اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

یک نفر در دولت و مجلس از مردم عذرخواهی نکرد/ نظارت در کشور نزدیک به صفر است

منتخب پارس‌آباد در مجلس یازدهم گفت: در طول سال‌های اخیر که حجم زیادی از فساد بی‌مسئولیتی در دولت و مجلس را شاهد بودیم، حتی یک نفر هم حاضر نشد از مردم عذرخواهی کند.

یک نفر در دولت و مجلس از مردم عذرخواهی نکرد/ نظارت در کشور نزدیک به صفر است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، میزگرد بررسی کارنامه مجلس دهم و اولویت‌های مجلس یازدهم در خبرگزاری فارس با حضور 6 منتخب مردم در مجلس یازدهم ـ سارا فلاحی منتخب مردم ایلام، عباس جهانگیرزاده منتخب مردم پارس آباد، علی حدادی منتخب مردم ساوجبلاغ، علی‌اصغر خانی منتخب مردم شاهرود، احمد راستینه منتخب مردم شهرکرد و علیرضا نظری منتخب مردم خمین ـ برگزار شد. 

عباس جهانگیرزاده منتخب مردم پارس‌آباد در مجلس یازدهم در این میزگرد درباره فساد شکل گرفته در توزیع ارز 4200 تومانی اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد آن هستیم که علاج واقعه را قبل از وقوع انجام ندادند و با آنکه دولت و مجلس بنای آن داشتند که بحران را مدیریت کنند اما توزیع رانتی ارز 4200 تومانی منجر به ایجاد یک بحران جدید شد که این موضوع به سوء مدیریت در کشورمان باز می‌گردد و متأسفانه کسی هم زیر بار این مسؤولیت نرفته و از پذیرش مسوولیت تخلفات آن شانه خالی می‌کنند.

** به علت کاهش اعتماد مردم به مسئولین، سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده

وی گفت: نباید نگاه‌مان به ارز 4200 تومانی اینگونه باشد که آب‌ها از آسیاب افتاده و دیگر کسی آن را به خاطر نمی‌آورد. هر چند که طی سالیان مختلف مدیرانی که در بخش‌های مختلف مسؤولیت داشتند اتفاقات این چنینی را رقم زده‌اند.

 

منتخب مردم پارس‌آباد در مجلس یازدهم افزود: سوء‌ مدیریت مشکل اساسی در کشورمان هستند و با آنکه شاهد آن هستیم که برخی کشورها جمهوری اسلامی را تهدید و تحریم می‌کنند اما ما در طول 41 سال با این موضوعات کنار آمده‌ایم و عملاً خود را با آن وفق داده‌ایم این در حالی است که پتانسیل‌های زیادی در کشورمان وجود دارد که اگر می‌توانستیم یک مدیریت در سطح متوسط داشته باشیم وضع کشورمان اینگونه نبود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم در حال حاضر اعتماد لازم را به مسؤولین ندارند و به دلیل همین سوء مدیریت‌ها سرمایه اجتماعی در کشورمان تضعیف شده است که بخشی از این موضوع به رانت‌خواری و سوء استفاده از اطلاعات و عدم مدیریت لازم است.

** نظارت دستگاه‌های ناظر در کشورمان نزدیک به صفر است

جهانگیرزاده تصریح کرد: با آنکه مجلس باید در رأس امور باشد و بر همه امورات کشور نظارت کند اما ما شاهد آن هستیم که جایگاه مجلس از دست رفته است؛ دیوان محاسبات کشور هم بعد از گذشت دو سال گزارش خود را از توزیع ارز 4200 تومانی ارائه کرده است. این در حالی است که بعد از گذشت دو سال اتفاقات عجیب و غریب مختلفی در کشور رخ داده است و عملاً گذشت این دو سال منجر به فراموشی برخی از این فسادها و تخلفات شده است ولی به نظرم خود دیوان محاسبات هم قصور کمی نداشته است و نظارت در کشورمان هم نزدیک به صفر است.

وی افزود: اگر نتوانیم همه توان خود را به کار ببریم و نتوانیم مشکل مردم را حل کنیم بزرگ‌ترین ضربه به انقلاب اسلامی ایران وارد شده است و شاید شرایط به سمتی برود که دیگر نتوانیم آن را جبران کنیم.

** مجلس یازدهم باید مانع از تکرار حقوق‌‌های نجومی شود

جهانگیرزاده همچنین درباره حقوق‌های نجومی و اعتمادزدایی از جامعه گفت: از هر کسی درباره حقوق‌های نجومی سوال کنیم قطعا مخالف این حقوق‌ها خواهد بود ولی نباید فقط گذشتگان را نقد کرد و بگوییم که آنها این فسادها و تخلفات را کردند بلکه باید چنین دغدغه‌ای را در مجلس یازدهم هم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به این موضوع انتقاد داریم باید بدانیم که وقتی مدیریت نماینده مجلس در دوره یازدهم آغاز شد او باید به دنبال ایفای بهترین مسؤولیت در دوره چهارساله‌اش باشد و نمی‌توان مرتب به عقب بازگشته و اظهارنظر کرد.

 

منتخب مردم پارس‌آباد در مجلس یازدهم افزود: وقتی کشورمان انقلابی است و خیلی از افراد در این کشور انقلابی و جهادگر بوده و در زمره خانواده شهدا و ایثارگران هستند، نباید شاهد حقوق‌های نجومی باشیم. مجلس یازدهم می‌تواند ضمن رفع خلاء‌های قانونی مانع از تکرار حقوق‌های نجومی شود و با آنکه سقف دریافتی حقوق در کشور طبق قانون مشخص است ولی متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی افراد در حال سوء استفاده هستند.

** مجلس آتی می‌تواند اشکالات دولت رفع کند

وی اظهار داشت: مردم در مورد حقوق‌های نجومی بهترین قاضی هستند چرا که آنها می‌دانند که تعداد نجومی‌بگیران بیش از 241 مورد است ولی مجلس یازدهم اگر از ابتدای آغاز فعالیتش بتواند خود را پیدا کرده و نظارتش را قوی کند، می‌تواند خیلی از ایرادات و اشتباهات دولت را کنترل کرده و مانع از بروز اتفاقات ناگوار شود؛‌ اگر مجلس نظارت کافی را قبل از بروز هر بحران و حادثه‌ای داشته باشد از بروز خیلی مشکلات جلوگیری خواهد شد.

جهانگیرزاده تصریح کرد: حقوق‌های نجومی به هیچ وجه مورد تأیید مردم ما نیست چرا که خیلی از آنها گرفتار معیشت روزانه خود هستند و حتی برخی از خانوارها شاید 500 هزار تومان در ماه هم دریافتی نداشته باشند؛ فاصله طبقات ایجاد شده در کشورمان برای همگان دردآور است.

** گزارش تفریغ بودجه 97 نشان داد جایگاه نظارتی مجلس از دست رفته است

وی گفت: جایگاه نظارتی مجلس از دست رفته است و مقصر خیلی از این اتفاقات را مجلس می‌دانم چرا که نظارت بر اجرای قانون از سوی آنها انجام نشده است و نباید توپ‌ها را به زمین این و آن انداخت. باید ضمن پاسخگویی به وجدان و انصاف‌مان نمایندگان به مسؤولیت‌شان به بهترین شکل ممکن عمل کنند که در این صورت خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

منتخب مردم پارس‌‌آباد در مجلس یازدهم درباره هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: کاری که بدون کنترل باشد قطعاً صحیح نبوده و باید همه بخش‌های مختلف کشور اعم از دولت و مجلس و نماینده و وزیر قابل کنترل و رصد باشند ضمن اینکه باید هر کسی در هر مسئولیتی قرار دارد پاسخگو باشد من معتقدم که باید نگاه به آینده داشته باشیم و کاری کنیم که همه بخش‌های مختلف دولت نمایندگان و هیأت نظارت و همه مدیران و مسؤولان زیر چتر نظارتی قرار بگیرند و متوجه این رصد شدن بوده و پا فراتر از گلیم‌شان نگذاشته و فساد و تخلفی انجام ندهند.

وی افزود: اگر مدیر و مسؤولی متوجه شود که همه مردم با استفاده از شبکه‌های اجتماعی، رسانه و صدا و سیما بر آنها اشراف داشته و در حال نظارت آنها هستند، قطعاً‌ خلاف نخواهد کرد.

** برخی مسئولین به مردم و به دستگاه‌های نظارتی پاسخ نمی‌دهند

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول سال‌های اخیر که حجم زیادی از فساد، تخلف، رانت و بی‌مسئولیتی در بخش‌های مختلف دولت و مجلس شاهد بودیم اما حتی یک نفر هم حاضر نشد از مردم عذرخواهی کند که به نظر می‌رسد آن مدیران و مسؤولان لیاقت آن جایگاه را نداشته و لیاقت مدیریت بر مردم را ندارند.

 

 

وی افزود: نباید مشکلات را گردن یکدیگر انداخته و از بار مسؤولیت خود شانه خالی کنیم این در حالی است که در طول چند سال اخیر فاصله طبقاتی به شدت زیاد شده است اما ما شاهد برخی مدیرانی هستیم که به دلیل شایستگی و با استفاده از رانت و رابطه پست‌ها را اشغال کرده و نه خود را مسؤول می‌دانند و نه به مردم و دستگاه‌های نظارتی پاسخ می‌دهند.

**حدفاصل بروز اتفاق تا یقین تخلف در کشور بسیار زیاد است

منتخب مردم پارس‌آباد در مجلس یازدهم افزود: چرا باید پرونده تفریغ بودجه سال 97 در سال 99 باز شود؟ این در حالی است که شاید آن مدیر و مسؤول و زیر در کشور نبوده و به خارج از کشور رفته باشد؛ عدم کنترل به موقع و به روز دستگاه‌های نظارتی بر بخش‌های مختلف قوه مجریه نقد جدی دارد این در حالی است که برای برخی از مدیران و مسئولین تا کنون پرونده قضایی تشکیل نشده است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم کشور پیشرفت کند همه باید احساس مسؤولیت کنیم، مردم، دولت و غیردولت و همگان باید خود را پاسخگو بدانیم. همچنین باید شفافیت را در جامعه به حداکثر رسانده و ایرادات بخش‌های مختلف روشن شود.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: حدفاصل بروز اتفاق تا یقین تخلف در کشور بسیار زیاد است که اگر بکوشیم این فاصله کمتر شود مشکلات در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

** قوه قضائیه می‌تواند وزرای معزول و استیضاح شده را پیگرد قضایی کند

وی درباره پیگرد قضایی وزرای معزول و استیضاح شده که تخلفاتی را مرتب شده‌اند گفت: قوه قضاییه می‌تواند وزرای عزل و یا استیضاح شده که تخلفاتی را در پرونده‌شان داشته‌اند مورد پیگیری قرار دهد و در مجموع مدیریت آنها را مورد بررسی قرار دهد.

 

منتخب مردم پارس‌آباد در مجلس یازدهم اظهار داشت: ما در کشوری هستیم که باید در تمامی موضوعات پاسخگو باشیم و هر کسی که دارای مشکلی است و مشکلی دارد باید مورد بازخواست قرار گرفته و پاسخگو باشد و اگر لازم است که جزایی برای آن فرد اعمال شود حتماً این کار صورت گیرد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول