اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری بیش از ۲۵ هزار کلاس درس مجازی در دانشگاه سمنان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان از برگزاری همه کلاس‌های تئوری و بخش تئوری دروس تئوری- عملی این دانشگاه به‌صورت مجازی و برخط خبر داد.

برگزاری بیش از ۲۵ هزار  کلاس درس مجازی در دانشگاه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، فرشاد ورامینیان تعداد دروس دانشگاه سمنان در نیمسال جاری را یک هزار و 725 درس تئوری، 405 درس عملی و 347 درس تئوری عملی اعلام کرد و گفت: کلیه دروس تئوری و بخش تئوری دروس تئوری عملی همکاران هیأت علمی و مدرسان حق التدریس دانشگاه هم اکنون به صورت مجازی و برخط در حال آموزش است.

مدیر فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه سمنان نیز از برگزاری بیش از 25 هزار کلاس درس مجازی و برخط در این دانشگاه از سوی بیش از 740 مدرس دانشگاه در دوره فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

رحمان معرفت گفت: در آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا با پیشنهاد اتاق فکر مدیریت فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه ، برگزاری کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی با یک سرور آغاز شد.

معرفت  افزود: با توجه به اینکه کلاس‌های مجازی مورد استقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه قرار گرفت، تعداد سرورهای ارائه دهنده خدمت به هفت سرور افزایش یافت.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان با بیان اینکه این دانشگاه در ارائه خدمات به کاربران از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار است تصریح کرد: در اوج استفاده از اینترنت، نهایتا 500 مگابایت بر ثانیه از اینترنت دانشگاه استفاده شده است و این در حالی است که دانشگاه سمنان از پهنای باند 750 مگابایت بر ثانیه‌ای از چند اپراتور مختلف بهره می‌برد.

معرفت اظهار داشت:  تاکنون برای بیش از  740  مدرس دانشگاه سمنان کلاس مجازی ایجاد شده است و بیشترین پیک  تعداد دانشجویان در کلاس‌های درسی در یک ثانیه، بیش از شش هزار نفر به صورت آنلاین بوده است.

وی تأکید کرد: علاوه بر کلاس‌های مجازی، جلسه‌های دفاع از پایان‌نامه و نیز سمینارهای دانشجویی نیز با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.

مدیر فناوری اطلاعات و خدمات رایانه‌ای دانشگاه سمنان گفت: همچنین در این ایام ارائه مشاوره برای راه اندازی کلاس‌های مجازی به کاربران بیرون از دانشگاه نیز توسط حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه فراهم شد و برخی سازمان‌ها از جمله استانداری سمنان، دانشگاه‌های فرزانگان، فرهنگیان، پیام نور استان و  اداره کل فنی و حرفه‌ای و سایر سازمان‌ها از خدمات مشاوره‌ای وبینار و کلاس‌های مجازی دانشگاه سمنان استفاده کردند.

معرفت افزود: به دلیل شرایط ویژه ایجاد شده تحت تأثیر ویروس کرونا، جلسات مختلف دانشگاه نیز تعطیل نشد و با تمهیدات اندیشیده شده ، جلسات مختلف دانشگاه از جمله شورای پژوهش و فناوری، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، شوراهای دانشکده‌ها (شامل شورای پژوهش و فناوری دانشکده‌ها و جلسات گروه‌ها) با ایجاد حساب‌های کاربری اختصاصی به صورت مجازی در حال برگزاری هستند.
 محمدنژاد، مسئول شبکه دانشگاه سمنان نیز با اشاره به اینکه برای برگزاری کلاس‌های مجازی  از آخرین نسخه نرم افزار نیرومندی استفاده شده است گفت: سازگاری کامل با کلیه مرورگرها،  قابلیت کار در محیط وب بدون نیاز به نصب نرم افزار خاص، قابلیت نصب در سرورهای اختصاصی، قابلیت کار در شبکه‌های داخلی بدون نیاز به اینترنت، قابلیت تغییر در محتوا، چیدمان منوها و ابزارها، فارسی سازی و غیره،  زمینه ساز استفاده از نرم افزار ادوبی کانکت در دانشگاه سمنان شد.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول