اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد برنی سندرز از اقتصاد متقلبانه آمریکا

سناتور ارشد دموکرات با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت آمریکا گفت، درحالیکه نزدیک به 40 میلیون نفر پرونده بیکاری تشکیل داده‌اند، میلیاردرهای آمریکایی در حال اضافه کردن میلیاردها دلار به ثروت خود هستند.

انتقاد برنی سندرز از اقتصاد متقلبانه آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی با انتقاد دوباره از عملکرد دولت این کشور در حساب توئیتری خود نوشت: «درحالیکه نزدیک به 40 میلیون نفر پرونده بیکاری تشکیل داده‌اند، میلیاردرهای آمریکایی در حال اضافه کردن میلیاردها دلار به سرمایه و ثروت خود هستند. اگر این اقتصاد متقلبانه ما را ثابت نکند پس چیز دیگری نمی‌تواند آن را ثابت کند.»

وی در توئیت دیگری نوشت: «فاجعه بار است که میلیونها آمریکایی درحال از دست دادن بیمه درمانی خود هستند، در کنار میلیونها نفری که اصلا بیمه ندارند. سیستم درمانی باید بهبود یابد تا توان تامین هزینه مراقبتهای بهداشتی را داشته باشد.»

سندرز که از مخالفان سرسخت سیستم سرمایه داری در  ایالات متحده است با شروع بحران کرونا در این کشور با اشاره به این موضوع که مردم آمریکا به دلیل نداشتن هزینه رفتن به بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند، گفت: «امروز (مردم آمریکا) در حال مرگ هستند و با وجود آنکه می‌دانند بیمار هستند اما به دلیل نداشتن استطاعت پرداخت هزینه‌ها، به بیمارسنان نمی‌روند».

این سناتور ایالت ورمونت همچنین گفته بود: «این رسوایی بین‌المللی است. ما باید مراقبت درمانی را به حق تبدیل کنیم.»

در آمریکا با افزایش شیوع کرونا، تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۶۷ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۸۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورشکستگی بیشتر اقتصاد این کشور تلاش میکند برخی مشاغل را بازگشایی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول