اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای تخریب ملک در بافت سنتی شوشتر

تخریب یک بنای مسکونی در بافت سنتی «شوشترنو» در شهر شوشتر و با مجوز شهرداری، موجب اعتراض فعالان اجتماعی شد.

ماجرای تخریب ملک در بافت سنتی شوشتر

‎عباس اسکندری‌نیا روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر، در رابطه با ملک تخریب شده در منطقه شوشترنو اظهار کرد: مجوز صادر شده برای بنای منطقه شوشترنو توسط معاونت معماری و شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری شوشتر صادر شده است.

‎وی افزود: با توجه به سیستم اداری شهرداری، برای تسریع در روند تصمیم‌گیری‌ها، به معاونت‌ها و مسئولان اداره‌های زیر مجموعه تفویض اختیار داده شده و به همین دلیل در خصوص پرونده ملک تخریب شده باید اطلاعات دقیق را اخذ نمایم.

‎شهردار شوشتر با تاکید بر برخورد با خاطیان احتمالی این موضوع بیان داشت: اگر بعد از بررسی به این نتیجه برسیم که تخلف، لابی یا هر مسئله غیر قانونی دیگری در این موضوع دخیل بوده، مطمئناً با متخلفان برخورد قاطع خواهیم نمود.

‎وی اضافه کرد: در این خصوص فرماندار و دادستان محترم شهرستان جهت شفافیت این موضوع و چگونگی صدور این مجوز پیگیری نموده‌اند و اعلام کرده‌ام که در صورت تحقق تخلف در این موضوع، خاطیان را  معرفی و خواهان برخورد جدی هستم.

‎وی همچنین با اشاره به وضعیت قرارگیری ملک تخریب شده از لحاظ حریم میراث فرهنگی بیان داشت: این ملک در هسته مرکزی و بافت همگن منطقه شوشتر نو نیست و در حاشیه جنوبی بافت قرار دارد و احتمال خدشه و تغییر در بافت آثار تاریخی را بایستی کارشناسان اداره میراث فرهنگی بررسی و اعلام نظر نمایند.

‎وی گفت: ضمن قدردانی از فعالان اجتماعی و دوستداران میراث فرهنگی که طی پیگیر موضوع بودند، چنانچه اثبات گردد اشتباه یا قصوری از ناحیه شهرداری رخ داده باشد، ضمن احترام و اطاعت از قانون در صدد پاسخ گویی و جبران این مهم می‌باشیم.

به گزارش فارس، شهرک شوشتر نو در شوشتر با داشتن حدود 31 هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت 2/709 هکتار در دهه 50 شمسی طراحی و ساخته شده است. این شهرک به شکل مجتمع‌های مسکونی متراکم افقی، مطالعه و طراحی شده است و سابقه دریافت جایزه ارزشمند و بین‌المللی معماری آقاخان را نیز دارد.

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول