اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

روز «مصیبت» در فلسطین؛ از ایستادن در برابر خانه‌های غصب شده تا حمله نظامیان صهیونیست

نظامیان رژیم صهیونیستی با فلسطینیان ساکن کرانه باختری که امروز به نشانه اعتراض به سالروز اشغال سرزمینشان تظاهرات کرده بودند، حمله ور شدند.

روز «مصیبت» در فلسطین؛ از ایستادن در برابر خانه‌های غصب شده تا حمله نظامیان صهیونیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی امروز جمعه به ساکنان کرانه باختری فلسطین که دست به تظاهرات علیه اشغالگران زده بودند، حمله کردند.

نظامیان صهیونیست برای متفرق کردن فلسطینیان معترض به اشغال کشورشان، از گلوله‌های آتش‌زا و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

 

فلسطینیان داخل و خارج اراضی فلسطین اشغالی امروز جمعه (۱۵ ماه مه) که مصادف بود با سالروز اشغال فلسطین از سوی صهیونیست‌ها و تأسیس رژیم صهیونیستی، بر حق خود در بازگشت به خانه‌ها و مناطق غصب شده خود تأکید کردند.

در برخی از مناطق کرانه باختری، برخی از خانواده های فلسطین با حضور در برابر خانه‌های غصب شده خود که هم‌اکنون صهیونیست‌ها در آن‌ها ساکن هستند، بر متعلق بودن این خانه‌ها به آن‌ها تأکید کردند و گفتند که بعد از ۷۲ سال هنوز خانه و کاشانه خود را فراموش نکرده‌اند.


یوم النکبت در فلسطین

 

در برخی مناطق نیز افراد مسن با در دست گرفتن سند و قباله یا کلید خانه‌های خود، تأکید کردند که هر چقدر زمان بگذرد، اقدام اشغالگران صهیونیست در اشغال سرزمینشان را فراموش نخواهند کرد.


پیرزن فلسطینی با اسناد خانه پدریش


دولت فلسطین؛ گواهی ثبت

 

۱۵ ماه می سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است. واژه «النکبة» (مصیبت) یادآور دو خاطره نا مبارک در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و دوم اخراج بیش از ۸۰۰ هزار فلسطینی از وطن خود.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول