اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

آغاز سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر آز آغاز سامان‌دهی بافت تاریخی استان خبر داد.

آغاز سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمدحسین ارسطو زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر اظهار کرد: سامان‌دهی بافت تاریخی بوشهر با اعتبار 200 میلیارد ریال آغاز شده که بخشی از این اعتبار تاکنون جذب شده است.

وی افزود: این سامان‌دهی، گذر تاریخی رفیعی تا رشیدی را شامل می‌شود و از اول اردیبهشت امسال کار شروع شده و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر تصریح کرد: عملیات اصلی و فنی در این پروژه شامل کف‌سازی گذرها، سامان‌دهی تأسیسات شهری و مرمت 50 پلاک موجود در بافت است که در مجاورت گذر قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: این گذر به محور ساحلی متصل است و به همین منظور طراحی و راه‌اندازی آن در حال انجام است تا در کنار حوزه تخصصی احیا، گردشگری نیز تحت تأثیر این حرکت قرار بگیرد.

ارسطو زاده تأکید کرد: هدف ما در حوزه میراث‌فرهنگی حفظ بناهای تاریخی است که با مرمت و راه‌اندازی و استفاده بهینه از این بناها، به بهبود فضا و مبلمان شهری کمک می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول