اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اعطای تسهیلات اشتغال به بهبود یافتدگان اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با بیان اینکه بهبودیافتگان اعتیاد نیازمند حمایت حقوقی و اجتماعی هستند، گفت: ارائه تسهیلات به بهبودیافتگان برای ایجاد اشتغال مهم و ضروری است.

اعطای تسهیلات اشتغال به بهبود یافتدگان اعتیاد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، احمد مظفری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در فرمانداری نکا برگزار شد،  با اشاره به فعالیت ۶۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در استان، اظهار کرد: برای مانایی درمان و جلوگیری از بازگشت افراد بهبود یافته از اعتیاد ضرروت دارد تا در زمینه اشتغال و حمایت و صیانت از آنان همه دستگاه‌ها پای کار بیایند.

وی کنترل آسیب‌ها در ۵ منطقه آسیب‌زا و آلوده شهرستان را اقدامی مثبت برشمرد و گفت: اتخاذ راهکارهای فرهنگی و پیشگیری برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت اعتیاد یک ضرورت اجتناب‌ناپذیراست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مخدر مازندران تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در منطقه مهرگان نکا و مشارکت دستگاه‌ها برای کاهش آسیب در این منطقه ارزشمند است و ضرورت دارد دستگاه‌هایی که به وظایف خود در این منطقه عمل نکردند سریع‌تر اقدام کنند؛ چرا که کمک به رفع مشکلات این‌گونه مناطق کمک به سلامت و امنیت جامعه است.

این مسوول، ارائه تسهیلات به بهبودیافتگان برای ایجاد اشتغال را مهم خواند و با تشکر از شهرداری نکا برای به‌کارگیری ۱۵ بهبود یافته اظهار کرد: وجود ۱۶ مرکز درمان با داروهای آگونیست و متاودن درمانی، ۳ کمپ ترک اعتیاد و یک مرکز کاهش آسیب DIC در شهرستان ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به کنترل آسیب مواد مخدر کمک کند.

مظفری اجرای طرح یاریگران زندگی در چهار حوزه آموزشی، خانواده، محیط کاری و جامعه را برای مشارکت همه اقشار برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر بسیار مهم خواند و تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه باید شاهد کاهش ۲۵ درصدی نرخ شیوع مواد مخدر و کاهش مرگ و میر در این حوزه باشیم و برای تحقق این امر همه ۶۰ دستگاهی که در این زمینه وظیفه دارند باید با برنامه به تکالیف خود عمل کنند.

*مبارزه با موادمخدر به فرهنگ عامه تبدیل شود

 توحیدی مقدم فرماندار شهرستان نکا نیز در ادامه این جلسه، خواستار به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در عرصه مبارزه با مواد مخدر به عنوان بلایی بزرگ و تهدید کننده سلامت جامعه شد.
وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به فرهنگ عامه تبدیل شود، افزود: باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها برای آگاهی‌بخشی استفاده کرد و همه به‌صورت میدانی و عملیاتی پای کار بیایند.


فرماندار نکا از وجود ۵ منطقه آسیب‌زا در شهرستان نکا خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان برگزار شد و نگاه ویژه‌ای به حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان وجود دارد.

این مسوول ضرورت تقویت پایش تصویری در مناطق آلوده را متذکر شد و تاکید کرد : همه شخصیت‌های صاحب نفوذ و چهره‌های اثرگذار در زمینه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر باید به صحنه بیایند.

توحیدی‌مقدم از همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خواست تا برنامه‌های مدون و عملیاتی را در زمینه مبارزه با مواد مخدر تهیه و در اسرع وقت به فرمانداری ارسال کنند.

وی راز و رمز موفقیت در تحقق برنامه‌ها را هم‌افزایی و آرامش در شهرستان خواند و گفت: امیدواریم با توسعه اقدامات پیشگیری و فرهنگی و مقابله‌ای شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول