اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

اپل به علت کند کردن عمدی گوشی ها 500 میلیون دلار غرامت می دهد

به دنبال شکایت تعداد زیادی از کاربران گوشی های آیفون از اپل به علت کندکردن عمدی گوشی های قدیمی، این شرکت با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری موافقت کرده است.

اپل به علت کند کردن عمدی گوشی ها 500  میلیون دلار غرامت می دهد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بر اساس حکم یک قاضی فدرال دادگاهی در آمریکا اپل باید بابت کند کردن عمدی گوشی های آیفون قدیمی بدون اطلاع رسانی به مشتریان خود مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار را به شاکیان بپردازد.

 

اپل مدتی است برای وادار کردن غیرمستقیم مالکان مدل های قدیمی آیفون به خرید گوشی های جدیدتر، سیستم عامل این گوشی ها را به روز می کند و این به روزرسانی موجب کندشدن عملکرد گوشی می شود. این شرکت چنین استدلال کرده که هدفش از این کار افزایش طول عمر گوشی های قدیمی از طریق جلوگیری از خاموش شدن ناگهانی آنها به علت کهنه شدن باتری بوده است.

پیش از این قرار بود اپل چک های پرداخت غرامت به شاکیان را از طریق پست تا قبل از پایان سال ۲۰۲۰ به دست آنها برساند. اما شیوع ویروس کرونا باعث شده تا این کار تا قبل از سال ۲۰۲۱ ممکن نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول