اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  بازی

سرگرمی در خانه با «کاپوچین»/ هیجان یک بازی پرخنده با لیوانک های رنگی رنگی

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برایتان بسازد.

سرگرمی در خانه با «کاپوچین»/ هیجان  یک بازی پرخنده با لیوانک های رنگی رنگی

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، از زمان شیوع ویروس کرونا در دنیا علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، اقدام مهم دیگری که به منظور حفظ سلامت و جلوگیری از گسترش بیشتر بیماری بارها به آن تأکید شده، دوری از اجتماعات است.

این کار احتمال قرارگیری افراد در معرض ویروس را کاهش می دهد و از بار سنگینی که در شرایط حاضر بر دوش نیروهای درمانی جامعه وجود دارد می کاهد، اما خیلی ها نمی دانند که کلافگی روزهای قرنطینه را چگونه جبران کنند.

بازی‌های رومیزی یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های پرطرفدار در دنیاست که می‌تواند شما را از فضای مجازی دور کرده و کنار خانواده اوقات خوشی را برایتان بسازد.

یکی از این بازی های هیجان انگیز «کاپوچین»است، یک بازی رنگارنگ و پر از خنده که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند، این بازی از جنس بازی‌های همزمان است، یعنی بازیکنان در آن قرار نیست تا منتظر نوبت خودشان باشند، بلکه همه همزمان شروع به چیدن لیوان‌هایشان روی هم، با نهایت سرعت و دقت می‌کنند.

 

محتویات جعبه کاپوچین

«کاپوچین» برای گروه های 2 تا 4 نفره طراحی شده و مناسب گروه سنی 6 سال به بالا است، 54 کارت تصاویر،  20 لیوانک رنگی، یک زنگ و دفترچه قوانین بازی محتویات این جعبه بازی را تشکیل می دهد.

در این بازی شما به مرور زمان شاهد افزایش مهارت های ریاضی، توجه، تمرکز، سرعت و مهارت های حسی، حرکتی می شوید.

 

قواعد و نحوه شروع بازی

برای شروع بازی «کاپوچین» شما باید ابتدا به هر بازیکن 5 لیوانک در 5 رنگ مختلف بدهید، زنگ بازی را جایی بین بازیکنان قرار دهید که دست همه به آن برسد.

کارت های تصاویر را قبل از شروع بازی و بدون دیدن شکل های آنها بُر بزنید و به نحوی به پشت بین بازیکنان قرار دهید که همه به راحتی تصویر آنها را ببینند، می توانید قبل از شروع بازی و بُر زدن کارت ها درجه سختی آن ها را با ترکیب کردن کارت هایی با سختی های مختلف تنظیم کنید.

اولین بار که بازی می کنید یا زمانی که با بازیکنان کم سن و سال وارد بازی می شوید بهتر است فقط از کارت های ساده استفاده کنید. اولین کارت را از روی دسته کارت ها رو کنید، حالا همه به سرعت باید سعی کنند لیوانک هایشان را به ترتیبی روی میز بچینند که روی کارت مشخص شده است.

تصاویر روی کارت ها چندحالت مختلف دارند، اگر چیدمان تصاویر کارت افقی بود لیوان ها را در یک ردیف با ترتیب رنگ درست بچینید، اگر طرح ها عمودی هستند، لیوان ها را با ترتیب درست روی هم بچینید. گاهی هم پیش می آید که شکل ها در یک سطح نسبت به هم قرار نداشته باشند، در این حالت باید لیوان ها را با فاصله از هم و با رعایت ترتیب رنگ بچینید، البته ممکن است تصاویر روی کارت ها ترکیبی از همه این حالت ها باشند.

بازی تا زمانی که همه کارت ها بازی شوند ادامه پیدا می کند. بعد از پایان بازی، بازیکنان تعداد کارت هایی را که در دست دارند می شمرند، کسی که بیشترین کارت را داشته باشد برنده بازی است. در صورتی که دو نفر اول شده باشند بازیکنی که بهتر بتواند دیگران با به خنده بیندازد برنده می شود.

 

نکات کلیدی در بازی کاپوچین

هر بازیکنی که چیدن لیوانک هایش را تمام می کند باید زنگ را به صدا درآورد، البته تا زمانی که همه بازیکنان چیدمانشان را تمام نکرده اند نباید به لیوانک هایش دست بزند تا چیدمانشان را عوض کند.

وقتی همه بازیکنان لیوانک هایشان را چیدند و زنگ را به صدا درآوردند نوبت امتیاز دادن می رسد، اول لیوانک های نفر اول را بررسی کنید، اگر چیدمان او درست بود کارت تصویر را به عنوان جایزه به این بازیکن بدهید، اگر هم چیدمان این بازیکن اشتباه بود لیوانک های کسی را که بعد از او زنگ زد نگاه کنید.

 

به همین ترتیب در صورت اشتباه بودن چیدمان هر بازیکن لیوانک های نفر بعد را کنترل کنید تا برنده این دور مشخص شود، اگر هیچ کس ترکیب درستی نچیده بود کارت های این دور به هیچ بازیکنی نمی رسد، حالا که برنده این نوبت مشخص شد کارت بعدی را رو کنید و دوباره سعی کنید لیوانک هایتان را به ترتیب آن کارت ها بچینید.

بازی «کاپوچین» بر اساس طرح یک بازی جذاب خانوادگی به نام Speed Cups ساخته شده، این بازی که در سال 2013 توسط Haim Shafir طراحی شده، به مرور به یکی از بازی‌های جذاب و سرگرم‌کننده برای سنین مختلف تبدیل شده است.

از زمان انتشار بازی تاکنون نسخه‌های مختلف و بسته‌های افزایشی متنوعی برای Speed Cups منتشر شده ، هوپا با طراحی تصاویر و روش‌هایی جدید در چیدن کارت‌ها سعی داشته تا چالش‌های تازه‌ای به بازی اضافه کند تا بازیکنان لذت بیشتری از آن ببرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول