اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم و زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده بود به نتایج خیلی خوبی رسیده که در این هفته گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه رادیو گفت وگو با اشاره به توسعه ارتباطات در کشور گفت: هم اکنون در کشور با سرمایه گذاری هایی که بخش خصوصی به صورت قابل توجه کرده و از طرفی بخش زیادی هم دولت سرمایه گذاری کرده است، خدمات ارتباطی نسل 3 و 4 در همه شهرهای کشور برقرار است. نزدیک به 83 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور دسترسی به اینترنت دارند. بیش از 70 میلیون کاربر شبکه اینترنت در کشور داریم و این آمار در بین کشورهای منطقه بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت بخش آی.سی.تی در همه حوزه ها اعم از آموزش، سلامت، بانکداری اظهار کرد: تقریبا هیچ کدام از این حوزه ها بدون استفاده از فضای ارتباطی و امکانات زیرساختی ارتباطی توفیقاتی که در حال حاضر دارند را نخواهند داشت به نوعی موفقیت هایشان وابسته به میزان استفاده از ظرفیت های حوزه آی.سی.تی(ICT) است و آی.سی.تی(ICT) هم تلاش کرده تا بهترین خدمات را برای این مجموعه ها فراهم کند.

رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پیش بینی رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به رقم 4 درصد از سهم اقتصاد کشور گفت: سهم رشد اقتصادی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای دولت یازدهم حدود 1.7 درصد و در ابتدای دولت دوازدهم حدودا 2.5 درصد بوده و امروز این عدد به  4 درصد رسیده که عدد قابل توجهی است و نشان از رشد اقتصادی دارد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بخش ارتباطی کشور در سال 97 که گزارش آن نهایی شده اظهار کرد:  علی رغم اینکه متأسفانه بخش ارتباطی کشور به دلیل تحریم های ظالمانه رشد منهای 4.8 درصد را به لحاظ اقتصادی در سال 1397 تجربه کرده، رشد اقتصادی بخش آی.سی.پی یعنی ارتباطات مثبت 1.7 درصد و رشد اقتصادی بخش فناوری اطلاعات ما 6.4 درصد است.

آذری جهرمی به محسوس بودن دسترسی به امکانات و فناوری در ایام قرنطینه و شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع کرونا در کشورهای مختلف، ما هم با این پدیده مواجه بودیم و می توان مشاهده کرد که اگر فناوری و اطلاعات در این چند سال توسعه پیدا نکرده بود، ما با شیوع کرونا به چه وضعیتی گرفتار می شدیم.

شبکه ملی اطلاعات خبرساز می شود

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده اخباری در مورد  تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات اعلام خواهد شد، بیان کرد: این هفته خبرهای بسیار خوبی برای مردم داریم اقداماتی که از دی ماه 98 پس از صدور فرمان 5 ماده ای مقام معظم رهبری برای تکمیل زیرساخت های لایه های اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات پیگیری شده بود به نتایج خیلی خوبی رسیده که در این هفته گزارش آن را به مردم خواهیم داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سالروز تاسیس رادیو «گفت و گو» یادآور شد: رادیو و ما با همدیگر عجین هستیم به دلیل اینکه اولین استودیو و فرستنده رادیویی کشور که در سال 1316 راه اندازی شده و آن زمان ذیل وزرات پست و تلگراف و تلفن بوده است امروز دفتر کار من به عنوان اولین مرکز فرستنده رادیویی کشور است.

رادیو گفت و گو مباحث روز را بدون تعصب بررسی می کند

وی  مباحث مطرح شده در رادیو گفت و گو را چالش های روز مطرح کرد و گفت: مباحثی که در رادیو گفت و گو مطرح می شود و عمدتا خود بنده در آن حضور پیدا می کنم مباحث مفیدی بوده و از جنس چالش های روز و بررسی دیدگاه های مختلف است. 

آذری جهرمی با بیان اینکه گفتگو موضوعی است که ما به آن در جامعه در رابطه با مسائل مختلف نیاز داریم که به بحث و بررسی مسئله خارج از تعصیب ها و جناح بندی ها پرداخته شود، افزود: مثل همان کاری که رادیو گفتگو انجام می دهد و می توان به نتیجه ای رسید که شنونده می تواند تصمیم بگیرد که کدام مبحث درست و کدام مبحث اشتباه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول