اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

هشدار وزش باد شدید و آبگرفتگی رودخانه ها در برخی استان ها/بارش ها ادامه دارد

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر یکشنبه 28 اردیبهشت وزش باد شدید و گردوخاک در استان های تهران، سمنان، قزوین، البرز، قم، گلستان، مازندران، خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش بینی می شود.

هشدار وزش باد شدید و آبگرفتگی رودخانه ها در برخی استان ها/بارش ها ادامه دارد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت هواشناسی کشور بیان کرد: امروز بارش پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب شرق کشور، ارتفاعات کرمان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر یکشنبه 28 اردیبهشت با نفوذ جریانات خنک شمالی بارش باران، کاهش دما و وزش باد شدید موقت در استان‌های ساحلی خزر و هم چنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود، همچنین فردا در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز دوشنبه 29 اردیبهشت در سواحل خزر، شمال شرق و شمال غرب کشور، ارتفاعات کرمان و مرکز کشور بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز سه شنبه در کنار تشدید بارش‌ها در سواحل خزر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود، ضمن آنکه در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

ضیائیان افزود: روز چهارشنبه 31 اردیبهشت در دامنه‌های البرز مرکزی و ارتفاعات همچنین شرق و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد و اردیبل با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند. بود.

مدیر پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی با وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 31 و 19 درجه خواهد بود.

* هشدار وزش باد شدید و آبگرفتگی رودخانه ها در برخی استان ها

وی گفت: روز یکشنبه 28 اردیبهشت در شمال خراسان شمالی و گلستان، روز دوشنبه در شرق خراسان رضوی و روز سه شنبه آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، جنوب گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، قم، شمال مرکزی و شمال شرق اصفهان تا روز سه شنبه 30 اردیبهشت، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه پیش بینی و توصیه می شود عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم صعود به ارتفاعات در دستور کار باشد. 

ضیائیان افزود: از بعدازظهر یکشنبه 28 اردیبهشت وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک در استان های قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال مرکزی، قم، شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال یزد، شمال و شرق اصفهان و روز سه شنبه در شمال و شرق اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و بخش هایی ازسیستان و بلوچستان پیش بینی می شود که پیامد آن کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه های موقت است که توصیه می شود محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول