اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس دهم با لابی‌ از برخی نظارت‌ها عبور کرد/ در مجلس یازدهم قراردادی ناخوانده امضا نمی‌شود

منتخب ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس دهم با لابی‌بازی از اجرای برخی نظارت‌ها عبور کرد، گفت: مجلس یازدهم نشان خواهد داد که محلی برای عبور از بی‌نظارتی‌های دوران گذشته است.

مجلس دهم با لابی‌ از برخی نظارت‌ها عبور کرد/ در مجلس یازدهم قراردادی ناخوانده امضا نمی‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، میزگرد بررسی کارنامه مجلس دهم و اولویت‌های مجلس یازدهم در خبرگزاری فارس با حضور 6 منتخب مردم در مجلس یازدهم ـ سارا فلاحی منتخب مردم ایلام، عباس جهانگیرزاده منتخب مردم پارس آباد، علی حدادی منتخب مردم ساوجبلاغ، علی اصغر خانی منتخب مردم شاهرود، احمد راستینه منتخب مردم شهرکرد و علیرضا نظری منتخب مردم خمین ـ برگزار شد. 

سارا فلاحی منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم در این میزگرد درباره تاثیرات ارز فساد ارز 4200 تومانی و تاثیر آن در تضعیف اقتصاد کشور اظهار داشت: باید درباره ابعاد فسادهایی که به دلیل ارز 4200 تومانی به وجود آمده عمیق‌تر فکر کنیم، این در حالی است که برای بررسی این موضوع نباید نگاه سیاسی داشته باشیم؛ اما باید بدانیم در زمانی که سیاست توزیع ارز 4200 تومانی اجرایی شد در شرایط بحرانی تحریم‌ها قرار داشتیم؛ قطعا هیچ مسئولی نمی‌خواهد که کشور به سمت بحران برود ولی باید بکوشیم بحران‌ها را مدیریت کنیم این در حالی است که ما اصلا به زیرساخت‌های مدیریت بحران توجهی نمی‌کنیم، اجرای غلط شیوه مدیریتی‌مان باعث شده که تبدیل به بحرانی جدید شود که مثال آن ارز 4200تومانی است که به منظور واردات کالاهای اساسی به فرد، افراد و یا شرکت‌های خاصی داده شد که در نهایت فساد زیادی را بوجود آورد.

** عدم نظارت صحیح منجر به بحران می‌شود

وی افزود: چون نتوانستیم نظارت لازم را بر ارز 4200 تومانی و شرکت‌های وارد کننده کالای اساسی داشته باشیم این فسادها به وجود آمد؛ وقتی توان نظارت صحیح در کشور نداریم دچار بحران می‌شویم و با آنکه ابزار لازم را برای نظارت را در اختیار داریم اما یا از این ابزار به موقع استفاده نمی‌کنیم و یا نمی‌دانیم که چگونه استفاده کنیم.

 

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم تصریح کرد:‌ قرار نبود که تخصیص ارز 4200 تومانی منجر به ضعیف شدن فقرا و غنی شدن ثروتمندان شود اما عملاً اجرای این سیاست منجر به این کار شد؛ نظارتی در این کار وجود نداشت که این ارز به چه افرادی داده شده و چه کالاهایی وارد کشورمان شد؛ آیا با قیمت ارز 4200 تومانی بین مردم توزیع شده است یا خیر؟

**برخی مسؤولین نظارت خود را می‌فروشند

فلاحی اظهار داشت:‌ درباره اینکه چه کسانی و چه نهادها و سازمان‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ارز 4200 تومانی را دریافت کرده‌اند باید بگویم که آنهایی که دارای رانت بودند توانستند از این ارزها استفاده کردند. ضمن اینکه نظارتی هم بعد از تخصیص ارز صورت نگرفت و مشخص نشد که آیا کالاهایی که قرار بود وارد شود،‌ انجام شد و یا اگر هم وارد شد در فرآیند قاچاق قرار گرفت؟ ما شاهد بازار شناور بعد از واردات کالاهای اساسی که ارز 4200 تومانی گرفته بودند هم بودیم این در حالی است که ارز 4200 تومانی قرار بود با تورم و گرانی مقابله کند و بتواند به سمت و سویی برود که تحریم‌ها را مدیریت کنیم اما متأسفانه شرایط به جایی رسید که یکی از مسؤولین در گزارش خود اعلام کرد فلان میلیارد دلار و یا یورو مشخص نیست که کجاست؟ البته این حرف ناشی از عدم نظارت است.

وی خاطرنشان کرد:‌ متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی مسؤولین نظارت خود را می‌فروشند و در لابی‌های قدرت و ثروت به وظیفه نظارتی خود عمل نکرده و در حقیقت آن را معامله می‌کنیم و به هیچ وجه به جایگاه مسئولیتی خود توجه نمی‌کنیم.

** با لابی بازی از اجرای برخی نظارت‌ها عبور می‌کنند

فلاحی گفت:‌ اگر می‌توانستیم ارز 4200 تومانی را مدیریت کنیم فشار تحریم‌ها خیلی کمتر بود؛‌ اتخاذ این سیاست از سویی که ارز چندنرخی شود  به هیچ وجه خوب نبوده و عدم نظارت دولت بر آن هم منجر به ایجاد چاله‌های بزرگ فساد در کشور شد. اتخاذ سیاست ارز 4200 تومانی و مدیریت بعد از آن نشان داد که کار کارشناسی در این باره انجام نشده و با آنکه قرار بود تحریم را مدیریت کنیم، اما منجر به ایجاد یک بحران مدیریتی شد.

وی افزود: در یک مقطعی به نتیجه رسیدیم که نیازمند برخی کالاهای اساسی هستیم و بر همین اساس ارز 4200 تومانی توزیع شد ولی اگر نظارت دقیقی بر این قضیه وجود داشت و احتکار و قاچاق و انحصار هم رخ نمی‌داد و شاهد صادرات برخی کالاهای اساسی وارد شده به کشور نبودیم که در آن صورت قطعا سفره مردم رنگین‌تر بود؛ ما در عرصه مدیریتی دچار ولنگاری نظارتی شده‌ایم یعنی عملا برخی کارها را رها کرده و لابی‌بازی و قرینه‌بازی سیاسی باعث می‌شود که از برخی اقدامات خلاف عبور کنیم و از انحراف صورت گرفته در انقلاب اسلامی جلوگیری نکنیم در حالی که نباید در برابر این عده کوتاه آمد.

** هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به دلیل احتیاج به رای از برخی تخلفات عبور کرد

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم درباره انتقادات وارده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس اظهار داشت: بسیاری از کسانی که در مقام مسؤولیت در کشورمان قرار می‌گیرند در حالی پُست می‌گیرند که همین پُست برای آنها دارای پَستی‌های زیادی است. متاسفانه به دلیل آنکه برخی دوستانشان در مسندهای نظارتی قرار دارند از فساد و انحرافات آنها عبور می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: باید عملکرد هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس را بررسی بیشتری کرد و ببینیم که چقدر آنها عالمانه و منصفانه بر رفتار همکارانشان نظارت کرده‌اند اما چون به رأی فلان فرد در کمیسیون نیاز داشتند و یا به رأی آنها در هیأت رئیسه نیازمند بودند از برخی فسادها و تخلفات عبور کردند.

** مجلس یازدهم باید خودنظارتی داشته باشد

فلاحی گفت: ما باید در مسؤولیت‌مان به جایی برسیم که از خطاهای یکدیگر چشم‌پوشی نکنیم؛ امروز شرایط به گونه‌ای است که با وجود آنکه شهید داده‌ایم و تعداد زیادی از افرادی که در مسیر انقلاب اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند اما شاهد خیانت به خون آنها هستیم؛ برخی مدیران در مسندهای مختلف قرار می‌گیرند که حقوق 53 میلیون تومانی و یا حول و حوش همین حقوق را دریافت می‌کنند در حالی که ما شاهد آن هستیم که یک دختر 11 ساله در استان ایلام به واسطه آنکه اتاقی نداشته که بتواند در آنجا درس بخواند و شاهد مزاحمت خواهر و برادرانش نباشد خودکشی می‌کند که بسیار معنادار است لذا باید بکوشیم این فاصله را با یک حرکت انقلابی از بین ببریم؛ وقتی برخورد انقلابی با نجومی بگیران صورت گیرد و با دزدانی که در حال سرقت میراث شهیدان‌مان هستند قاطعانه برخورد کنیم حساب کار دست‌شان می‌آید اما ما دیدیم که برخی‌ها گردن فراز می‌گیرند و می‌گویند همه می‌دزدند و ما هم می‌دزدیم در حالی که نباید به این افراد امان داد.

وی افزود: مجلس یازدهم مجلسی انقلابی است که امیدوارم در مرحله اول خودنظارتی داشته باشد ولی نباید انتظار معجزه هم داشت ولی اگر نمایندگان بتوانند از رفتارهای سیاسی و مالی خود مراقبت لازم را داشته باشند می‌توانیم امیدوار به برخی اقدامات به نفع مردم باشیم.

**مشکلات کشور با رعایت شأن نظارتی مجلس رفع می‌شود

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم اگر از خود شروع کنند می‌توانیم امیدوار به کارهای اساسی در کشور باشیم؛ اگر مجلسی توانمند شکل بگیرد و شأن نظارتی خود را رعایت کند قطعا سایر نهادها هم خودکنترلی داشته و تلاش می‌کنند باری بر دوش مردم نباشند.

وی درباره ناراحتی مردم از مدیران نجومی بگیر گفت: متأسفانه ما وقتی شاهد حقوق نجومی 53 میلیون تومانی یک مدیر در کشور هستیم که یک دختر 11 ساله ایلامی به دلیل فقر خودکشی می‌کند این در حالی است که منابع گاز و نفت زیادی در استان ایلام و گنج‌های زیادی زیر زمین آن قرار دارد اما مردم آن در رنج قرار دارند که عمده این عدم توسعه به تبعیض بازمی‌گردد چرا که وقتی مدیری در تهران مسؤولیت می‌پذیرد مرکزمحور بوده و مناطق مرزنشین و حاشیه‌نشین در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد در حالی که این مناطق نگهدارنده اصلی کشور هستند و نباید اجازه دهیم چنین ظلمی رخ دهد.

** باید قوانینی که منجر به حقوق نجومی می‌شود را تغییر اساسی دهیم

وی افزود: نماینده تهران، اصفهان، تبریز و مشهد باید نسبت به مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند ایلام و شهرهای مرزی توجه لازم را داشته باشند؛ مردم استان ایلام 8 سال جنگ کردند تا استان‌های مرکزی در امنیت قرار داشته باشد.

 

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم تصریح کرد:‌ باید در قوانینی که منجر به حقوق‌های نجومی می‌شود کنکاش کرده و تغییر اساسی دهیم من منتقد تلنبار شدن قوانین در مجلس هستم و می‌گویم که باید قانون خوب و با اولویت در پارلمان تصویب شود ضمن اینکه قابلیت اجرا هم داشته باشد ولی در زمینه نظارت باید توانایی خود را هم نشان دهیم.

وی افزود:‌ خیلی از کسانی که حقوق نجومی گرفتند عنوان می‌کردند که این دریافتی بر اساس قانون بوده و عملا قانون اجازه چنین حقوقی را به آنها داده است.

** هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به وظایفش عمل نکرد

فلاحی درباره انتقاداتی که به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد خاطرنشان کرد:‌ قانون نظارت بر رفتار نمایندگان ریشه در مجلس هشتم و سال ۸۹ دارد اما اصل بحث نظارت بر نمایندگان مجلس موضوعی بود که در دیدار نمایندگان مجلس هشتم با رهبر معظم انقلاب از سوی ایشان طرح شد.

وی گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در سال 91 مصوب شد تا بتوانند با فسادها و شکایات صورت گرفته علیه نمایندگان برخورد کنند که این موضوع همان ابزار نظارتی محسوب می‌شود.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم گفت:‌ با توجه به ساز و کاری که در مجلس وجود دارد و نمایندگان نیازمند به آرای یکدیگر هستند در حالی که در خیلی از جاها این هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجالس مختلف نتوانسته به وظایف خود عمل کند.

**باید تعارفات در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان حذف شود

وی افزود: اگر مراقبت‌های لازم را در مجالس آینده نسبت به اقدامات هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان انجام ندهیم عملاً فعالیت این هیأت فرمالیته خواهد بود لذا باید بکوشیم تعارفات سیاسی و اقتصادی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با نمایندگان مجلس را کنار گذاشته و تلاش کنیم تأثیرات مثبت این هیأت را به صورت عملی ببینیم.

فلاحی اظهار داشت: اگر قرار است که نمایندگان مجلس برای اصلاح امورات مختلف از خود شروع کنند باید هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را تقویت کرده و مماشاتی را با نمایندگان نداشته باشند و وقتی خودنظارتی داشته و اعتماد را جلب کنیم در آن صورت می‌توانیم نظارت را در دیگر دستگاه‌ها توسعه دهیم.

**در هر دوره از مجلس قوانینی به نفع نمایندگان آن تصویب شده است

وی گفت: متأسفانه در هر دوره از مجلس قوانین خاصی به نفع نمایندگان آن دوره خارج شده است که به هیچ وجه خوب نیست چرا که این موضوع می‌تواند در جامعه اعتمادزدایی کند و عملا این اعتماد از دست خواهد رفت و بر همین اساس قوه مجریه و سازمان‌های دیگر از مجلس تبعیت نخواهند کرد.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد:‌ اگر خود انتقادی و خود نظارتی به شکل صحیح در مجلس با استفاده از ابزار قانونی هیأت نظرات بر رفتار نمایندگان پیاده شود آغازی بر نظارت جدی مجلس در بخش‌های مختلف کشور خواهد بود.

 

وی افزود: مجلس یازدهم باید مجلسی نظارت‌محور باشد و نباید صرفا به دنبال تصویب قوانین باشیم ضمن اینکه اگر قانونی در پارلمان تصویب می‌شود باید نظارت لازم بر آن به صورت جدی دنبال شود و حتی بر آئین‌نامه‌های زیرمجموعه‌های دولت هم نظارت لازم صورت گیرد این در حالی است که متأسفانه شاهد آن هستیم که نظارت لازم بر آئین‌نامه‌های برخی از قوانینی که خود مجلس مصوب کرده است وجود ندارد در حالی که دولت‌های گذشته هم در این باره به وظایفشان رسیدگی نکردند.

**مجلس یازدهم می‌تواند محلی برای عبور از بی‌نظارتی‌ها در دوران گذشته باشد

فلاحی تصریح کرد: وقتی کار می‌لنگد که نظارت نمایندگان در لابی‌های مجلس به اقتصاد، پول، ثروت و به قدرت‌افزایی بیشتر بفروشیم که اگر اینگونه نباشیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری مجلس خوب شکل گرفته و در آن صورت ایرانی قوی شکل می‌گیرد لذا مسؤولینی که ناکارآمد بوده و فساد و تبانی دارند منجر به ناکارآمدی جمهوری اسلامی خواهند شد.

وی افزود: وقتی شاهد آن هستیم که در بخش‌هایی از کشور ضعف داشته و تباهی ایجاد می‌شود به دلیل عدم نظارت بر عملکردها است. مجلس یازدهم می‌تواند محلی برای عبور از بی‌نظارتی‌ها در دوران گذشته باشد.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در مجلس و بیرون مجلس آن است که وقتی کسی جرمی مرتکب می‌شود آن را جار زده و رسانه‌ای می‌کنیم اما در نهایت آن را رها می‌کنیم و همین موضوع مورد انتقاد مردم است و مردم از اینکه برخی اسامی مجرمین به صورت اختصار بیان می‌شود انتقاد دارند.

** مشکل زمانی ایجاد می‌شود که پیمانکار و ناظر دست‌شان در یک کاسه باشد

وی افزود: این در حالی است که وقتی جرمی مرتکب می‌شود منجر به کاهش اعتماد افکار عمومی شده و در نهایت برخوردی با آن متهم صورت نمی‌گیرد ولی اگر قرار است اعتماد مردم را جلب کنیم و سرمایه اجتماعی کشور را تقویت کنیم باید در موضوعات با مردم شفاف و صادق باشیم.

فلاحی گفت: مردم این سوال را دارند که وقتی یک مدیر و مسؤول حقوق نجومی می‌گیرد و اختلاس می‌کند و حجم زیادی ارز از کشور خارج کرده و قاچاق می‌کند و دزدی دارد در نهایت وضعیت و تکلیف او چگونه است؛ با تعداد زیادی از دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی چرا باید در کشور این همه فساد صورت گیرد و وقتی تعدادی از مدیران و مسؤولین که فساد دارند باید از سوی مجلس موضوع دنبال شده و پرونده‌های آنها مورد نظارت بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد به همین دلیل به نظرم مجلس باید در مورد پرونده افراد مفسد نظارت را داشته باشد تا روند پیگیری قضایی دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه یکی از مشکلات دیگر کشورمان ابتر ماندن قوانین است ضمن اینکه یکی از بزرگ‌ترین معضلات کشور عدم اجرای قوانین است. در حالی که قانون اساسی کشورمان بسیار مترقی است اما خلاء اساسی در بخش اجراست که مجریان قانون بر اساس سلیقه اقدام می‌‌کنند و وقتی دچار مشکل می‌شویم که پیمانکار و ناظر دست‌شان در یک کاسه است.

** نباید بحث نظارتی‌مان را در سیاه‌بازار فضاحت و رسوایی حراج کنیم

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم گفت: مجلس آتی نباید در دست به یکی‌های پیمانکار و ناظر نقشی داشته باشند و مجلس آتی نباید خودفروشی سیاسی و اقتصادی کند و باید در بزنگاه تاریخی انقلاب که مردم به آن اعتماد کرده‌اند نباید سرمایه اجتماعی کشور را از بین ببرند هر چند که هیچکس هم معتقد نیست که مجلس یازدهم معجزه می‌کند ولی حداقل انتظار ایفای وظایف است.

 

وی افزود: مهمترین کار مجلس یازدهم نظارت بر اجرای قوانین بر زمین مانده است اگر ما در طول این 4 سال نظارت عالمانه و مدبرانه و منصفانه  و شجاعانه بر امور داشته باشیم مشکلات خیلی کمتر خواهد شد.

فلاحی اظهار داشت: نباید حالتی باشیم که برخی نمایندگان قبل از ورود به مجلس انقلابی بوده و پس از پایان فعالیت‌شان و محافظه‌کار خارج می‌شوند. که به نظر می‌رسد آن نمایندگان اسیر معاملات خاصی در درون پارلمان می‌شوند لذا نباید بحث نظارتی‌مان را در سیاه‌بازار فضاحت و رسوایی حراج کنیم.

** ارتقاء نظارت در مجلس یازدهم یعنی عدم خیانت به بیت‌المال

وی افزود: وقتی یک نماینده برای حل مسأله حوزه انتخابی خودش دست به هر کاری می‌زند نه رضای خدا در آن است و نه رضایت مردم. این در حالی است که نمایندگان مجلس در مراسم تحلیف قسم خورده و سوگند یاد می‌کنند که حافظ ارزش‌ها باشند یکی از دلایلی که برخی نمایندگان در برخی ادوار دچار رسوایی سیاسی و اقتصادی شده‌اند و حتی برخی از آنها رویشان نمی‌شود که به حوزه انتخابی خود برگردند آن است که برخی نمایندگان از قرآن و سوگندی که یاد کرده‌اند عبور می‌کنند؛ وقتی نماینده‌ای وظایف نمایندگی خود را انجام نمی‌دهد و شأن نمایندگی‌اش را حراج می‌کند و وقتی در بورس معاملات به نفع خود و قبیله سیاسی‌اش قرار گرفته و مردم را فراموش می‌کند و وقتی خود را در دام کنش‌های پوپولیستی گرفتار می‌کند و رفتار عالمانه ندارد یعنی آنکه خیانت کرده است.

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: وقتی مجلس یازدهم نظارت کرده و استیضاح می‌کند قطعا به بیت‌المال خیانت نکرده و نباید بازخواست شود که در آن صورت باید نظارت بر بخش‌های مختلف کشور را اجرایی کنیم.

**برخی استیضاح‌ها در لابی‌های سیاسی گرفتار می‌شود

وی افزود: سوال یکی از ابزارهای نظارتی نمایندگان است و وقتی منطقی پشت سوال یک نماینده وجود دارد هیچ وقت امضایش را از برگه سوال و یا درخواست استیضاح پس نمی‌گیرد،‌گاهی اوقات برخی استیضاحات سیاسی و اقتصادی است که در لابی‌های سیاسی گرفتار می‌شود.

فلاحی گفت: کشاندن برخی وزرا به کمیسیون وقتی ادله کافی وجود ندارد و درخواست مطالبه مردم پشت آن نیست و نیت نظارتی هم وجود ندارد معنایش هوا و هوس است. اما وقتی وزیری به مجلس کشانده می‌شود باید مطمئن باشیم او به وظایفش عمل نکرده است و وقتی هم در این قضیه مطمئن شدیم به واسطه قسمی که خورده‌ایم باید پشت امضای سوال و استیضاح خود ایستاده و آن را دنبال کنیم. این در حالی است که متأسفانه شب قبل از سوال و استیضاح برخی نمایندگان از سوی دستگاه‌های اجرایی شارژ می‌شوند.

** نمایندگان مجلس یازدهم باید شأن هویتی خود را رعایت کنند

وی افزود:‌ گاهی اوقات نمایندگان در معاملات با دستگاه‌های اجرایی گرفتار نمی‌شوند و گاهی هم تیمی از نمایندگان که قرار است به دنبال استیضاح یک وزیر باشند با آن مقام دولتی وارد معامله شده و عملاً نماینده تنها می‌ماند لذا آن نماینده مجلس وظیفه دارد برای آنکه حوزه انتخابی‌اش دچار ضرر و زیان و اقدامات خاصی نشود مجبور به بازپس‌گیری امضاء سوال و یا استیضاح خواهید شد.

فلاحی تصریح کرد: باید نمایندگان مجلس یازدهم ضمن ارائه هویت و شأن به مجلس کاری کنند که وقتی به دنبال سوال و استیضاح از یک وزیر هستند بدانند که کلیات مجلس پشت این قضیه است نه اینکه یک فرد و یک گروه لذا باید نمایندگان مجلس آتی کاری کنند که هویت آنان مورد احترام باشد.

 

وی افزود: چه دلیلی وجود دارد که نماینده مجلس برای آنکه مشکلات حوزه انتخابیه‌اش را دنبال کند روزها، هفته‌ها و ماه‌ها پشت در اتاق یک وزیر باقی بماند این در حالی است که شأن یک نماینده مجلس که شأن وکالت مردم را دارد نباید حفظ شود؟ باید در مجلس یازدهم اصلاحات ساختاری صورت گیرد که امیدوارم هویت جمعی نمایندگان حفظ شده و آنها هم این هویت را باور کنند.

**هیچکس در مجلس، نماینده‌تر نیست

منتخب مردم ایلام در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: برای انتخاب رئیس مجلس هم باید بدانیم که هیچکس در مجلس نماینده‌تر نیست و نباید برای آنکه ریاست مجلس را انتخاب کنیم از شأن نمایندگی عدول کنیم؛ ریاست مجلس تنها هماهنگ‌کننده است و با آنکه در جایگاه هیأت رئیسه قرار دارد اما حق ندارد که مجلس را منقرض کرده و تک نفره  و تک‌قطبی کند.

وی افزود: حوزه ریاست مجلس می‌تواند شأن نمایندگان مجلس را حفظ کند و امیدوارم این شأن در مجلس یازدهم حفظ شود لذا از رئیس مجلس انتظار داریم که اولین فردی که این شأن را رعایت می‌کند رئیس مجلس باشد و طوری نباشد که نمایندگان مجلس آتی بگویند ما هم از اتفاقات مجلس بی‌خبریم.

**قرار نیست در مجلس یازدهم قراردادی ناخوانده امضاء شود 

فلاحی گفت: قرار نیست فردی واحد در مجلس یازدهم تصمیم‌گیری کند و قرار نیست در مجلس قراردادی ناخوانده امضاء شود چرا که قرار است نمایندگان بخوانند و امضاء کنند و به دیگران بگویند که چیزی اجرایی شود نه اینکه عده‌ای به ما بگویند ما خوانده‌ایم و شما هم امضاء کنید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در مجلس یازدهم کنش‌های معتبری از نمایندگان مجلس در راستا اعتباربخشی به حوزه نظارتی مجلس را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول