اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پورتوریکو برای مبدل شدن به یکی ازایالتهای آمریکا همه پرسی برگزار میکند

فرماندار پوتوریکو از برگزاری یک همه پرسی غیر الزام آور در پاییز سال جاری در این جزیره جهت مبدل شدن به یکی از ایالتهای آمریکا خبر داد.

پورتوریکو برای مبدل شدن به یکی ازایالتهای آمریکا همه پرسی برگزار میکند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها شنبه شب به وقت تهران اعلام کردند که اهالی جزیره  پورتوریکو تا چندی دیگر برای مبدل شدن به یکی از ایالتهای آمریکا همه پرسی غیرالزام آور برگزار میکنند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» «واندا وزگوئز» فرماندار پورتوریکو گفت که در ماه نوامبر (آبان) یک همه پرسی در زمینه اینکه پوتوریکو یک ایالت آمریکا بشود یا خیر، برگزار میکند. این برای نخستین بار است که چنین همه پرسی در تاریخ پورتوریکو برگزار میشود.

به نوشته آسوشیتدپرس، در این تصمیم گیری تایید کنگره آمریکا نیز لحاظ میشود و شاید نتیجه آن باعث ناراحتی گروه های کوچک هوادار استقلال در این منطقه نیز شود.

اهالی پورتوریکو شهروندان آمریکا محسوب میشوند اما حق شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را ندارند. این در حالی است که این جزیره از مالیات بردرآمد ایالات متحده معاف است.

پورتوریکو مجمع‌الجزایری در شمال شرقی منطقه کارائیب است. این جزیره  از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده به‌شمار می‌آید و تحت حاکمیت سیاسی آمریکا قرار دارد.پورتوریکو سه میلیون و ۶۶۷ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول