اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس اسناد تهدیدات بروکسل در مذاکرات پسابرگزیت را منتشر می‌کند

در پی بالا گرفتن اختلافات بین بروکسل و لندن، دولت انگلیس گفت تمام اسناد مربوط به تهدیدات اتحادیه اروپا در طول مذاکرات پسابرگزیت را منتشر خواهد کرد.

انگلیس اسناد تهدیدات بروکسل در مذاکرات پسابرگزیت را منتشر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس قصد دارد تهدیداتی که از سوی بروکسل در طول مذاکرات روابط تجاری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (پسابرگزیت) دریافت کرده است، منتشر کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «آدام پارسونز» خبرنگار شبکه «اسکای نیوز» در این باره گفت:‌ «طرف بریتانیایی می‌گوید تمام اسنادشان را منتشر خواهند کرد. آن‌ها در رسیدن به توافق، پیشرفت اندکی داشته‌اند».

پارسونز افزود، این طور به نظر می‌رسد که بریتانیا در پایان سال جاری میلادی بدون توافق نهایی با بروکسل، اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

نمایندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا در مذاکرات مربوط به روابط پسابرگزیت، روز جمعه یکدیگر را به ترک مذاکرات تهدید کردند.

بروکسل معتقد است، بریتانیا باید در روابط تجاری آینده با کشورهای اروپایی، از قوانین و قواعد اتحادیه اروپا پیروی کند. اما دولت بریتانیا می‌گوید به‌عنوان کشوری مستقل، زیر بار این قوانین نخواهد رفت.

«دیوید فراست» مذاکره‌کننده ارشد بریتانیا در این باره گفت: «به محض این‌که اتحادیه اروپا بفهمد که بر این اساس به جمع‌بندی نخواهیم رسید، قادر به پیشرفت [در مذاکرات] خواهیم بود».

مردم بریتانیا در یک همه‌پرسی که سال ۲۰۱۶ برگزار شد، به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رأی مثبت دادند. دولت انگلیس، در ابتدای سال جاری میلادی پس از کشمکش‌های فراوان توانست جهت اجرای برگزیت با بروکسل به توافق برسد.

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری خواهد کرد و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول