اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

عبور از مرحله کوتاه‌مدت به تحولات دائمی، پیچیده‌ترین سکانس بحران کرونا در کشور

عضو انجمن اقتصاددانان ایران گفت: بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در کشور بدون توجه به ظرافت‌های عبور از مرحله کوتاه‌مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی آن، می‌تواند اقتصاد ایران را در میان‌مدت و بلندمدت با مشکلات زیادی مواجه کند.

عبور از مرحله کوتاه‌مدت به تحولات دائمی، پیچیده‌ترین سکانس بحران کرونا در کشور

عباس علوی راد در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: مجموعه تصمیم‌های ستاد ملی کرونا حاکی از آن است که کشور از فاز مدیریت بحران کرونا ویروس وارد فاز کنترل شده است. لذا بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی پس از مرحله اولیه بحران در کوتاه‌مدت نیز از این منظر قابل فهم است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران خاطرنشان کرد: پیچیده‌ترین سکانس بحران کرونا ویروس مرزبندی و عبور از مرحله کوتاه‌مدت بحران به مرحله دائمی‌تر تحولات از ابعاد مختلف به ویژه بُعد اقتصادی خواهد بود.

علوی راد تصریح کرد: در عبور از مرحله کوتاه‌مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی، تغییر ذهنیت دولتمردان از مدیریت بحران‌های اقتصادی ناشی از کرونا به ذهنیت خلاقانه تطبیق با مسیرهای دائمی اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در سکانس پیچیده شیفت از مرحله کوتاه‌مدت بحران به مرحله تحولات دائمی، دولت با دو چالش جدی مواجه خواهد بود، افزود: بازگرداندن اعتماد به مصرف‌کنندگان کالاها و خدمات و اطمینان صاحبان تمام کسب‌وکارهای کشور در کلیه سطوح از زنده ماندن در فرآیندهای تطبیق با تحولات دائمی پسا کرونا از جمله این چالش‌ها است.

این دانشیار اقتصاد ابراز کرد: اقتصاد ایران صرف‌نظر از تأثیرات مخرب ناشی از کرونا ویروس در کوتاه‌مدت، اکنون از دو جبهه دیگر یعنی مشکلات ساختاری کهنه و تحریم‌های ظالمانه نیز تحت‌فشار قرار دارد.

علوی راد اضافه کرد: بنابراین صرف بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در کشور بدون توجه به ظرافت‌های عبور از مرحله کوتاه‌مدت بحران کرونا به مرحله تحولات دائمی آن و مدیریت هوشمندانه چالش‌های مطرح شده، می‌تواند اقتصاد ایران را در میان‌مدت و بلندمدت با مشکلات زیادی مواجه نماید.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول