اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گمانه‌زنی شبکه صهیونیستی درباره نحوه پاسخ اردن به طرح اشغال اراضی کرانه باختری

تحلیلگر یک شبکه صهیونیستی در واکنش به اظهارات اخیر پادشاه اردن درباره کرانه باختری اعلام کرد، «امان» پیمان صلح با رژیم اسرائیل را لغو نمی‌کند اما احتمالا سطح روابط را کاهش دهد.

گمانه‌زنی شبکه صهیونیستی درباره نحوه پاسخ اردن به طرح اشغال اراضی کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن هفته جاری در گفت‌وگو با روزنامه «دیر اشپیگل» اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی طرح اشغال بخش‌های جدیدی در کرانه باختری را عملی کند درگیری سختی با اردن خواهد داشت (جزئیات بیشتر).

شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی به بررسی این اظهارات عبدالله دوم پرداخت. «روعی کایس» تحلیلگر صهیونیست متخصص در امور عربی اعلام کرد: اقدامات ممکن است با کاهش سطح روابط میان اردن و اسرائیل آغاز شود.

وی افزود: پادشاه اردن به خوبی می‌دان در صورت اجرای طرح الحاق، اردن رسما به وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها تبدیل خواهد شد و این بزرگترین کابوس برای خانواده پادشاهی اردن است؛ پس زمان آن رسیده لحن اردن در قبال اسرائیل تندتر شود.

کایس درباره احتمال لغو پیمان صلح میان اردن و رژیم اسرائیل که در سال ۱۹۹۴ امضا شده، گفت، مسیر لغو این معاهده همچنان طولانی است اما کاهش سطح روابط گزینه‌ای است که به شدت وارد است.

وی در ادامه به بازپس‌گیری دو منطقه «غمر و باقوره» توسط اردن اشاره کرد و گفت، افکار عمومی در اردن موافق این اقدام بودند و با اقدامات دیگر نیز مخالف نیستند.

غمر و باقوره بر اساس توافق «وادی عربه» در سال ۱۹۹۴ به مدت ۲۵ سال به رژیم صهیونیستی اجاره داده شده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول