اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

شرط خاص عضویت در یک خیریه/ «سفیران صلوات» پای کار کمک مؤمنانه

بنیاد بین ‌المللی صلوات یکی از مؤسسات خیریه است که توانسته با مشارکت خوب مردمی وسعت کارهای خیر خود را به شهرهای مختلف ایران برساند. از نکات جالب توجه آن است که این بنیاد توانسته کمک‌های قابل توجهی را نیز از خیران ایرانی در ۲۳کشور دنیا جمع‌‎آوری کند.

شرط خاص عضویت در یک خیریه/ «سفیران صلوات» پای کار کمک مؤمنانه

خبرگزاری فارس از تهران؛ سیدمهدی حسینی: همیشه در شروع هر اتفاق خیری یک داستانی نهفته است. این بار هم از قریب به ده سال پیش که دختری در غم از دست دادن پدر خود فرو رفته بود برای زنده نگه داشتن یاد پدر خود به فکر ایجاد خیریه‌ای افتاد که پشتوانه اصلی آن را همین کمک‌های مردمی  و مشارکت های مردمی تشکیل بدهند. از آنجا که وی در خانه‌ای رشد کرده بود که ذکر صلوات در آن از  جایگاه والایی برخوردار بود، تصمیم بر آن گرفت تا نام مجموعه خود را مزین به بنیاد بین المللی صلوات کند.

از روز اولی که این گروه فعالیت خود را شروع کرد یک خط قرمز داشت و آن هم، حفظ استقلال خود از نهادها و ارگان‌های دولتی و غیر بود تا هرآنچه این جمع انجام می‌دهد صرفاً با نیت امر خیر و به دور از شوی تبلیغاتی و گزارش کاری برای سایر مسؤولان باشد.

اتفاقاً همین نگرش باعث برکت این گروه جهادی هم شد به گونه‌ای که بعد از گذشت ده سال، اکنون آن‌ها توانسته‌اند در داخل کشور خود را به جمعیتی بالغ بر ۱۰۰هزار نفر و در خارج از کشور نیز با جمعیتی نزدیک به ۵هزار نفر از ۲۳ کشور جهان برسانند.

علت را که از یکی اعضای این گروه می‌پرسیم که چطور شده است که فردی از آن سوی مرزها خواهان این باشد تا شما را در کار خیر یاری رساند می‌گوید: شعار ما این است که ما یک خانواده هستیم، طبیعتاً معنای خانواده وقتی شکل می‌گیرد که زمانی اگر یک عضو با مشکلی مواجه می‌شود دیگر اعضای خانواده خود را در آن شریک بدانند و مستلزم به این شوند که مشکلات دیگر عضو خانواده را برطرف کنند. وقتی ما مشکل آن فرد دور از وطن را مشکل خود بدانیم طبیعی است که او نیز قلبش برای رفع مشکل دیگر اعضای این خانواده در داخل ایران می‌تپد و به کمک ما می‌آید.

شرط ورود به خانواده

اگر کسی بخواهد به خانواده یاران صلوات وارد شود یک شرط دارد که باید آن را قبول کند و آن هم چیزی نیست جز نیت فرستادن صلوات روزانه از امروز تا لحظه آخر عمر که در همین خصوص یکی از بچه‌های گروه یاران صلوات می‌گوید: در مجموعه یاران صلوات هر فرد باید تعداد مشخصی صلوات را در طول روز بفرستد ما هم برای آن‌ها نیت‌های روزانه را پیامک می‌کنیم. به این صورت که یک نیت ثابت داریم و یک نیت متغیر، نیت ثابت ما از ابتدا تعجیل در فرج حضرت صاحب الزمان(عج) بوده است و نیت متغیر نیز به رفع مشکل از هرکدام از اعضای خانواده یاران صلوات اختصاص دارد.  

در یاران صلوات فرقی ندارد که کمک از چه نوع و جنسی باشد، اگر وسعتش در میان یک خانواده باشد یا خواه در میان یک شهر، و یا حتی کمک به دختران جوان برای رفتن به خانه بخت باشد که ماهانه به واسطه این گروه جهیزیه پنج خانواده نیازمند با کمک خیران تأمین می‌شود. یکی دیگر از کارهای جالب این خرید تنورهای نانوائی برای دادن نان صلواتی به مردم است که طی آن تا پایان ماه مبارک تعداد ۲۰تنور در پرند و شورآباد خریداری شده است.


وقتی شخصی پول ندارد اما کار خیر می‌کند

در این گروه لازم نیست که حتماً از پولدارهای ساکن مناطق شمالی شهر تهران باشید تا به نیازمندان کمک کنید، می‌توان یک پیک موتوری یا حتی وانتی ساده بود و در رساندن رایگان بسته‌های معیشتی به محرومان کمک کرد.

سرپرست گروه به ما می‌گوید: همین چند روز پیش یک تیم حقوقی به ما مراجعه کردند و گفتند حاضر هستیم تا به خانواده نیازمند و محروم خدمات حقوقی رایگان ارائه دهیم.

وقتی از اعضای یاران صلوات بخواهید تا خاطرات خود را از فعالیت در این جمع برایت بازگو کنند نمی‌دانند از کدام خاطره شروع کنند از بس که به قول خودشان تعداد این معجزات ختم صلوات بالا است، نمی‌دانند از مریضی بگویند که دکترها جوابش کرده و خانواده دارد برای اهداء اعضایش تصمیم گیری می‌کند که ناگهان شفا پیدا می‌کند یا از خانواده‌ای که ۱۷سال بود که بچه‌دار نمی‌شدند و با یک ماه ختم صلوات، صاحب فرزند شده‌اند.

سفیران صلوات در سراسر دنیا

دلیل اینکه چرا این گروه خیریه توانسته در کشورهای مختلف در جذب افراد خوش بدرخشد آن است که هرکدام از اعضای این گروه یک سفیر صلوات در محله و منطقه خود هستند و خود را ملزم به این می‌دانند تا با دعوت از دیگران و آشنایان افراد بیشتری را در کارهای خیر خودشان مشارکت دهند.

چه جایی بهتر از اینجا

به گفته اعضای باسابقه این گروه، دغدغه کمک همدلانه و مؤمنانه بذر تشکیل این گروه خیریه در ده سال پیش بوده است و حالا هم که با شیوع بیماری کرونا و آسیب دیدن اقشار مختلف از این بیماری،  مواجه شده‌اند و بحث کمک همدلانه و مؤمنانه دوباره برسرزبان‌ها افتاده است پس جه چایی بهتر از خیران یاران صلوات که از همان ابتدا همّ و غمی جز شاد کردن دل برادر و خواهر مؤمن خود نداشته‌اند. 

در حال حاضر خانم فاطمه ناموری راد مدیر بنیاد بین المللی  صلوات را بر عهده دارد و چنانچه  فردی بخواهد با این گروه خیریه ارتباط بگیرد خیلی راحت می‌تواند آن‌ها را در امامزداه عینعلی و زنیعلی(ع) پونک پیدا کند.

کافی است یک بار هم که شده در جمعت آن‌ها حضور داشته باشید تا متوجه شوید بخشندگی مستلزم آن نیست که دارا باشی یا ندار، به قدر وُسعت هرکسی هرچه می‌تواند بدان‌ها کمک می‌کند و حضرت حق هم کاری می‌کند که این شیرینی را در اعماق وجود و زندگی جهادگران و خیران لمس و حس شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/گ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول