اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| مجوز دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های عملی و امتحانات حضوری/ وزارت علوم دستورالعمل صادر می‌کند

با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، دانشگاه ها مجوز گرفتند که از ۱۷ خرداد فعالیت آزمایشگاهها، کارگاهها و بعد هم امتحانات را آغاز کنند و سپس به تدریج فعال شوند. مسوولان وزارت علوم هم می گویند اولویت با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است.

فارس من| مجوز دانشگاه‌ها برای برگزاری کلاس‌های عملی و امتحانات حضوری/ وزارت علوم دستورالعمل صادر می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواسته اند که «کلاس‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌ بازگشایی شود».

آخرین خبر از وضعیت دانشگاه ها این است که امروز رئیس جمهور از تصمیم برای بازگشایی دانشگاه ها برای برگزاری دروس عملی از ۱۷ خرداد خبر داد و مسوولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم می گویند که اولویت حضور با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است و این بخش از کاربران به مطالبه خود رسیده اند.

*دانشگاه ها برای برگزاری کلاس های عملی و امتحانات حضوری مجوز گرفتند

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا از آغاز به کار دانشگاه ها از ۱۷ خردادماه خبر داد و گفت: دانشگاه‌ها غیر از رشته‌های پزشکی که اکنون هم فعال هستند فعالیت خود را از ۱۷ خرداد در حوزه آزمایشگاه و کارگاه‌ها و بعد هم امتحانات آغاز خواهند کرد و بعد هم به تدریج دانشگاه ها فعال خواهند شد.

منصور غلامی وزیر علوم هم امروز درباره تصمیم جدید ستاد ملی مدیریت کرونا، گفت: این امر به معنی صدور مجوز کلی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است و به معنی اجبار نیست و اگر وزارت بهداشت شرایط را مناسب بداند، قابل اجرا است. دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود، اختیار اولویت بندی برای شروع کار را دارند و ترجیحاً شروع با دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود. آموزش مجازی هم همچنان تا پایان ترم ادامه دارد.

*وزارت علوم دستورالعمل به دانشگاه ها صادر می کند

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم که برای جدی تر شدن فعالیت های حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها در حال ایجاد آمادگی بودند و پیش تر گفته بود: ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته جاری، حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها را اعلام می کند، با اشاره به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، می گوید: در این زمینه راهبردهایی را به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

وی گفت: بعد از تصویب این ستاد، وزارت علوم مصوبه را بررسی می کند و بر اساس آن دستورالعملی برای دانشگاه ها ارسال می کند. این مصوبه فقط برای حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها است.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم هم به خبرنگار فارس، گفت: بازگشایی مجدد مراکز علمی و آموزشی با رعایت همه تدابیر به ‌تدریج انجام می شود که گام نخست آن با حضور دانشجویان دکتری عملی خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول