اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رزم حسینی: انتظار داریم کمترین بیکاری را در قوچان شاهد باشیم

استاندار خراسان رضوی در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان قوچان گفت: با توجه به شرایط انتظار کمترین بیکاری را در قوچان داریم.

رزم حسینی: انتظار داریم کمترین بیکاری را در قوچان شاهد باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، در جلسه مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی که امروز با محوریت شهرستان قوچان در سالن شهید باهنر استانداری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، علیرضا رزم‌حسینی ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان و گزارش رئیس کل دادگستری قوچان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب و هوایی خوب شهرستان قوچان، ما کمترین نرخ بیکاری در این شهرستان را انتظار داریم.

استاندار خراسان رضوی بر لزوم تسریع در روند حرکت صورت گرفته از سوی معین‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان تاکید کرد و گفت:‌ ما معین‌های اقتصادی متخصصی داریم که می‌توانید از آموزش‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید.  

وی به حمایت ویژه رئیس کل دادگستری استان اشاره کرد و با بی‌سابقه خواندن آن در تمامی استان‌های کشور، تصریح کرد: نماینده برگزیده شهرستان نیز از مدافعان سرسخت طرح مثلث توسعه اقتصادی است و معین‌های اقتصادی باید به صورت مرتب جلسات خود را در سال جاری تشکیل دهند.

رزم حسینی بر اینکه تأمین مالی شهرستان را دنبال می‌کنیم، تأکید کرد و افزود: متأسفانه شیوع بیماری کرونا سرعت اقتصادی ما را کاهش داد و خسارت‌های متعددی وارد ساخت که امیدواریم از ابتدای خرداد به مرور جبران شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد:‌ فرصت‌ها خیلی سریع می‌گذرد و برای کار و تلاش و توانمندکردن در حوزه اقتصادی همیشه زمان کافی در اختیار نداریم.

مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی توصیه پیامبر است

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز در ادامه، به دعاهای ماه رمضان در حوزه اقتصاد اشاره کرد و با تاکید بر نگاه جامع دین به کل بشریت، گفت: پیامبر گرامی اسلام وظیفه برادر دینی را دو چیز می‌داند؛ مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و همکاری در جنگ و نبرد.

حجت‌الاسلام محمد حسین ایزدی که به نمایندگی از آیت‌الله علم الهدی امام جمعه مشهد در این جلسه حاضر شده بود، از تدبیرهای زیبای رزم‌حسینی در استان خراسان رضوی گفت و با اشاره به اینکه او یکی از استاندارهایی است که مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت، تصریح کرد: تأیید طرح مثلث توسعه اقتصادی تأیید شخص نیست بلکه توجه به این طرح توجه به نظام اسلامی است.

باید در تصمیم‌گیری‌ها جهاد کنیم

در ادامه فرماندار قوچان ضمن تقدیر از معین‌های اقتصاد مقاومتی گفت: ۸ معین اقتصادی در شهرستان فعال هستند که تا پایان سال ۱۳۹۸، ۸۹ طرح با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۶ میلیون تومان با اشتغال مستقیم ۱۵۸ نفر اجرا و ۷۰ تفاهمنامه به ارزش یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و ۱۷ میلیون یورو برای زمینه سازی اشتغال ۳ هزار و ۴۲۰ نفر در سطح شهرستان منعقد شده است.

هادی رجایی‌نیا به امتیاز ۸۶ قوچان و رتبه اول این شهرستان در سطح شاخص‌های اشتغال استان اشاره کرد و افزود:  تولید برق شهرستان در سال گذشته ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی همچنین بر تکمیل پروژه پارک گردشگری روستا شمخال تاکید کرد و گفت: برای بیمه تأمین اجتماعی قالیباف‌‌ها، احداث پست برق و پوشش شبکه آبرسانی ۵۰ روستا نیز به مساعدت و همیاری استانداری نیازمند هستیم.

در بخش دیگری از این جلسه رئیس دادگستری قوچان، طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را نشان از صاحب نظر بودن استاندار دانست و گفت: خوشبختانه شما مورد اعتماد مسؤولان اداری و قضایی استان هستید و دادگستری نیز به عنوان یکی از اضلاع این مثلث تکالیفی را بر عهده دارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری به بازدید از شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود:‌ در راستای آن چه شما بروکراسی نحس اداری خواندید، مدیران شهرستان از اختیارات محدود گله دارند و خواهان افزایش ظرفیت‌ها در این حوزه هستند.

وی همچنین از سود زیاد تسهیلات بانکی انتقاد و اظهار کرد:‌ اگر قرار به رونق و جهش تولید است، باید در تصمیم‌گیری‌ها جهاد کنیم.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول