اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

حضور ظریف در مراسم تشییع و خاکسپاری کاظم‌پور اردبیلی

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در مراسم تشییع و خاکسپاری حسین کاظم‌پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک حضور یافت.

حضور ظریف در مراسم تشییع و خاکسپاری کاظم‌پور اردبیلی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) در مراسم تشییع و خاکسپاری حسین کاظم‌پور اردبیلی دیپلمات و نماینده ایران در اوپک شرکت کرد.

در این مراسم بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت و سید عباس موسوی سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز حضور داشتند.

 

 

 

وزیر امور خارجه ایران دیروز (شنبه) نیز در پیامی درگذشت کاظم‌پور را تسلیت گفت.

ظریف در این پیام عنوان کرد: برادر بزرگوار، دوست صادق و همکار عزیزم حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات برجسته و کم نظیر کشورمان ضایعه بزرگی برای جامعه دیپلماسی است. این شهید زنده هفت تیر در تمامی چهار دهه گذشته از وزارت تا سفارت و از معاونت وزیر تا عضویت هیات عامل اوپک همواره مدافعی تیزهوش و باصلابت برای منافع ملی و مشاوری امین و دقیق و صریح برای مسئولین جمهوری اسلامی ایران بود. خانواده وزارت امور خارجه در طول سه ماه گذشته دو حسین را از دست داده که هر دو نمونه خدمتگزاری بی پیرایه و صادقانه برای مردم دلاور ایران بودند. 

حسن روحانی رئیس جمهور و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در پیام‌هایی درگذشت کاظم‌پور اردبیلی را تسلیت گفتند. علاوه بر این، جمعی از سفرا و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران نیز در پیام‌هایی درگذشت این دیپلمات را تسلیت گفتند.

گفتنی است، حسین کاظم پور اردبیلی دیپلمات باسابقه و برجسته که چندی پیش به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستانی در تهران در کما بود، دیروز (شنبه) ۲۷ اردیبهشت ماه درگذشت.

کاظم‌پور اردبیلی در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰ در کابینه محمدعلی رجایی، عهده‌دار وزارت بازرگانی بود. از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در جایگاه معاونت اقتصادی وزیر امور خارجه فعالیت کرد و از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۹ نیز عهده‌دار معاونت امور بین‌الملل وزیر نفت و عضو هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران بود.

وی همچنین از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴ به عنوان سفیر ایران در ژاپن مشغول به فعالیت بود و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۷ نیز نمایندگی ایران در اوپک را بر‌عهده داشت.او از سال ۱۳۹۲ به بعد نیز به عنوان نماینده ایران در اوپک به فعالیت پرداخت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول