اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

خسارت ۴۴ میلیاردی کرونا به گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از خسارت ۴۴ میلیارد تومانی کرونا به بخش گردشگری همدان خبر داد.

خسارت ۴۴ میلیاردی کرونا به گردشگری همدان

علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری در ایام شیوع کرونا، عملا گردشگری ما تعطیل شد اظهار کرد: پس از شیوع کرونا طبق اعلام ستاد کرونا تمام تاسیسات گردشگری تعطیل شد.

وی ادامه داد: همدان که هر ساله در ایام نوروز و فروردین‌ماه بخش مهمی از بازدیدکنندگان را شامل می‌شد، امسال حدود ۲۰ درصد درآمد حاصل از گردشگری نوروز صفر شد در حالی که تاسیسات هزینه‌های ثابت را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: در استان ما سال گذشته نیز به علت بارش‌های شدید و وقوع سیل این مشکل وجود داشت بنابراین دو نوروز پیاپی تاسیسات همدان درآمد نداشتند.

وی تاکید کرد: امیدواریم با تصمیم ستاد کرونا شاهد بازگشایی تاسیسات گردشگری باشیم زیرا فصل رونق گردشگری همدان هم ۶ ماه نخست سال است و اگر زودتر برگردیم، خسارت کمتری را متحمل خواهیم شد.

مالمیر برآورد خسارت در تاسیسات گردشگری طی دو ماه گذشته را حدود ۴۴ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان صرفا برای تاسیسات دارای مجوز از میراث فرهنگی بود.

وی با اشاره به اینکه خسارت زیادی نیز به بخش صنایع‌دستی وارد شد تصریح کرد: مهمترین فصل فروش صنایع‌دستی نوروز بود و عدم حضور مردم در بازار و عدم امکان صادرات موجب تحمیل خسارت زیادی شد به طوری که در مجموع حدود ۲۳۰ میلیارد تومان خسارت با احتساب صادرات به این بخش را شاهد بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌های حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تاسیساتی که در دست ساخت بوده و موافقت اصولی صادر شده است، ۱۹ پروژه به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه طبق هدفگداری باید بتوانیم در افق سه ساله میزان تخت را به ۷ هزار عدد برسانیم گفت: در سال ۹۴ تعداد تخت‌های هتل در همدان ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بود که در سال ۹۸ به ۴ هزار و ۴۰ تخت رسید و هدف بلند ما این است که بتوان آن را به ۷ هزار تخت رساند.

مالمیر اضافه کرد: در کنار هتل‌ها از ظرفیت مجتمع‌های گردشگری، بوم‌گردی‌ها و سفره‌خانه‌ها نیز می‌توان استفاده کرد که باید گسترش یابند.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول