالی قدر نیز مردم کربلا خود را به حرم سیدالشهدا (ع) رسانده و برخی نیز برای جلوگیری از شیوع کرونا با دستکش و ماسک وارد حرم‌ها شدند و نوای الغوت و الغوث در صحن و شبستان حرم حسینی شنیده می‌شد. زائران در این شب پرفضیلت به دعا و زیارت پرداختند و شب قدر را تا سحر در حرم احیا کردند.

 

امسال با توجه به شیوع کرونا، برنامه‌های شب قدر در کشورهای اسلامی متفاوت از سال‌های گذشته بود و در بین‌الحرمین که هزاران زائر احیای شب‌های قدر را برگزار می‌کردند، خبری از برگزاری مراسم رسمی شب قدر نبود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول