اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دستگاه قضایی اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را نمی‌دهد

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: به تمامی روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان تاکید شده است از هرنوع توقف خط تولید بر اساس احکام قضایی ممانعت کنند و راهکارهای جایگزین را برای اجرای حکم در پیش بگیرند.

دستگاه قضایی اجازه تعطیلی واحدهای تولیدی را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، در دیدار منتخب کرج، فردیس و اشتهارد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در محل دادگستری برگزار شد با اشاره روند برگزاری انتخابات اخیر در استان، گفت: با همکاری و تعامل ایجاد شده بین دستگاه قضایی، مجریان انتخابات و نهادنظارتی و همچنین اقدامات پیشگیرانه که پیش از برگزاری انتخابات در دادگستری استان اتخاذ شد انتخاباتی سالم در استان برگزار شد و امیدواریم دیگر منتخب حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد نیز با مشارکت حداکثری مردم برگزیده شود.

وی به نگاه ویژه قوه قضائیه به استان البرز اشاره و متذکر شد: رئیس قوه قضائیه به دلیل سابقه فعالیت قضایی در استان، شناخت کافی نسبت به مسائل این منطقه داشته و در فرصت‌های مختلف مشکلات استان را پیگیری می‌کند.

سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به استان البرز منجر به افزایش روحیه کارکنان دادگستری و مجموعه واحدهای قوه در استان شد

 

 

رئیس کل دادگستری استان البرز افزود: سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به استان البرز منجر به افزایش روحیه کارکنان دادگستری و مجموعه واحدهای قوه در استان شد که برای اولین بار شاهد سفر رئیس قوه قضائیه به استان بودند و از طرف دیگر بسیاری از مشکلات زیرساختی و منابع استانی در قالب مصوبات این سفر برطرف شد.

 تهیه شناسنامه 3500 بنگاه اقتصادی

وی تدوین و اجرای طرح تحول قضایی که در سه ماهه سوم سال 98  آغاز شد را برطرف کننده بسیاری از مشکلات دادگستری استان معرفی کرد و گفت: از محورهای این برنامه که یکی از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه است حمایت از صنایع و واحدهای تولیدی است که بدین منظور در دادگستری استان برای اولین بار شناسنامه قضایی بیش از 3500 فعال و بنگاه اقتصادی تهیه شده تا در تصمیم‌گیری‌های قضایی مورد استناد قرار گیرد.

عالی‌ترین مقام قضایی استان متذکر شد: محوریت این فعالیت‌ها بر اساس سند تحول قضایی استان بر ممانعت از توقف فعالیت‌های تولیدی و اقصادی تاکید دارد که در راستای منویات رهبری و بخشنامه رئیس قوه قضائیه است.

وی تصریح کرد: به کلیه روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان تاکید شده است از هرنوع توقف خط تولید بر اساس احکام قضایی ممانعت کنند و راهکارهای جایگزین را برای اجرای حکم در پیش بگیرند.

 انتصاب 90 درصدی مدیران بومی در دادگستری

فاضلی هریکندی یکی سیاست‌های مهم دوره مدیریتی خود را استفاده از مدیران بومی برشمرد و گفت: بیش از 90 درصد انتصابات انجام شده در دادگستری استان از قضات و کارکنان بومی یا دارای سابقه بیش از 15 سال سابقه اشتغال و سکونت در استان بوده است که پس از بررسی‌ها و مطالعات متعدد، اتخاذ شده و تاکنون نتایج خوبی در پی داشته است.

مترصد هستیم تا بستر فعالیت قانونی سایت‌ها و کانال‌ها را فراهم کنیم

 

وی ساماندهی فضای مجازی را یکی از اولویت‌های مهم دادگستری استان دانست و بیان کرد: مترصد هستیم تا بستر فعالیت قانونی سایت‌ها و کانال‌ها را فراهم کنیم و دادستان‌های استان با هرنوع بی‌قانونی در این زمینه برخورد خواهند کرد.

 آزادسازی 800 هکتار از ابتدای سال

رئیس کل دادگستری تشکیل «قرارگاه صیانت از بیت المال و حفظ کاربری استان البرز» را از نتایج پربار ستاد تحول قضایی استان معرفی کرد و گفت: تاکنون نزدیک به 800 هکتار از اراضی زراعی و ملی استان آزادسازی شده است؛ این آزادسازی‌ها و مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز برای حفظ منابع طبیعی برای نسل آینده با قوت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول