اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

فضای فوق‌العاده حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد از بیمه طلاب تا دیتا سنتر و فوق برنامه‌ها

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت این مراکز آموزشی و امکانات به روز آن ها را تشریح کرد.

فضای فوق‌العاده حوزه‌های علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد از بیمه طلاب تا دیتا سنتر و فوق برنامه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های تقریبا نوپای کشور است که علی رغم این جوانی و نوپا بودن خدمات نظام جمهوری اسلامی در استان بی بدیل و غیر قابل توصیف است.

استانی که اکنون در زمینه مراکز آموزش عالی اعم از دانشگاه و حوزه های علمیه زیرساخت های شگرفی در آن ایجاد شده و اگر در دوران قبل از انقلاب تنها به اندازه انگشتان دو دست دانشجو داشت و طلاب استان در شهرهای دیگر مشغول به تحصیل بودند اما امروز هزاران دانشجو و طلبه در استان تحصیل می کنند و ده ها هزار نفر نیز فارغ التحصیل شده اند.

به گزارش فارس؛ صحبت امروز در خصوص حوزه های علمیه است که حوزه های علمیه استان در دو رده خواهران و برادران اکنون فعال بوده  تعداد زیادی طلبه از سراسر استان در حوزه های عملیه در بهترین فضای ممکن مشغول به تحصیل هستند.

در این بین حوزه های علمیه خواهران با 5 حوزه در نقاط مختلف استان به طلاب علوم دینی آموزش های لازم را ارائه می کنند.

در یکی از روزهای پایانی اردیبهشت امسال میزبان حجت الاسلام افتخاری مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد بودیم و با این مدیر جوان وضعیت حوزه های علمیه خواهران استان را مورد بررسی قرار دادیم.

حجت الاسلام افتخاری با بیان این که یکی از مشکلات به ارتباط میان رسانه ها و حوزه های علمیه بر می گردد اظهار کرد: بی شک رسانه ها نقش مهمی در اطلاع رسانی از فعالیت های حوزه علمیه و همچنین کارکرد و رویکرد آن دارند و شک نداریم اگر این ارتباط گسترده تر باشد جوانان بیشتری برای تحصیل به حوزه های علمیه روی می آورند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: خوشبختانه با نشستی که با رسانه های استان داشتیم توانستند حوزه را بیشتر به جامعه معرفی کنند افزود: شاهد بازخورد خوبی بودیم و این ارتباط در دوره مدیریت ما در حوزه های علمیه خواهران استان ادامه پیدا خواهد کرد.

افتخاری با بیان این که خیلی ها با امکانات و فضای حوزه های علمیه در استان آشنایی ندارند و تصوری دیگر از حوزه در ذهن خود ایجاد کرده اند اظهار کرد: این در حالی است که بهترین فضا و تجهیزات و امکانات را در حوزه های علمیه برای تحصیل طلاب فراهم کرده ایم.

افتخاری گفت: در یک مورد حوزه های علمیه خواهران دیتا سنتر دارد و همه آن چه را که به روز است  مثل کافی نت و سایر فضاهای مورد نیاز برای یک جوان همانند دانشگاه ها در حوزه های علمیه خواهران داریم.

وی با بیان این که در حوزه های علمیه خواهران به دنبال تربیت انسان های  عالم و اندیشمند و باسواد و مفید برای جامعه در آینده هستیم اظهار کرد: مدرک حوزه های علمیه مثل مدارک دانشگاهی است و هر دو از یک درجه اعتبار برخوردارند. 

افتخاری با بیان اینکه هیچ تفاوتی میان این دو مدرک وجود ندارد و مردم نباید به هیچ وجه نگران آینده فرزندان خود در حوزه های علمیه باشند افزود:  پس از فارغ التحصیل شدن بسیاری از طلاب حوزه های علمیه جذب شده اند و از سوی دیگر جا برای فعالیت آن ها در بیت الزهراها و دارالقرآن ها و وجود دارد.

این مدیر حوزه های علمیه در پاسخ به این سوال که بعضی فکر می کنند دروس حوزه های علمیه سخت بوده و برای فرزندان آن ها قابل کشش نیست افزود: کل دروس حوزه های علمیه از ابتدا تا انتها معلوم است اما تفاوت این است که در حوزه های علمیه دروس متفاوت تری تدریس می شود و فرزندان جامعه با علومی آشنا می شوند که در آینده کاربرد زیادی در جامعه دارد و در یک کلام فرزندان باسوادی از دل حوزه های علمیه پرورش پیدا می کنند.

افتخاری گفت: در حوزه های علمیه با مباحث روانشناسی و جامعه شناسی آشنا می شوند در حوزه های علمیه با صفر تا صد تاریخ آشنایی پیدا می کنند با ادیان جدید و نوظهور آشنا می شوند و فرق و مذاهب اسلامی را به خوبی آشنا می شوند و حتی معتقدم که بچه هایی با استعداد متوسط نیز خواهند توانست در حوزه موفق باشند.

وی گفت: آموزش در حوزه های علمیه خواهران به همین موضوعات ختم نمی شود بلکه دوره های فوق برنامه خوبی برای طلاب داریم آن ها دوره های نویسندگی را طی خواهند کرد دوره روابط عمومی را پشت سر می گذارند آموزش فضای مجازی می بینند سامانه وبلاگ نویسی داریم دوره تدوین گری داریم و بسیاری برنامه های دیگر لذا نباید فضای تحصیل در حوزه های علمیه را فضای خشک و بی روح و تکراری تصور کنند.

افتخاری به ساختمان های مجهز حوزه های علمیه خواهران استان و سایر امکانات اشاره کرد و گفت: همچنین طلاب از خدمات بیمه برخوردار می شوند و خوابگاه های خوب و مجهز داریم و تغذیه که تنها مبلغ خیلی کمی مثل دانشگاه ها برای غذا پرداخت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اساتید حوزه های علمیه خواهران مدارک حوزوی و دانشگاهی دارند و از مدرسان متبحر و باسواد هستند افزود: اکثر مدرسان حوزه های علمیه خواهران استان خانم هستند و از  تعداد 77 استاد ما تنها 10 نفر آن ها آقایان هستند.

وی با بیان این که در حال حاضر تنها یک رشته سطح 3 معادل با کارشناسی ارشد در استان داریم افزود: به جد پی گیر مدرسه عالی در استان هستیم که بتوانیم رشته های دیگر مثل مشاوره و علوم تربیتی را هم اضافه کنیم.  

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که ثبت نام حوزه علمیه خواهران از ابتدای اردیبهشت آغاز شده خاطرنشان کرد: ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت ادامه شده و امکان تمدید وجود دارد هر چند امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا آزمون ورودی نخواهیم داشت لذا علاقمندان برای ثبت نام به سایت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور www.whc.ir و سایت پذیرش paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/82009 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول